Livstecken från I Am Alive

Robot
Livstecken från I Am Alive

Dramatisk gameplay-trailer visar upp överlevnadsäventyret till Xbox 360 och Playstation 3 – men vad hände med pc-versionen?

#ubosoft, #i-am-alive


Livstecken från I Am Alive

Trevligt! Blev jäkligt intresserad när första trailern släpptes, och det var ju ett tag sen. Med tanke på att det nu är ett PSN/Live spel kan man ju undra om dom sket i att göra det till ett fullängds spel och mer har knutit igen säcken på ett misslyckat projekt. Hoppas hursomhelst på en PC version. Gameplayet ser ganska schyst ut, lite Assassins Creed fps i nutida stadsmiljö?!

Fem år för ett Live Arcade-spel?
Det här kommer bli den största ekonomiska floppen någonsin, inte en chans att dom kan casha in utvecklingskostnaden på en sådan marknad.

Skrivet av TheWhaleHunter:

Med tanke på att det nu är ett PSN/Live spel kan man ju undra om dom sket i att göra det till ett fullängds spel och mer har knutit igen säcken på ett misslyckat projekt.

Skulle nästan gissa mig till det, det finns starka ekonomiska skäl till att ingen annan gör spel med den här ambitionsnivån till PSN/Live.

Skägg.
10 Chambers

Prince of Persia med pappaperspektiv, kan bli intressant.


signatur
Medlem

Bah fick Portal vibbar när jag läste titeln
Jäklar, utvecklingen måste ha legat nere i några år, svårt att försvara mer än 1-2 år av utveckling för ett PSN/Live spel.


signatur

How can we win when fools can be kings?

Medlem

Försenat till PC? Klassiska Ubisoft som vi älskar att hata, då

Medlem

Wow, vilken daterad grafik.

Medlem

Har också kollat efter den sedan i vintras. Först hade några release 26 mars på den, nu är det jag sett 15 juni 2012.

Jag får nog också lite vibbar ala trunkerat projekt och släpp det som är färdigt - B-sortering.
Sedan massa DLC de tar alldeles för bra betalt för.

Annars typiskt spel jag gillar så det kan bli köp om priset är ok.

Vore synd för PSN har ju ingen prispress alls - t.ex Driver SF listas för 699 kr - j-a galningar. Inga butiker har över 500 kr knappt ens i sverige och i UK ännu billiagare £39.

Men ofta är PSN justa med trials på spelen - så det är ju seriöst i alla fall. Ubi hade väl på Driver SF bl.a. så fortsätt traditionen.

Det enda jag har emot Ubisoft är deras inloggning till UPLay som bökar, och får man fram kontrolltext man skall fylla i efter missade försök så är det helt oläsligt.

Medlem
Skrivet av slartibartfast:
Skrivet av TheWhaleHunter:

Med tanke på att det nu är ett PSN/Live spel kan man ju undra om dom sket i att göra det till ett fullängds spel och mer har knutit igen säcken på ett misslyckat projekt.

Skulle nästan gissa mig till det, det finns starka ekonomiska skäl till att ingen annan gör spel med den här ambitionsnivån till PSN/Live.

Section 8 Prejudice måste väl räknas som samma ambitionsnivå?
De sparar sjuka mängder pengar på att slippa trycka skivor, ha lager, betala mellanhänder butiker) och med konkurrensen så har de större chans att sälja bra med ett lågt utgångspris.
Visst, jag tror också Live/PSN är en nödlösning, men också att det har potential att dra in mer pengar än ett släpp på skiva skulle ha

Skrivet av Grumbledock:

Section 8 Prejudice måste väl räknas som samma ambitionsnivå?
De sparar sjuka mängder pengar på att slippa trycka skivor, ha lager, betala mellanhänder butiker) och med konkurrensen så har de större chans att sälja bra med ett lågt utgångspris.
Visst, jag tror också Live/PSN är en nödlösning, men också att det har potential att dra in mer pengar än ett släpp på skiva skulle ha

O jävlar, Section 8 Prejudice hade jag missat. Ser väldigt ambitiöst ut för att vara xbla/psn. Å andra sidan ser det inte ut att ha utveklats särskilt mycket i jämfört med den boxade föregångaren, antar att dom tagit rejäla genvägar och återanvänt mycket content.

Personligen tycker jag att ett välgort XBLA-spel ofta ger mer för pengarna än ett boxat spel, och på senaste tiden har jag nästan uteslutande spelat små download-spel. Men man ska verkligen inte underskatta hur mycket spel i butiker säljer. Shadow Complex sålde i storleksordningen 500k exemplar första året, det är riktigt dåligt jämfört med lika hypade och bra boxade spel säljer.

Baserat på lite googlande så verkar det som att Microsoft snor någonstans runt 30-70% av inkomsten för ett XBLA-spel. Enligt lite egna vilda beräkningar (baserade på projekt som jag känner till budgeten på och hur många ex det behövdes för att gå break even) så tror jag att man (dvs finansiären) kan få in någon hundralapp per sålt boxat spel. Om jag inte är helt åt helvete ute och cyklar så betyder det att man ändå får betydligt mer pengar per enhet om man säljer fullpris-spel på skiva.

Medlem
Skrivet av Grumbledock:
Skrivet av slartibartfast:
Skrivet av TheWhaleHunter:

Med tanke på att det nu är ett PSN/Live spel kan man ju undra om dom sket i att göra det till ett fullängds spel och mer har knutit igen säcken på ett misslyckat projekt.

Skulle nästan gissa mig till det, det finns starka ekonomiska skäl till att ingen annan gör spel med den här ambitionsnivån till PSN/Live.

Section 8 Prejudice måste väl räknas som samma ambitionsnivå?
De sparar sjuka mängder pengar på att slippa trycka skivor, ha lager, betala mellanhänder butiker) och med konkurrensen så har de större chans att sälja bra med ett lågt utgångspris.
Visst, jag tror också Live/PSN är en nödlösning, men också att det har potential att dra in mer pengar än ett släpp på skiva skulle ha

Mer pengar vette tusan om jag tror på.

Men om det bara ges ut på PSN så gör man inte grossister förbannade för att man konkurrerar med lågt pris digitalt. Så det är väl en aspekt man kan hoppas på ger rimligt pris.

Skala bort två försäljningsled - grossist + retail kan man sänka med motsvarande. Det är väl 60% något sådant de kan sänka med och ändå tjäna samma pengar som via grossist.

Medlem

Trodde inte detta spel var alive fortfarande... Minns första trailern, den såg intressant ut tyckte jag men sen dess har man inte hört allt för mycket.

Medlem

ubisoft blir sämre och sämre. Dåliga publishers helt klart. inget Trackmania 2 på steam heller.

Förrädare!

Medlem
Skrivet av raefzm88:

ubisoft blir sämre och sämre. Dåliga publishers helt klart. inget Trackmania 2 på steam heller.

Förrädare!

Åh nej ubisoft bästämde sig för att inte använda steams piss drm fan ta er ubisoft!!!!!

Medlem

Köper personligen aldrig spel från psn, så släpps aldrig spelen i butik så köper jag dom inte...

Medlem

Hoppas verkligen att pc versionen lever, har bara en 4gb hårddisk på xboxen och min playstation är såld -_-
Spelet ser väldigt grymt ut


signatur

Game long and prosper

Medlem

Det ser riktigt grymt ut måste jag säga, har varit intresserad sedan första trailern.

Som en crosstrainer på Konsum, ser fint ut det här...


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Hade de bara släppt en screenshot ingame hade jag sett att det var konsol och kunde glömt spelet direkt..


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem
Skrivet av Ytje:
Skrivet av raefzm88:

ubisoft blir sämre och sämre. Dåliga publishers helt klart. inget Trackmania 2 på steam heller.

Förrädare!

Åh nej ubisoft bästämde sig för att inte använda steams piss drm fan ta er ubisoft!!!!!

Sorglig fanboi misslyckas.

1
Skriv svar