Nu kan vi köpa Steamspel till dollarpriser!

Medlem
Nu kan vi köpa Steamspel till dollarpriser!

Inte Steam dock, men den brittiska siten http://www.greenmangaming.com har ändrat från euro till usd för oss svenskar. Till skillnad från det stora antal siter som har key i sin URL så är detta en helt legitim sida och man köper helt legala spel. Greenmangaming är en vanlig digital återförsäljare som bl.a säljer Steamworksspel.

Detta innebär att vi kan köpa spel mycket billigare än vad som går på andra siter (svindyra steam t.ex.). Även om Steam kör med extremt höga priser på nyare spel så är deras klient riktigt bra så jag älskar steamworksspel eftersom de installeras via steam men går att köpa på andra ställen.
För att hitta steamworksspel på greenmangaming så är det bara att söka med ordet "steam". Det står också tydligt i spelbeskrivningen om det kräver steam eller inte. Tyvärr säljer de inte spel från EA eller Activsion.

Passa på att kolla efter koder som ger rabatter på greenmangaming. Kolla på deras egen sida och googla. Det går också att få cashback via http://www.quidco.com/green-man-gaming/ om man är medlem.

Med koden EATIN-BRAIN-ZZZZZ kan man förköpa Dead Island (steamworks) för ca 230 kr, koden gäller också andra zombiespel. En till kod för dead island READY-UPDEA-ISLAN.

Med koden 20SUM-MERSA-VINGS (20%) som gäller alla spel kan man bla köpa Deus Ex (steamworks) för ca 250kr.
Finns ofta rabatter på deras facebook och twittersidor också.

Koderna aktiveras i varukorgen

Jag själv betalade totalt 710 kr för Deus Ex Augmented edition, Dead Island OCH Red Orchestra 2 Deluxe edition (inkluderar pågående beta). Mycket, mycket billigare än vad man hade fått betala på Steam och leveransen är lika snabb (nästan, man får e-post med koder som man aktiverar spelen i steam med och koderna finns tillgängliga på greenmangaming också).

Klicka på länken överst för en ren länk till siten. Om ni klickar på länken nedan och blir medlemmar och köper något för minst 5$ så får både ni och jag 5$ var tillgodo på siten.
http://www.greenmangaming.com/?gmgr=bexiwatu

Kom ihåg att Direct2Drive (GBP) och gamersgate (SEK) också säljer Steamworksspel så ni kan också kolla där för att köpa steamspel billigare än på Steam.

http://forums.steampowered.com/forums/showthread.php?t=204694...

Medlem

first poster, hmm....

Hursomhelst, GMG kan man lita på, har själv handlat därifrån tidigare, oftast bättre priser än valve.

". Tyvärr säljer de inte spel från EA eller Activsion. "

ingen större förlust.

Medlem
Skrivet av raefzm88:

first poster, hmm....

Hursomhelst, GMG kan man lita på, har själv handlat därifrån tidigare, oftast bättre priser än valve.

". Tyvärr säljer de inte spel från EA eller Activsion. "

ingen större förlust.

mitt gamla konto hade avaktiverats, fanns inte kvar längre så jag var tvungen att skapa ett nytt.

Medlem

CG: How is reselling a digital game possible? How does it work?
Gian: The game is downloaded and you activate the game online. When you trade-in the game is de-activated and the credit applied to your account

Finns det någon risk att jag får ett Steamworksspel som någon bytt in igen?
Jag är en förvirrad man.

Medlem

Så det blir alltså som att köpa ett spel på Steam? Man laddar ner det därifrån och allt, bara att man har fått koden från ett annat ställe?

Medlem
Skrivet av Thomas:

Så det blir alltså som att köpa ett spel på Steam? Man laddar ner det därifrån och allt, bara att man har fått koden från ett annat ställe?

Stämmer. Du får en nyckel som du skriver in i steam /add-cd-key/ och spelet registreras på ditt konto!

Medlem
Skrivet av hansen:

CG: How is reselling a digital game possible? How does it work?
Gian: The game is downloaded and you activate the game online. When you trade-in the game is de-activated and the credit applied to your account

Finns det någon risk att jag får ett Steamworksspel som någon bytt in igen?
Jag är en förvirrad man.

Det skall inte gå att tradea steamworks titlar.

Medlem
Skrivet av raefzm88:
Skrivet av Thomas:

Så det blir alltså som att köpa ett spel på Steam? Man laddar ner det därifrån och allt, bara att man har fått koden från ett annat ställe?

Stämmer. Du får en nyckel som du skriver in i steam /add-cd-key/ och spelet registreras på ditt konto!

Och det går bra att installera spelet flera gånger och på olika datorer? Precis som man kan göra om man köper det på Steam?

(Hej förresten, första inlägget!)

Medlem
Skrivet av RaveH:
Skrivet av raefzm88:
Skrivet av Thomas:

Så det blir alltså som att köpa ett spel på Steam? Man laddar ner det därifrån och allt, bara att man har fått koden från ett annat ställe?

Stämmer. Du får en nyckel som du skriver in i steam /add-cd-key/ och spelet registreras på ditt konto!

Och det går bra att installera spelet flera gånger och på olika datorer? Precis som man kan göra om man köper det på Steam?

(Hej förresten, första inlägget!)

Det beror på spelet. De flesta spel är ok men en del har olika slags DRM med aktivationsgränser m.m.
Har för mig Steamworksspel är ok men det finns en del spel som säljs på digitala siter som har Securom m.m.
Om du är oroad för DRM så sök alltid information på spelet innan du köper det.

Medlem
Skrivet av RaveH:
Skrivet av raefzm88:
Skrivet av Thomas:

Så det blir alltså som att köpa ett spel på Steam? Man laddar ner det därifrån och allt, bara att man har fått koden från ett annat ställe?

Stämmer. Du får en nyckel som du skriver in i steam /add-cd-key/ och spelet registreras på ditt konto!

Och det går bra att installera spelet flera gånger och på olika datorer? Precis som man kan göra om man köper det på Steam?

(Hej förresten, första inlägget!)

Så länge det inte finns tredjeparts DRM så bör det gå att installera hur många gånger som helst. Vissa titlar har ju dock machine activation limits och annat hemskt påhitt men det är ovanligt.

välkommen !

Medlem

Tack för tipset, det blev Dead Island och du blev 5$ rikare


signatur

I don’t puke when I drink. I puke when I don’t.

Inaktiv

yes tack för tipset preloadar just nu

Inaktiv
Skrivet av Aresz:

yes tack för tipset preloadar just nu

edit: dead island menar jag då, med paypal gick det på 224sek, riktigt bra!

Medlem

Ny kod som gäller tills måndag, tror sommarkoden har slutat fungera nu.

GREEN-MANGA-MING1
gäller tills måndag

Medlem

tack för tipset!

En liten varning för dem som tänkt köpa dead island idag eller dem tre närmaste dagarna dock!
Efter att jag pröjsat fick jag både ett mail och ett meddelande på hemsidan att aktivations nycklarna tagit slut och dem räknar med att dem ska få nya inom 3 arbetsdagar.

Som tur är kunde man köra en refund, dock har inte pengarna dykt tillbaks på kontot än men lär väl göra det inom någon dag, borde väl inte vara så svårt att inte sälja produkter dem inte har på lager?

aja förutom detta så verkar det vara en bra service, lär nog börja inhandla alla mina digitala produkter därifrån med dessa priser!

edit: aktiviations nycklarna är nu enligt greenmangaming.com påfyllda och problemen dem haft ska vara löst!


signatur

Suup homie

Medlem
Skrivet av MasLegio:

Tyvärr säljer de inte spel från EA eller Activsion.

Första inlägget på forumet.
Priserna på GMG har passat mig perfekt efter att ha precis uppgraderat mitt grafikkort från 9600GT till ett Gigabyte Geforce GTX460, från Vista till W7 64 och från 4gb till 8gb. Blev Deus Ex och Dead Island för mig.

GMG har gått ut och sagt att de har förhandlat med EA och räknar med att kunna börja sälja deras spel inom någon månad. De är i förhandlingar med Betsheda men tror inte att de kommer att få till något avtal innan Skyrim släpps. Samma gäller med I.D och deras spel Rage.

Det finns en tråd på NeoGAF som kan vara värd att följa gällande GMG, där en från GMG ibland kommenterar och svarar på frågor.

Bland annat stod följande i tråden: We currently have no contract signed with Codemasters or Bethesda - these are very unlikely to come through in time for Q4 pre-orders.
THQ is looking slightly more likely but we're still fine tuning the contract.
EA games ARE coming to GMG and should be going up in the next month or two.

Här är förövrigt en kod till Football Manager 2012: GOALS-GOALS-GOALS

Koden GREEN-MANGA-MING1 ger dig 20% rabatt och är giltigt fram till måndag.

Man får för övrigt också en liten slant om man skriver en recension på de spel man har köpt.

Gällande referall-bonusen och rabatterna så har Rob från GMG sagt på NeoGAF att de är tillfälliga och att de kommer att begränsas och prissänkas. $5 kommer att sänkas till $2 och max antalet referalls kommer bli 10 st. Det finns några på GMG som har gjort flera hundra referalls, vilket blir en del $.
Rabattkoderna på 20% kommer att komma tillbaka lite då och då, det är också osäkert hur länge de kommer fortsätta med 15% rabatten på förbokningar.

Här är en referall-länk om ni har behov av den: [http://www.greenmangaming.com/?gmgr=vokinoti]

Medlem

på nedanstående länk verkar de också lägga ut information om pågående deasl och liknande. Men det ser ut som den behövs uppdateras.
man måste vara inloggad på facebook för att det ska fungera.
http://www.facebook.com/GreenManGaming?sk=app_4949752878

Vouchers

These vouchers should be all be active. Where we have dates for expiry made public, I've placed these up as well. All our vouchers are ONE use only. They usually don't apply to games already on a discount - the one exception to this is our 15% Pre-Order promotion which is running through all of 2011:

EATIN-BRAIN-ZZZZZ * 15% discount for games in ongoing zombie promotion, ends September 6th.

GREEN-MANGA-MING1 - 20% discount voucher off most titles on site that aren't in another direct promotion. This will expire on Monday, 12th September.

GOALS-GOALS-GOALS - 10% discount code for Football Manager 2012!

Pre-Orders
The following Pre-Orders are confirmed and should be going up when we're allowed to put them up:

Dungeons: Dark Lord
Game of Thrones Genesis
Football Manager 2012
Men of War: Vietnam
The following titles are NOT part of GMG's contract. We are working on getting contracts to sell games from these Publishers but right now cannot guarantee that these games will be available to pre-order. Our best advice is to wait for as long as you can to see if we recieve them, but no information can be given out by me or anyone else at GMG until contracts have been confirmed and signed:

FIFA 12 [EA]
LA Noire [Rockstar]
Battlefield 3 [EA]
Call of Duty: MW3 [Activision]
NFS: The Run [EA]
Mass Effect 3 [EA]
Skyrim [Behtesda]
RAGE [Bethesda]
Serious Sam 3 [Devolver Digital]

Medlem

Sidan är snygg också för den delen.

Ifall det är någon som vill utnyttja "refer a friend" så kan jag skicka min länk om nån PM:ar mig.


signatur

||||||||||||
||||||||||||

Medlem

Ny kod för helgen gällande krigsspel:
WORLD-ATWAR-20PEC ger dig 20% rabatt på en av följande titlar (pris före rabatt):
mer information här
ARMA II Operation Arrowhead $33.96

Air Conflicts: Secret Wars $29.71

IL-2 Sturmovik 1946 $8.46

IL-2 Sturmovik: Cliffs of Dover $42.49

Men of War $10.17

Men of War: Assault Squad $29.71

Men of War: Red Tide $14.96
Men of War: Vietnam $29.70

Men of War: Vietnam Special Edition $39.95

Red Orchestra 2: Heroes of Stalingrad $39.95

Red Orchestra 2: Heroes of Stalingrad - Digital Deluxe Edition $49.45

Sniper: Ghost Warrior $13.57

Edit: Enligt GMGs twitter ska koden fungera även för ett par andra spel, men de nämner inte vilka. Renegade Ops ska vara en av de andra titlarna som koden fungerar på.
Edit 2: Koden ska visst fungera på de flesta spel enligt några som testat på NeoGAF.
Ex.vis Dead Island

Om du ännu inte har ett konto på Greenmangaming får ni gärna använda min referral-länk som ger dig $5 i kredit på ditt nästa köp om du köper något för över $5.

Medlem

ny förläggare på gång till Greenman
hoppas på bethesda

Green Man Gaming
GMG might just have signed a contract with a very well known games publisher making some very well known games this year... More info coming soon! /Rob
för 10 timmar sedan

Medlem

inte bethesda.
gissar på EA då

För en timme sen på facebook:
Green Man Gaming I'm afraid it's not Bethesda! I wish we had them in our new contract, but we don't We may still get them before Skyrim, but I can't guarantee that obviously /Rob

Medlem

Riktigt fet sida!

Köpte Red Orchestra 2 för 200 kr med denna nya kod ONLYO-NDIGI-TAL20

Registrera er med min värvningslänk: http://www.greenmangaming.com/?gmgr=kusowire så får både du och jag 5 dollar extra efter ni köpt för mer en 5 dollar

Bara att klicka på värvningslänken och sedan registrera er så fungerar det.

Medlem

Från Greenmangaming idag angående EA-spel

"If not the end of this week than the start of next week - way ahead of the release of Battlefield 3 anyway ;)"

http://forums.greenmangaming.com/topic/824/

Medlem

möjlighet att få gratisversion av BF2 och 5 usd på kontot om ni hjälper Greenman testa tjänsten med EA imorgon.

http://forums.greenmangaming.com/topic/850/?page=1

Wanna get a free copy of Battlefield 2?

Very soon, GMG is going to be selling EA products to all our customers, including Battlefield 3. Before we put Battlefield 3 and other EA games live, we need to test the technology and that our system works.

If you want to help test, you'll get a free copy of Battlefield 2 out of it! Any user that also responds with detailed bug reports or helps us test any errors they find will also receive 5.00 credit.

The majority of EA games will be sold through Capsule, although some of them will be through third party download services. However, Capsule will only be used to download an EA installer, which well then complete the download and installation of the game.

These tests will take place TOMORROW between 10am and 5.30pm BST (That's about 5.00 am - 12.30pm EST) - the voucher for the game will ONLY work between this time.

Medlem

25% rabatt på allt på greenmangaming under helgen till om ni använder koden SUMME-RBLOW-OUT25

EA-spel (inklusive BF3) bör komma upp inom närmsta framtiden

http://www.greenmangaming.com/?gmgr=bexiwatu om ni inte är medlemmar än så får ni 5 usd på kontot inför nästa köp när ni köpt nåt för minst 5 usd

Medlem

nu har de sänkt referalsersättning till 2$

detta verkar tyvärr även gälla de som registrerats innan sänkningen och inte köpt något.

så nu kommer vi som bjudit in folk till tjänsten att framstå som lögnare för de som inte köpt något än...
själv har jag 7 personer som antagligen inte blir så glada när de upptäcker detta

http://blog.greenmangaming.com/2011/10/reduction-in-referral-...

http://forums.greenmangaming.com/topic/923/?page=1#post-11480

Medlem

Nu finns Battlefield 3 och andra EA-spel på greenman. Priset på BF3 hamnar på ca 340 kr, att jämföra med priset på origin där det kostar 499 kr.

http://www.greenmangaming.com/games/shooter/battlefield-3-lim...

det finns en ny kod också TECHB-ARGAI-NS015, det varierar vad den fungerar på. Den fungerar på Bulletstorm men inte på BF3.

Om ni inte redan är medlemmar så använd http://www.greenmangaming.com/?gmgr=bexiwatu om ni inte är medlemmar än så får ni 2 usd på kontot inför nästa köp när ni köpt nåt för minst 2 usd.

ny del av EULAN för EA-spelen
EA Specific Terms and Conditions
Currency for EA titles will always be displayed on the storefront in GBP (£). For those purchasing games from outside of GBP-regions, the currency will correct itself to your region during the checkout, with any necessary conversions applied.
Please read our refund policy (HYPERLINK TO http://www.greenmangaming.com/about/refund-policy/ ). Our refund policy applies to all EA titles in the same way to Steam games – where keys are given out no refunds are available.

Medlem

och där återgick EA till att vara de ondskefulla jävlar som de i grunden är

EA Games Now Region Restricted
October 7th, 2011
Bad news folks, we very unfortunately have to pull down EA products from sale in all regions except for the UK.

We’re currently in talks with EA to see if this can be changed, however I can’t give any kind of guarantees aside from saying as soon as I know something I will let you know too.

For those who had already purchased EA games from outside the UK – don’t worry as all of those sales will be honoured and you will receive your game(s), and they will continue to work.

http://blog.greenmangaming.com/2011/10/ea-games-cornered-to-u...

Medlem
Skrivet av MasLegio:

och där återgick EA till att vara de ondskefulla jävlar som de i grunden är

EA Games Now Region Restricted
October 7th, 2011
Bad news folks, we very unfortunately have to pull down EA products from sale in all regions except for the UK.

We’re currently in talks with EA to see if this can be changed, however I can’t give any kind of guarantees aside from saying as soon as I know something I will let you know too.

For those who had already purchased EA games from outside the UK – don’t worry as all of those sales will be honoured and you will receive your game(s), and they will continue to work.

http://blog.greenmangaming.com/2011/10/ea-games-cornered-to-u...

Men vad i helvete! då skulle jag fan bokat spelet igår, men tänkte det är ingen brådska..


signatur

Suup homie

12
Skriv svar