BF3, Hjälp oss att få tillbax riktiga kniven.

Medlem
BF3, Hjälp oss att få tillbax riktiga kniven.

Hej alla gamla BF veteraner.
Jag är en utav de personer som Hatar "CoD Kniven" som Dice bestämt ska vara med.
Då menar jag att om du trycker på F så instant-auto-aim-knivar man, alltså man flyger fram mot fienden och med autoaim knivar fienden.

Dice säger dem "lyssnat" på fansen, så vi kan ta fram kniven ifal vi vill. Men vad är vitsen om man kan auto kniva?

Därför ber jag alla som håller med min åsikt att skriva, att dem borde ta tillbaka den Riktiga kniven.

Och kanske, bara kanske, så bestämmer sig Dice (om tillräckligt många skriver om detta) att ta tillbaka den riktiga gamla BF kniven.

Tack på förhand alla


signatur

Rwa?

Medlem

Man måste väl göra en "takedown-kill" med kniven i handen för att få dogtaggen? I alla fall, de kommer inte ta tillbaka "den riktiga kniven", så bespara dig besväret, buddy.


signatur

Imperator

Medlem
Skrivet av Reize:

Man måste väl göra en "takedown-kill" med kniven i handen för att få dogtaggen? I alla fall, de kommer inte ta tillbaka "den riktiga kniven", så bespara dig besväret, buddy.

Skiter i Dog-tag, saken att man trycker på F sen springer gubben skit fort, med auto aim och instant knivar dig.

Nej jag förstår att chansen är EXTREMT liten, men fan hellre försöka. tar ju typ 10 sec att skriva så.
Kan bespara mig 10 sec av mitt liv.


signatur

Rwa?

Medlem

Skriv detta i Battlelog forumet


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem
Skrivet av WaltX:

Skriv detta i Battlelog forumet

tänkte lägga det lite här och där FZa är bara början *gnider händerna ondskefullt mot varandra.*


signatur

Rwa?

Medlem

Måste säga att jag gillar autokniven i bc2. Den har delay så in i helvete, men när man lär sig att bemästra detta delay blir man oslagbar.

Raefzm88<--- 2944 knife-frags and counting!

Medlem

Usch syndare.
Nej men du har rätt till din åsikt


signatur

Rwa?

Medlem

Dice kommer inte ändra på det dom vill ju att cod-fansen ska spela Battlefield 3.
Det är också därför dom har lagt in regen-hälsa i spelet.

Medlem
Skrivet av xXeff:

Dice kommer inte ändra på det dom vill ju att cod-fansen ska spela Battlefield 3.
Det är också därför dom har lagt in regen-hälsa i spelet.

Snarare bevis på en gradvis förändring i spelbranschen som helhet. Jag har absolut ingenting övers för CoD, men jag gillar inte när man generaliserar och skyller ALLT på ett spel.


signatur

Imperator

Medlem
Skrivet av Annanaz:
Skrivet av Reize:

Man måste väl göra en "takedown-kill" med kniven i handen för att få dogtaggen? I alla fall, de kommer inte ta tillbaka "den riktiga kniven", så bespara dig besväret, buddy.

Skiter i Dog-tag, saken att man trycker på F sen springer gubben skit fort, med auto aim och instant knivar dig.

Nej jag förstår att chansen är EXTREMT liten, men fan hellre försöka. tar ju typ 10 sec att skriva så.
Kan bespara mig 10 sec av mitt liv.

Inget illa menat men, tycker det är lite naivt att tro att det ens FINNS en chans att en sådan sak skulle ändras när spelet redan är klart och tryckt. Speciellt i ett sådant spel


signatur

Imperator

Medlem
Skrivet av Reize:
Skrivet av Annanaz:
Skrivet av Reize:

Man måste väl göra en "takedown-kill" med kniven i handen för att få dogtaggen? I alla fall, de kommer inte ta tillbaka "den riktiga kniven", så bespara dig besväret, buddy.

Skiter i Dog-tag, saken att man trycker på F sen springer gubben skit fort, med auto aim och instant knivar dig.

Nej jag förstår att chansen är EXTREMT liten, men fan hellre försöka. tar ju typ 10 sec att skriva så.
Kan bespara mig 10 sec av mitt liv.

Inget illa menat men, tycker det är lite naivt att tro att det ens FINNS en chans att en sådan sak skulle ändras när spelet redan är klart och tryckt. Speciellt i ett sådant spel

Jo kanske, men dock en "sådan sak" äru mest bara ändra så man Måste ta fram kniven, och att den inte auto aimar.
Men som sagt kanske finns en liten liten chans


signatur

Rwa?

Medlem

Det är tråkigt att kniven finns med på det sätt den gör, personligen tycker jag inte knivar har i moderna krigsspel att göra överhuvudtaget.

Men jag var orolig att kniven skulle vara precis lika störande som i COD, men efter att ha spelat betan en del så har jag hitills iaf inte stört mig på den. Blivit knivad endast någon enstaka gång (och har aldrig knivat någon själv, sysslar inte med sånt ) så för all del. Sålänge det inte blir som i COD så har jag inga större problem med den.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av Soulless:

Det är tråkigt att kniven finns med på det sätt den gör, personligen tycker jag inte knivar har i moderna krigsspel att göra överhuvudtaget.

Varför inte?


signatur

Rwa?

Medlem

Jag kan ha fel men vad jag förstår så garanterar kniven inte en instant kill, fast det kanske bara är om man hugger framifrån?

Sen så är animationen seg så man blir ett lätt byte, samt om man dör under animationen så överlever personen man hugger.

Medlem
Skrivet av Räven:

Jag kan ha fel men vad jag förstår så garanterar kniven inte en instant kill, fast det kanske bara är om man hugger framifrån?

Sen så är animationen seg så man blir ett lätt byte, samt om man dör under animationen så överlever personen man hugger.

Precis, det är bara en instant kill bakifrån har jag för mig. Tycker det funkar bra, blir bara knivad när jag står och tittar åt fel håll vilket är väldigt sällan. Riktigt fin känsla att smyga upp bakom någon och överraska dem med. Och att de tagit med CoD kniven är ju helt fel, i CoD så kan man reflexkniva fienden, dvs att om man år runt ett hörn så tjänar man på att bara trycka "kniv" och be istället för att skjuta vilket är tråkigt och orealistiskt.

Personligen hoppas jag att de har gjort något liknande i MW3, men det tvivlar jag på. Förstår att du får ha din åsikt, men tror alltför många gillar kniven som den är nu för att DICE ska vilja ända det.

Medlem
Skrivet av Annanaz:
Skrivet av Soulless:

Det är tråkigt att kniven finns med på det sätt den gör, personligen tycker jag inte knivar har i moderna krigsspel att göra överhuvudtaget.

Varför inte?

För att jag tror inte knivar används i stridssyfte i dagens moderna konflikter.
Snarare ett verktyg än ett vapen.
Känns oseriöst och overkligt, men jag vet också att detta är ett spel och även inte helt verklighetsförankrat.
Men som sagt, PERSONLIGEN tycker jag kniven borde skrotas helt men det kommer ju aldrig att ske så jag får väl helt enkelt bara hoppas att den iallafall inte får en stor och/eller betydande roll i spelet.

Bara mina personliga åsikter dock


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Jag tycker kniven ska vara kvar då den är ett bra alternativ om man vill smyga sig på FI som står i vägen utan att hans gruppkamrater märker något.

Det är klart att kniven fortfarande har en plats i krig. Att köra kolvslag eller en pipstöt med diverse vapen istället för att använda en kniv är nog inte att föredra om man ska ta ner någon tyst. (om man inte har ljuddämpare )

Medlem
Skrivet av Räven:

Jag tycker kniven ska vara kvar då den är ett bra alternativ om man vill smyga sig på FI som står i vägen utan att hans gruppkamrater märker något.

Det är klart att kniven fortfarande har en plats i krig. Att köra kolvslag eller en pipstöt med diverse vapen istället för att använda en kniv är nog inte att föredra om man ska ta ner någon tyst. (om man inte har ljuddämpare )

Nu är jag ingen soldat och vet väldigt lite om hur saker o ting sker i verklighetens krig.
Men jag betvivlar att soldater idag använder kniv för att döda, även om det ska ske under tystnad.
För riskabelt. Dessutom är en pistol med ljuddämpare betydligt mycket mer effektiv och utgör en mindre risk för soldaten själv.

Och för övrigt tror jag det är ganska svårt att döda någon med en kniv och få det att ske under tystnad. Tror det kommer leva om en hel del.

Även om det kanske sker att soldater tränar i närstrid, och då kanske olika tekniker med knivar och dylikt, så ifrågasätter jag om det verkligen sker på riktigt?

Men som sagt, BF3 är ett spel och inte på riktigt och strävar inte efter realism på samma sätt som t.ex. Arma spelen, så realism diskussionen är överflödig.
Och jag inser ju att det krävs något sätt för spelaren att kunna anfalla en motspelare även om man slösat bort all sin ammunition så en kniv gör ju jobbet där!
Men personligen hade jag till och med föredragit att man hade oändligt med ammunition till pistolen och slopat kniven helt och håller.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Inaktiv

Kniven verkar väldigt buggad i betan så jag har inte riktigt kunna testa den. Kom bakom en kille och försökte säkert i en halv minut men de gick inte. Men jag gillar inte "filmsekvens" grejsimojs i action spel.

Medlem

Personligen har jag lirat betan för lite för att hunnit bli knivad/knivat ngn.
Dock hände det i alfan några ggr att en en fiende sprang rakt mot mig tryckte på en knapp (f) och instant, auto-aim knivade mig. (med en sjukt sölig animation oxå, Ca 2 sec kanske, vilket är mycket i när massa spelare är runt omkring.)
Kanske har dem fixat detta till betan/realese så att den bara 1-shoot:ar bakifrån.
Tycker dock dem kan slopa den långa animationen, lr dra ner den så man typ bara snabbt tar tag i huvudet på fienden o skär halsen lr liknande.
Kan föreställa mig att det kmr bli någorlunda (fast inte i samma skala) som dem där värdelösa skiten dem la till i Halo reach, där man typ gjorde en 2 min lång animation ifal man slog ngn i ryggen, alltså tillräckligt lång tid för att en annan skulle hitta en o döda en.


signatur

Rwa?

Medlem

Jag är väääldigt säker på att jag när jag gick igenom mina prylar med siffertangenterna, fick upp både frag grenade och kniv i handen som vanligt vapen. Ska undersöka detta imorgon om ingen annan gör det. Är som sagt mycket säker på att jag såg det. Eller har jag fel? Vad kan jag ha sett som jag misstog för att vara kniven?


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem
Skrivet av r3lev4nt:

Jag är väääldigt säker på att jag när jag gick igenom mina prylar med siffertangenterna, fick upp både frag grenade och kniv i handen som vanligt vapen. Ska undersöka detta imorgon om ingen annan gör det. Är som sagt mycket säker på att jag såg det. Eller har jag fel? Vad kan jag ha sett som jag misstog för att vara kniven?

Japp, du kan välja granaten och kniven med siffertangenterna.
Jag vet inte varför eftersom det är mycket smidigare att använda snabbkommandon om de skulle behövas.

Medlem
Skrivet av Räven:
Skrivet av r3lev4nt:

Jag är väääldigt säker på att jag när jag gick igenom mina prylar med siffertangenterna, fick upp både frag grenade och kniv i handen som vanligt vapen. Ska undersöka detta imorgon om ingen annan gör det. Är som sagt mycket säker på att jag såg det. Eller har jag fel? Vad kan jag ha sett som jag misstog för att vara kniven?

Japp, du kan välja granaten och kniven med siffertangenterna.
Jag vet inte varför eftersom det är mycket smidigare att använda snabbkommandon om de skulle behövas.

Jag har inte testat detta, inte än iallafall, men jag skulle tro att det kanske går lite fortare att kniva någon om man har kniven i handen och inte använder snabbkommandot. Då skulle det vara en fördel att ta fram den först om man räknar med att använda den.

Medlem
Skrivet av joonsson:
Skrivet av Räven:
Skrivet av r3lev4nt:

Jag är väääldigt säker på att jag när jag gick igenom mina prylar med siffertangenterna, fick upp både frag grenade och kniv i handen som vanligt vapen. Ska undersöka detta imorgon om ingen annan gör det. Är som sagt mycket säker på att jag såg det. Eller har jag fel? Vad kan jag ha sett som jag misstog för att vara kniven?

Japp, du kan välja granaten och kniven med siffertangenterna.
Jag vet inte varför eftersom det är mycket smidigare att använda snabbkommandon om de skulle behövas.

Jag har inte testat detta, inte än iallafall, men jag skulle tro att det kanske går lite fortare att kniva någon om man har kniven i handen och inte använder snabbkommandot. Då skulle det vara en fördel att ta fram den först om man räknar med att använda den.

Du har nog rätt i det du säger, men jag skulle nog känna mig mer säker att ha en k-pist i handen.

1
Skriv svar