Battlefield 3-producenten skäms över sina spel

Robot
Battlefield 3-producenten skäms över sina spel

Istället för att vara nöjd med vad som blivit bra ser Battlefield 3-producenten Patrick Bach bara saker som kan finslipas ytterligare.

#gran-turismo-psp, #battlefield-3


Medlem
Battlefield 3-producenten skäms över sina spel

Frågan är om han skäms över Battlefield 3 med

Medlem

Hoppas dom fixar alla buggar osv, för det var väldigt buggigt...

Skrivet av XzIa:

Hoppas dom fixar alla buggar osv, för det var väldigt buggigt...

Jag tror det är därför det kallas beta.

Medlem

Ja Xzla, det är ju bara beta just nu så

Medlem

Låter förtroendeingivande när producenten inte är nöjd med sina spel...Lustigt nog nämner han inte buggar som de aldrig kan lösa utan saker som varit "perfekt" i spelet men sedan velat ändra.

Medlem

Hoppas han inte kan sova över BF3 då.

Medlem

Kan hålla med om Bad Company 2, ett av de sämsta Battlefield jag spelat, om inte det absolut sämsta.

Medlem

Låter som att han alltid kommer kunna förbättra spelen han gjort. Har inget med en anti fanboy-attityd att göra från hans sida, såklart.

Medlem

En rättelse till flamers: Han sa inte att han tyckte att spelen är dåliga utan han är snarare en person som "lider" av perfektion. Han sa ju att han tyckte att det var en bra produkt men att den kunde blivit ännu bättre då han har så enormt höga krav på det. hälften av hans krav kanske inte ens är rimliga med dagen teknologi vad vet ja.
Läs texten två gånger så förstår ni nog.

Medlem

Det första man möts av i alla Battlefield-spelen är ju server-browsern och eftersom den varit en total anarkistisk katastrof sen dag ett i 1942 så kan jag förstå att han skäms över att starta spelen. Själv tycker jag att alla BF-spelen har varit rejält roliga förutom server browsern. Så det så.

Medlem
Skrivet av Punchbag Polly:
Skrivet av XzIa:

Hoppas dom fixar alla buggar osv, för det var väldigt buggigt...

Jag tror det är därför det kallas beta.

Precis, för det är ju så många månader kvar till release att de utan tvekan hinner fixa dem (grov sarkasm). Det är inte en beta, det är ett demo. Du får testa spelet precis som det kommer att vara vid release, minus några små buggfixar.
Om jag varit han så hade jag med nöje spelat BF:BC2 då det var ett bra spel, medan jag skämts ögonen ur mig för den casualiserade CoD-inspirerande beta de kallar Bf3. Ett spel som verkligen inte gör skäl för namnet, men å andra sidan har det ju snygg grafik och det är allt som krävs för att lyckas på PC dessa dagar...

Medlem
Skrivet av Grumbledock:
Skrivet av Punchbag Polly:
Skrivet av XzIa:

Hoppas dom fixar alla buggar osv, för det var väldigt buggigt...

Jag tror det är därför det kallas beta.

Precis, för det är ju så många månader kvar till release att de utan tvekan hinner fixa dem (grov sarkasm). Det är inte en beta, det är ett demo. Du får testa spelet precis som det kommer att vara vid release, minus några små buggfixar.
Om jag varit han så hade jag med nöje spelat BF:BC2 då det var ett bra spel, medan jag skämts ögonen ur mig för den casualiserade CoD-inspirerande beta de kallar Bf3. Ett spel som verkligen inte gör skäl för namnet, men å andra sidan har det ju snygg grafik och det är allt som krävs för att lyckas på PC dessa dagar...

Det är en beta, de har redan släppt en uppdatering till servrarna med buggfixar.

Medlem

Det jag är lite orlig över är om dem verkligen kommer hinna fixa allt. just nu så kan jag själv eller någon jag känner som spelar inte ens spela en runda innan spelet/BF3 drivrutiner krashar dator/spelet.

Känns som att det är ett ganska kritiskt fel...


signatur
Medlem

avvaktar med att förboka detta spelet tills de fixat så att man inte blir utslängd till windows i betan

jag vet hur dåliga dice kan vara med att fixa vissa problem (statservers är ett tydligt exempel) så jag vågar inte lita blint på att de fixar detta problem, som många verkar ha, om de inte kan fixa det under betan

Medlem
Skrivet av Friberg:
Skrivet av Grumbledock:
Skrivet av Punchbag Polly:
Skrivet av XzIa:

Hoppas dom fixar alla buggar osv, för det var väldigt buggigt...

Jag tror det är därför det kallas beta.

Precis, för det är ju så många månader kvar till release att de utan tvekan hinner fixa dem (grov sarkasm). Det är inte en beta, det är ett demo. Du får testa spelet precis som det kommer att vara vid release, minus några små buggfixar.
Om jag varit han så hade jag med nöje spelat BF:BC2 då det var ett bra spel, medan jag skämts ögonen ur mig för den casualiserade CoD-inspirerande beta de kallar Bf3. Ett spel som verkligen inte gör skäl för namnet, men å andra sidan har det ju snygg grafik och det är allt som krävs för att lyckas på PC dessa dagar...

Det är en beta, de har redan släppt en uppdatering till servrarna med buggfixar.

Precis, det ÄR en Beta. Det har redan nu ändrats mycket sedan Alphan också, vilket man märkte bara man starta Betan för första gången. Då menar jag inte bara små bugg fixar heller. Och du säger att BF3 är CoD-inspirerat, kan du inte utveckla lite på den åsikten? Låter som du knappt spelat spelet än, och det är sådana som du som inte borde få spela i en Beta version i huvudtaget, eftersom du inte ens förstår konceptet med en Beta.

Medlem

Tycker detta inte är en "riktig" uppföljare av bf2, nu när man kört betan ett tag, bc3 skulle vara ett passande namn. Det är vad ->jag<- tycker iaf.

Medlem

Håller med ,.. En beta 3~ish veckor innan en live release .. Och en sådan skrämmande beta, Nog lättare för EA/DICE att använda sig av ordet beta iställe för "demo", Och försöka skydda sig från gnället. Men nu har jag ju bara testa Metro (eww) ,, Men alla buggar även om banan sög är riktigt skrämmande. Server browser i browsern , usch............................ ne ,, sen bara att ja verkligen gillar fps spel och faktum är att man ladda beta i går , kom hem sent spelade någon timme, och nu ledig denna fredag men endå inte känner ett "SUG" efter att prova mer... Är nog något som jag kommer ta och se över innan jag skaffar spelet , om något.. ! Trist ,, big hype ... men

Medlem
Skrivet av MasterCrazy:

Tycker detta inte är en "riktig" uppföljare av bf2, nu när man kört betan ett tag, bc3 skulle vara ett passande namn. Det är vad ->jag<- tycker iaf.

Man kan ju förstå att du säger det eftersom vi bara spelat Rush hittills, som introducerades i BC som du förmodligen vet Tycker det är synd dock, jag hade hoppats på Conquest i Betan eftersom vi spela Rush i Alphan. Så jag väntar på Conquest innan jag vågar säga om spelet är värdig namnet Battlefield 3 istället för Bad Company 3.
Jag tycker redan nu dock att känslan i BF3 är något helt annat än i BC2.

Medlem

Sluta göra konsolkonverteringar så blir det nog bättre Patrick.

Om Patrick är en sån perfektionist så borde han fortsätta pusta på spelet långt efter det är släppt och inte bara börja på nästa. Det blir alltid tyst ifrån DICE när spelet är släppt och alla har betalat, så synd.


signatur

PC = Olympics, Consoles = Special Olympics
PC Master race

Medlem

Ja det är kanske därför det kallas beta.

MEN att visa videos som visar att spelet ser nästan helt klart ut. OCH sen släppa en beta som innehåller buggar man helt 100% klart o tydligt kunde ha fixat före beta så säger en hel jävla del.

Medlem

Betaversion är en term inom programutveckling. En betaversion av ett datorprogram eller ett datorsystem är fortfarande under utveckling, men har nått en så pass stabil status att man anser att den uppfyller merparten av de (be)ställda kraven. Betaversion innehåller buggar och/eller kan vara något ofullständig. Programmet släpps till utomstående användare, som testar produkten, rapporterar fel och brister och lämnar önskemål om saknade funktioner till utvecklingsteamet, som gör förbättringar som sedan släpps i den slutliga produkten. Vissa mjukvaruutvecklare släpper så kallade "öppna betor" av sina program. Det betyder att i princip vem som helst kan prova betaversionen och rapportera buggar samt kritisera och komma med kommentarer. Öppna betaversioner av datorprogram laddas vanligen ned från en särskild webbplats på internet skapad av utvecklarna. En betaversion kan vara försedd med en tidsfunktion som gör att den slutar fungera efter ett visst datum (en så kallad tidsinställd bomb).
/ Wikipedia

Behöver jag ens kommentera?

Argumentet för att spelet snart är klart och kommer inte med på skivan finns det ett ett ord : Uppdatering


signatur

*spolier* årets spel 2011 = Guild Wars 2!!!

Medlem

För er som inte provat Caspian Border ännu så bör ni nog göra det innan ni klankar ner helt för mycket på Betan.
Caspian Border var riktigt riktigt rolig. Stor karta med precis det som krävs för att det ska kännas Battlefield över sig.
Tyvärr är serverna alltid fulla. Man få trycka som en galning. Tänkte först ge er passwordet, sen slog det mig att det är inte lönt eftersom de serverna inte är uppe mer. Testet är över på dom.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

betan verkar ha fler buggar än alphan av någon anledning. när jag spelade alphan föll jag aldrig ner i hål under banan. hände flera ggr igår när jag spelade. den förbannade web-baserade inloggningen till pc är en skam också. så grymt dåligt. trots alla irritationsmoment är spelet grymt bra

Medlem
Skrivet av Ischim0n:

Ja det är kanske därför det kallas beta.

MEN att visa videos som visar att spelet ser nästan helt klart ut. OCH sen släppa en beta som innehåller buggar man helt 100% klart o tydligt kunde ha fixat före beta så säger en hel jävla del.

Men alltså - vad tror du en beta är igentligen? Jag säger inte att detta är din åsikt nu, men vissa verkar ha svårt att se skillnaden på ett Demo och en beta (eller alpha).


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av cordylus:

betan verkar ha fler buggar än alphan av någon anledning. när jag spelade alphan föll jag aldrig ner i hål under banan. hände flera ggr igår när jag spelade. den förbannade web-baserade inloggningen till pc är en skam också. så grymt dåligt. trots alla irritationsmoment är spelet grymt bra

Jag tycker det flyter riktigt bra med allt på max - dock hade jag inte sett buggen där man hamnar under kartan när man dör.

Sen vad det gäller browsern kan jag hålla med. Hade det fungerat som det skulle hade jag gillat den, men just nu är den under all kritik. Iofs, det är kanske beta för sidan också. Vem vet - man får ju hoppas det.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Det är en bra inställning, om än något i överkant. Aldrig bra att vara nöjd med det man skapar. När man är nöjd är det lättare att sluta försöka prestera bättre.

Medlem

Ibland undrar jag om ni soom klagar på att bf3 e likt bc2 ens spelat det. Sett e mer likt bf2, inte i närheten bc2

Medlem

Om de inte hinner med att lägga till allt, så är det fritt fram att patcha in saker och ting! Och INTE som DLC som vi behöver öppna plånboken för.

Medlem
Skrivet av Luciphear:

Om de inte hinner med att lägga till allt, så är det fritt fram att patcha in saker och ting! Och INTE som DLC som vi behöver öppna plånboken för.

Det håller jag med om. Jag har inget emot patcher och addons - dock ska man inte behöva betala för saker som redan är klara (finns exempel på spel där de ligger på skivan redan men man måste betala för att låsa upp!) och/eller saker som tidigare lovats i spelet som sen bara dyker upp som dyr dlc.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Skriv svar