Dice tipsar: så överlever du i Battlefield 3

Medlem

no-brainers för eliten


signatur

Meep!

Medlem
Skrivet av Preath:
Skrivet av Tommy_h:

Läste första tipset, skrattade lite och gick ner för kommentera...
Eftersom att ca 90-95% som spelar spel oftast är väldigt dåliga och av några 100 timmars spelande i BC2 kan jag säga att det inte en bra ide att spawna på någon i sin egen grupp.
Har han gömt sig på ett väldigt litet gömställe avslöjas ni väldigt lätt t.ex
Den man spawnar på kan mycket väl vara i strid vilket gör att du spawnar och dör och har vi sedan en helidiotisk medic i gruppen som återupplivar en utan att säkra området blir det genast mycket roligare!

Undra om DICE har lärt sig något, med tanke på hur usel support de har för sina spel är jag tveksam

I... åtminstone alfan så kunde man acceptera återupplivningen eller inte. Så det är inte som du sa, som i BC2 i BF3 iaf.

Jo och när man accepterar med SPACE så ställer man sig raklång och blir en utmärkt måltavla...


signatur

Let man´s petty nations tear themselves apart. -Kola Tompa

dzl
Medlem

Alltså, hur kan ni gnälla så mycket på en beta?! Har ni pms flickor?

Vi kanske ska vänta till fulla releasen med att gnälla. Har tanken inte slagit er att det är många funtioner som är inaktiverade? Som commo rose. Vi vet ju att det kommer finnas med.

Medlem
Skrivet av UnorthodoxXx:
Skrivet av Preath:
Skrivet av Tommy_h:

Läste första tipset, skrattade lite och gick ner för kommentera...
Eftersom att ca 90-95% som spelar spel oftast är väldigt dåliga och av några 100 timmars spelande i BC2 kan jag säga att det inte en bra ide att spawna på någon i sin egen grupp.
Har han gömt sig på ett väldigt litet gömställe avslöjas ni väldigt lätt t.ex
Den man spawnar på kan mycket väl vara i strid vilket gör att du spawnar och dör och har vi sedan en helidiotisk medic i gruppen som återupplivar en utan att säkra området blir det genast mycket roligare!

Undra om DICE har lärt sig något, med tanke på hur usel support de har för sina spel är jag tveksam

I... åtminstone alfan så kunde man acceptera återupplivningen eller inte. Så det är inte som du sa, som i BC2 i BF3 iaf.

Jo och när man accepterar med SPACE så ställer man sig raklång och blir en utmärkt måltavla...

*Badom tisch!*


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem

Jag gömde mig bakom några lådor vid A och väntade på att fienden skulle desarmera bomben
När jag kollade upp stod två personer vid bombplatsen och jag pepprade ner dom och gömde mig snabbt bakom lådorna igen.
Nästa gång jag tittar upp så är det tre personer vid bombplatsen och får smaka bly^^

Måste passa på och berömma animationerna vid kniv kills, har lyckats få in den två gånger nu och varje gång tjuter jag av förtjusning


signatur

Game long and prosper

Medlem
Skrivet av UnorthodoxXx:
Skrivet av Preath:
Skrivet av Tommy_h:

Läste första tipset, skrattade lite och gick ner för kommentera...
Eftersom att ca 90-95% som spelar spel oftast är väldigt dåliga och av några 100 timmars spelande i BC2 kan jag säga att det inte en bra ide att spawna på någon i sin egen grupp.
Har han gömt sig på ett väldigt litet gömställe avslöjas ni väldigt lätt t.ex
Den man spawnar på kan mycket väl vara i strid vilket gör att du spawnar och dör och har vi sedan en helidiotisk medic i gruppen som återupplivar en utan att säkra området blir det genast mycket roligare!

Undra om DICE har lärt sig något, med tanke på hur usel support de har för sina spel är jag tveksam

I... åtminstone alfan så kunde man acceptera återupplivningen eller inte. Så det är inte som du sa, som i BC2 i BF3 iaf.

Jo och när man accepterar med SPACE så ställer man sig raklång och blir en utmärkt måltavla...

Har för mig att jag kunde krypa i det läget innan jag valde att bli ressad, hände så snabbt och bara engång så lite osäker.

Medlem

Hell...det går inte att joina några servrar längre. Står "Joining Server" i evigheter!
Eller är det bara jag...?

Medlem
Skrivet av FUtech:

Hell...det går inte att joina några servrar längre. Står "Joining Server" i evigheter!
Eller är det bara jag...?

Körde nyss en felfri match, bara försöka igen.

Medlem

Jag fattar inte att jag blir disconnectad varje gång det går bra för mig....

Någon sur admin??


signatur

Let man´s petty nations tear themselves apart. -Kola Tompa

Medlem
Skrivet av DonneR93:

För er som er oroliga att kunna köra BF3, var inte det ^^
Jag har en i7a, 8GB DDR3, och GTX 460 och jag klarar av högsta graffe på 1920*1080 och AA x16 med stadig 50 FPS, det är graffekortet jag försöker snacka om nu, ett GTX 460 kostar typ 1200 spänn och dice sa att man behövde 2st 580GTX för att kunna maxxa, mitt är litet överklockat dock

Men god morgon DonneR93!
Datorn i sign så använder den ca 50%cpu och 100%gpu och jag får ca 34fps när jag kollar ut över skogen i början i parken... 1080p, Ultra och 16AF, 4AA, stänga av AA gjorde nästan inget..

Och du menar nog 16xAF och inte AA!


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem

bra med lite tips så man kanske kan slippa dö hela tiden. grym skilnad mot bf2/1942 där man var bra. men kommer inte spela förnsän de fixat att man inte kan binda knappar som man vill där man vill. hatar att hoppa på space. vill ha hoppa på musen.

kör med allt på lägsta då jag inte tycker att grafiken blir så mycket snyggare att det e värd den låga fps:en man får. flyter på fint på ett sketet nvidia 425m laptop.


signatur

Farming is the only true way to happiness.

Medlem

jag spelar mycket som Medic och Assault, jag revivar ständigt lagkamrater o kastar en "första hjälpen låda" direkt då deras HP är runt 20% när dom revivas...

Om någon vill lira tillsammans, adda Gimzo_O på PS3, har mic - aktiv och decent skills

Medlem
Skrivet av saru:

Såvida man inte är ett gäng kompisar som spelar och sitter över någon slags voicecom är möjligheterna till teamplay begränsade. Finns inga kommandon a la BF2, så det är svårt att be om medics eller ammo. Kartan är väldigt knapphändig och är knappt till hjälp, tycker jag. Dom måste lägga mer krut på teamplay helt enkelt

Commo-rose kommer vara i release, det är confirmed. Dom har bara inte hunnit färdigställa den tills betan, så därför är den inte med i betan.

Medlem

Är det någon som vet om detta webbaserade strunt kommer vara med även efter release?

Att titta upp stats, chatta och använda det som en "BF-facebook" är helt ok, men att eliminera in-game menyer/serverbrowser är ju bara skamset. Där förstår jag inte alls hur det tänkte. Som någon annan sa, jag vill ha en jäkla huvudmeny när jag startar spelet. Inte komma till www.BF-jättedåligtsystem.com.

Annars är det kul att spela, men hade faktiskt högre förhoppningar. Hoppas spelet kommer att "Blow me away" när det släppts dock. Orimligt höga krav, visste väl att det var för bra för att vara sant efter allt gameplay/videos/teasers.

Kom igen nu Dice, "Blow me away"!

/Bitter


signatur

Who's the fool? A man who believes in a god he can't see, or the man who is offended by a god he doesn't believe in.

Medlem

Vilka fantastiska tips!
Märks tydligt att målgruppen för detta spel ska vara Wii Fit folm/Sims/WoW nördar som aldrig lirat FPS, då de flesta saker de tipsar om har varit självklara sedan många årtionden...

Medlem
Skrivet av krad:

Så länge dom inte fixar squad manager, så att man kan spela med polare, är ju spelets samarbetsmöjligheter helt värdelösa.

Man hamnar ju altid i squads med noobs som spenderar hela spelet vid landningsbanan eller helikopter-plattan.

Hoppas verkligen dom fixar till en in game Squad manager snart...

Det finns ju ett COM CENTER i Battlelog, där kan du starta en grupp, även aktivera voicecom, joinar alla dina kompisar (sägs vara max 4 per grupp) så kan t.ex. gruppledaren välja att joina en server med gruppen, resten av gruppmedlemmarna får då en förfrågan om att acceptera det och poff, så är ni inne allihop på samma server.


signatur
Medlem

jaha, då va man 11 i världen på headshots och 13 plats på recon sjukt roligt om än fullt med buggar :S

Medlem
Skrivet av DonneR93:

För er som er oroliga att kunna köra BF3, var inte det ^^
Jag har en i7a, 8GB DDR3, och GTX 460 och jag klarar av högsta graffe på 1920*1080 och AA x16 med stadig 50 FPS, det är graffekortet jag försöker snacka om nu, ett GTX 460 kostar typ 1200 spänn och dice sa att man behövde 2st 580GTX för att kunna maxxa, mitt är litet överklockat dock

Märkligt att ett nvidiakort isf presterar så mycket bättre än ett jämnbördigt amd-kort O_o sitter på ett HD5850 och har väl sisådär 30fps utomhus på metro-banan med allt på max @ 1680x1050.

Du startar om spelet efter att du ändrat inställningarna hoppas jag, då de inte verkar börja gälla förrän man gjort det.

Medlem
Skrivet av Atlas Redscale:

Personligen saknar jag burst-fire läget från Alfan... :/

Det finns fortfarande, det är bara inte alla vapen som har det, låser du upp M416 t.ex. så kan du välja burst fire på den.

Medlem

well, jag blev så jävla besviken igår. orkade inte spela i mer än 30 min innan jag gav upp. det var inte battlefield jag spelade, det var cod i en svensk kostym. usch.

Medlem

Det jag stör mig på mest är att man fortfarande inte kan komma åt Exit eller Options medans man väntar på att få respawna. Är ju totalt värdelöst att man ska måsta vara vid liv så att säga för att få möjlighet att komma åt en meny.
De måste väl inse själv att det måste finnas möjlighet att stänga av spelet eller komma åt options när som helst, bfbc2 hade samma idioti.

Medlem
Skrivet av najtrows:

well, jag blev så jävla besviken igår. orkade inte spela i mer än 30 min innan jag gav upp. det var inte battlefield jag spelade, det var cod i en svensk kostym. usch.

Mm, fyfan vad man börjar tröttna på dice alltså.


signatur

B lup

Medlem

Blev positivt överraskad av betan, men COD-känslan infann sig lite. Förmodligen pga Metro som är en rätt trång bana. Tänkte försöka testa lite Caspian Border nån gång.

Till alla som är missnöjda med features eller mechanics, senast jag kollade var Beta till för att få feedback på just det, och sen eventuellt åtgärda det. Verkar som många här inte riktigt läst det memot?

dzl
Medlem
Skrivet av najtrows:

well, jag blev så jävla besviken igår. orkade inte spela i mer än 30 min innan jag gav upp. det var inte battlefield jag spelade, det var cod i en svensk kostym. usch.

Vill du utveckla lite? På vilket sätt är det likt cod? Och vad skulle du vilja ha annorlunda?

Medlem

Ok jag kan förstå att vissa får en känsla av CoD eller MoH på Operation Metro banan. Jag är själv inget större fan av "Rush" mode. Men detta kommer knappast definiera spelet i övrigt. Kom tillbaka med samma påstående när ni kört Caspian Border på conquest eller likn. som är BF på riktigt.

Själv gillar jag känslan, spelmekaniken. Känns lite mer responsiv och robust än tex BFBC2.
Då menar jag förstås inte när man står en manslängd under backen.

Medlem

Hatar att ingen Support lägger ut ammo. Seriöst, jag har kanske fått 2 st lådor bredvid mig på 12 timmars gameplay. Helt sjukt handikappa folk måste vara...

Inaktiv

Jag älskar det än så länge, för min del känns det verkligen Battlefield utan fordon. Visst saknas det lite kommunikationsalternativ samt squadmanager men det lär fixas till innan release. Och enligt någon nisse ovan kan man fixa det i webbläsaren innan man kör igång. Måste också säga att nedladdning och installation via Origin gick hur bra som helst! Gillar verkligen battlelogen och att allting händer direkt, inga väntetider och man ser sina vänner och annan stats. Saknar verkligen inte ingameskiten från badcompany2 som alltid segade och orsakade problem.

Det här kan mycket väl bli en värdig uppföljare till BF2 minuuuuus commandern såklart.

Nackdelen är som thuvan skriver att det inte fokuseras på teamplay, helt värdelöst egentligen att få poäng för att man skjuter någon, poäng borde endast ge för teamplay (eller det alternativet borde finnas, någon form av "hardcore" eller whatnot..)

Medlem

Jag gillar det som fan, men ficklampshelvetet kan dom skicka till min son istället...

Medlem
Skrivet av dzl:
Skrivet av najtrows:

well, jag blev så jävla besviken igår. orkade inte spela i mer än 30 min innan jag gav upp. det var inte battlefield jag spelade, det var cod i en svensk kostym. usch.

Vill du utveckla lite? På vilket sätt är det likt cod? Och vad skulle du vilja ha annorlunda?

well, hela upplägget i Rush verkar ju vara att likna cod, eller cs utan gisslan eller de banor.
okej att det bara är en beta, men att öppna dörrarna för betan på ett spel som VUNNIT PÅ att ha FORDON med en bana helt utan det. förstår inte vad dom tänker, känns som att dom vill pusha spelet till folk som tidigare lirat COD och igår när jag lirade var jag tvungen att lyssna på idiotungars mickar för att det inte går att muta. och fortfarande, visst det är en beta. men sånt borde dom kunnat fixa i alphastadiet

Medlem
Skrivet av najtrows:
Skrivet av dzl:
Skrivet av najtrows:

well, jag blev så jävla besviken igår. orkade inte spela i mer än 30 min innan jag gav upp. det var inte battlefield jag spelade, det var cod i en svensk kostym. usch.

Vill du utveckla lite? På vilket sätt är det likt cod? Och vad skulle du vilja ha annorlunda?

well, hela upplägget i Rush verkar ju vara att likna cod, eller cs utan gisslan eller de banor.
okej att det bara är en beta, men att öppna dörrarna för betan på ett spel som VUNNIT PÅ att ha FORDON med en bana helt utan det. förstår inte vad dom tänker, känns som att dom vill pusha spelet till folk som tidigare lirat COD och igår när jag lirade var jag tvungen att lyssna på idiotungars mickar för att det inte går att muta. och fortfarande, visst det är en beta. men sånt borde dom kunnat fixa i alphastadiet

Kan ju påpekas att dom buggarna du ser nu troligtvis redan är fixade, betan är till för att testa back end delen av spelet, alltså serversidan. DICE har själva sagt att klienten som man spelar på är ett par veckor kanske t.om. någon månad gammal, och många av buggarna som är rapporterade finns inte längre på deras interna build.

Angående Rush läget så är det ju det läge som funnits i de senaste 3 battlefield spelen, även om det inte fanns i BF2 så är det ett populärt spelläge som fanns redan i Bad company 1, så det är ingen fråga om att sno eller kopiera CoD någonstans...

123
Skriv svar