Syndicate gameplay-demonstrerat

Robot
Syndicate gameplay-demonstrerat

Starbreeze Studios visar upp hur de förvandlat 90-talsklassikern till en förstapersonspangare.

#syndicate, #starbreeze


Medlem
Syndicate gameplay-demonstrerat

Känns lite som en mix av Max Payne, Biochock och Deus Ex.
Jag hade känt mig grymt sugen även om jag inte var aktieägare.
Nu är jag extatiskt sugen på att det ska komma ut.

Medlem

"...eller få vapen att expodera..."
Känns som att det saknas ett L där :3

Medlem

Var ett tag sedan jag såg GTTV men detta ska jag lätt se på. Det jag sett från Syndicate har helt klart fått mig intresserad men som jag skrivit innan i andra trådar så saknar jag det som gör det till ett Syndicate spel. Om man däremot skippar själva Syndicate licensen och ser det som en ny IP så verkar det kunna bli minst lika bra som alla andra Starbreeze spel som kommit.

Medlem
Skrivet av PcGamer:

Om man däremot skippar själva Syndicate licensen och ser det som en ny IP så verkar det kunna bli minst lika bra som alla andra Starbreeze spel som kommit.

Det är också exakt detta som är anledningen till att Syndicate-fans är förbannade. Låt spelet stå på egna ben istället för att försöka göra Syndicate till något det inte är bara för att rida på namnet och folks nostalgi, likt en fet och girig köpman (EA) rider på en gammal trött åsna.

Medlem

Allt detta tjat om att de förstör licensen. Hade de gjort det här spelet på samma premiss men med ett annat namn så hade folk bitchat om att de rippade Syndicates koncept istället. Tycker de att de har något lovande på gång så får de väl göra sin grej och låta resultatet tala för sig självt. Jag tycker i alla fall att det ser grymt ut.

Medlem
Skrivet av Fevolas:

Allt detta tjat om att de förstör licensen. Hade de gjort det här spelet på samma premiss men med ett annat namn så hade folk bitchat om att de rippade Syndicates koncept istället.

Hade de däremot gjort det här spelet på samma premiss med samma namn så hade i alla fall jag varit nöjd. Men nu gör de inte det och det är därför som jag och många andra klagar på det.

Medlem

Jag är faktiskt rätt pepp. Det verkar hur som ändå bli ett väldigt underhållande spel. Undrar bara hur dom lägger upp uppdragen och om man fortfarande kan bedriva vapen- och implantat-forskning.

Medlem
Skrivet av Fevolas:

Allt detta tjat om att de förstör licensen. Hade de gjort det här spelet på samma premiss men med ett annat namn så hade folk bitchat om att de rippade Syndicates koncept istället. Tycker de att de har något lovande på gång så får de väl göra sin grej och låta resultatet tala för sig självt. Jag tycker i alla fall att det ser grymt ut.

Det är inte så mycket att de förstör någon licens utan mer att de använder denna för att de vet att de kommer få publicitet tack vare den. Anledningen till detta är alla Syndicate fans som snackar om det gamla spelet vilket får en del nya spelare att bli intresserade. Detta är inget nytt utan används ständigt (ett annat exempel är X-Com) som ett väldigt bra sätt att få extra uppmärksamhet där det annars inte kanske hade fått lika mycket uppmärksamhet. Syndicate var svårt (en av anledningarna till att jag gillade det) och expansionen var överjävlig, detta lär inte vara fallet med nya Syndicate.

Ja det hade säkerligen varit några som anklagade det för att vara en Syndicate Rip-Off men enligt mig är det bättre än att nu vara en Deus Ex : HR klon dels för att EA äger Syndicate IPn men även för att spelet är väldigt gammalt och därför mer intressant än ännu en klon på ett populärt spel.

Men vi kan ta det ur en annan vinkel, om Syndicate inte hade haft många fans tror du då att de valt att kalla det för Syndicate? Det fanns en anledning till att Bullfrog blev så populära som de blev och denna var väldigt innovativa spel, Syndicate är bara ett exempel, Magick Carpet, Dungeon Keeper och framför allt Populous är andra.

Medlem

Kommer säkert lida av enorm konsolifiering.

Medlem

Nåja, ser ju inte helt hemskt ut än så länge i alla fall (bortsett från stelheten pga att dom alltid verkar använda konsoler i demos), men vi får väl se om det håller i sig.

TJ
Medlem

Ser ut att bli riktigt grymt!!!!
Trots att vissa element från föregångarna ej finns med....
Hmm...tror bestämt jag ska spela lite på originalet ikväll ; )

Medlem
Skrivet av Darkseed:
Skrivet av PcGamer:

Om man däremot skippar själva Syndicate licensen och ser det som en ny IP så verkar det kunna bli minst lika bra som alla andra Starbreeze spel som kommit.

Det är också exakt detta som är anledningen till att Syndicate-fans är förbannade. Låt spelet stå på egna ben istället för att försöka göra Syndicate till något det inte är bara för att rida på namnet och folks nostalgi, likt en fet och girig köpman (EA) rider på en gammal trött åsna.

+1

Jag öppnar en Staropramen för dig!


signatur

Riktiga män dansar inte, de har råd att stå i baren..

Medlem

Verkar trevligt

Medlem

Jag arbetar som utvecklare i datorspelsbranschen och undrar lite över hur ni här på fz ser på våldet i spel som Syndicate? Tycker ni att det är coolt att de skjuter varandra i huvudet eller att man stampar någon i ansiktet? Jag vill inte lägga några värderingar i det (inget fel med att gilla det!) men jag undrar lite över hur utvecklarna ser på detta. Väldigt ofta får jag känslan av att man desperat vill få uppmärksamhet och då försöker "chocka" med liknande element. Att man saknar självförtroende för att använda mer raffinerade sätt att engagera spelaren. Jag tycker man märker en trend att flera av AAA-spelen som kommit de senaste åren har gått mot att inkludera fler och grövre element grafiskt våld, inte som engångshändelser för att föra en story framåt, utan som återkommande element i spelet. Man talar ofta om hur spelet har en vuxen publik, men personligen kan jag tycka att det finns något som är väldigt "ovuxet" i det överdrivna våldet. Som sagt vill jag helst inte lägga några värderingar i det hela utan tycker det vore mycket intressant att höra era reflektioner! Ha det bäst!

Medlem
Skrivet av lasrer:

Jag arbetar som utvecklare i datorspelsbranschen och undrar lite över hur ni här på fz ser på våldet i spel som Syndicate? Tycker ni att det är coolt att de skjuter varandra i huvudet eller att man stampar någon i ansiktet? Jag vill inte lägga några värderingar i det (inget fel med att gilla det!) men jag undrar lite över hur utvecklarna ser på detta. Väldigt ofta får jag känslan av att man desperat vill få uppmärksamhet och då försöker "chocka" med liknande element. Att man saknar självförtroende för att använda mer raffinerade sätt att engagera spelaren. Jag tycker man märker en trend att flera av AAA-spelen som kommit de senaste åren har gått mot att inkludera fler och grövre element grafiskt våld, inte som engångshändelser för att föra en story framåt, utan som återkommande element i spelet. Man talar ofta om hur spelet har en vuxen publik, men personligen kan jag tycka att det finns något som är väldigt "ovuxet" i det överdrivna våldet. Som sagt vill jag helst inte lägga några värderingar i det hela utan tycker det vore mycket intressant att höra era reflektioner! Ha det bäst!

Kan inte säga att det gör så mycket varken från eller till för min del, men man har väl blivit härdad med åren av spelande. Tycker snarare en del av effekterna som är poppis att klämma in i spelen förstör mer (bloom (och överdriven HDR)/motion blur/DoF).

Medlem

@Lasrer:

Brukar inte ha något emot våld i sig i spel eftersom det fungerar rätt bra i spel med 'tävlingsmoment' där det nästan blir en sport och det inte är vad som händer med spelfigurerna som är det viktiga utan att överkomma hinder och situationer. Men jag är inte den som tar bort gore eller något sådant i options.

Däremot kan jag tycka att det finns meningslösa inslag, däribland det där med att få folk att ta livet av sig själv i detta spel, det känns inte riktigt rätt så jag tvivlar att det är något jag kommer använda om jag skulle spela spelet. Hoppas sådant här hålls på en valfri nivå i framtiden. Det har liksom inget att göra med att överkomma motståndet för mig, de måste ju få en chans att motarbeta mig

Medlem

Nej jag har inte heller något emot det. Blir dock lite tveksam när man väljer att lägga fokus på det i det första marknadsföringsmaterial man släpper. Jag antar att de har arbetat med massvis med mer intressanta funktioner och features än möjligheten att låta karaktärer skjuta sig själva, vilket känns lite som en "billig poäng". Jag kan bli lite irriterad på att man inte vågar tro på att spelarna man marknadsför spelet till inte kan uppfatta mer komplexa kvaliteer i spelet än enkla trick som det. Men jag kan ju ha fel

Så därför tänkte jag höra lite av vad ni andra tycker här? Jag tror det kan ha lite med nervositet att göra, spelet måste bli en hit, och då försöker man presentera det på ett sätt som alla kan tycka är coolt, (har själv varit inblandad i såna diskussioner) men jag vet inte om det är det smartaste, det är lite som att bara använda en snygg tjej som ska sälja bilolja, kanske funkar till viss del, men det är långt ifrån det effektivaste sättet (inte många framgångsrika reklamkontor som jobbar så nuförtiden)! Vore kul att höra mer åsikter om detta!

Medlem
Skrivet av lasrer:

Som sagt vill jag helst inte lägga några värderingar i det hela utan tycker det vore mycket intressant att höra era reflektioner! Ha det bäst!

Jag har spelat datorspel sedan jag var barn och visst kan jag hålla med om att våldet i spel har ökat rejält. Personligen så har jag inget emot spel där våldet inte är själva syftet med spelet det är spel där våldet är den säljande punkten som jag inte tilltalas av alls (á la Postal 2).

Kommer ihåg vilket ramaskri det blev när Mortal Kombat kom, nu kunde man till och med slita ut ryggraden och fokuset låg helt klart på våldet. Visst fick jag upp ögonen för spelet tack vare detta men om det inte samtidigt hade varit kul att spela hade jag inte brytt mig nämnvärt. Minns även när Phantasmagoria 2 kom och vilket ramaskri det spelet orsakade eller varför inte Drakar & Demoner eller alla SAW filmer som kommit för att inte tala om Soldier of Fortune vars säljande punkt var att nu kunde man skjuta bort kroppsdelar. Anledningen till att det blir sådan uppståndelse beror på att så fort någon massmördare visar sig ha spelat ett visst spel så drar man genast paralleller till att det minsann måste bero på att de spelat våldsamma spel istället för att inse att det handlar om en väldigt påverkbar individ där mer eller mindre all form av media hade kunnat vara en utlösande faktor.

Håller dock helt med dig, finns mängder med spel som helt saknar den typen av "övervåld" som merparten av dagens spel har och dessa är minst lika bra om inte bättre.

När det kommer till Syndicate så kunde man i tidigare spel "övertala" civilister och agenter att bli en del av ens egna team. Eftersom denna övertalning verkar vara temporär väljer man istället att låta spelaren få dom att begå självmord. Hade personligen föredragit att man kunde ha dom på sin sida hela uppdraget, det hade varit mer i anda med Syndicate än att bara ha dom en begränsad tid eller låta dom ta sitt egna liv.

Medlem

Jahapp verkar som man bara styr sig själv och inte fyra agenter. Då har uppföljare noll likheter spelmässigt som orginalet, what a shame! Kunde hoppats att dem inte var fega men tydligen var dem det och gick mainstream fps, hyfsat besviken.
Detta kunde blivit riktigt bra och annorlunda om man hade haft 4 agenter att styra över.

KoP
Medlem
Skrivet av Fevolas:

Allt detta tjat om att de förstör licensen. Hade de gjort det här spelet på samma premiss men med ett annat namn så hade folk bitchat om att de rippade Syndicates koncept istället. Tycker de att de har något lovande på gång så får de väl göra sin grej och låta resultatet tala för sig självt. Jag tycker i alla fall att det ser grymt ut.

+ att dom kan inte göra ett spel bara för att pleasa ett gäng nostalgiker som lever på minnet av ursprungsspelet, skulle inte sälja något vidare. Dom har investerare som måste göras nöjda i första hand. Därav att spel som kan pleasa stora massan, synd men så är det.

Syndicate var skitkul på sin tid, det bästa man visste var ju att löpa amok i staden.. dvs springa runt och skjuta sönder bilar och fönsterrutor. Blossade även upp heta diskussioner om våldet i Syndicate, något som känns tämligen skrattretande idag med tanke på vad som erbjuds i våldsspelväg.

Medlem

Ja men återigen varför då använda Synidicates licens? Tror du dagens generation känner till dessa spel? Visst det finns säkert en liten del av de yngre som känner till dom men den stora massan gör garanterat det inte, inte förrän vi som vari med då börjar snacka om hur grymma dessa spel var. Alltså EA utnyttjar vår "nostalgiska" uppfattning för att på sätt få uppmärksamhet kring ett spel som annars nog inte fått lika mycket uppmärksamhet. Självklart kommer vi som var med då att säga ifrån när vi ser vilken väg de tar dessa spel men detta är garanterat något EA räknat med och de bryr sig inte, vi har ju redan gjort "jobbet" för dom och eftersom spelet ändå inte vänder sig till oss som spelade spelen när de kom kommer detta heller inte påverka försäljningen nämnvärt. Intresset hos de yngre har redan väckts och de ser ett spel de gillar, vi däremot ser hur ännu en licens av ett omtyckt spel "utnyttjats". Jag säger nu inte att denna uppföljare inte kommer kännas som ett Syndicate spel eftersom det är för tidigt att yttra sig men det verkar tyvärr gå åt det hållet.

Medlem
Skrivet av lasrer:

Jag arbetar som utvecklare i datorspelsbranschen och undrar lite över hur ni här på fz ser på våldet i spel som Syndicate? Tycker ni att det är coolt att de skjuter varandra i huvudet eller att man stampar någon i ansiktet? Jag vill inte lägga några värderingar i det (inget fel med att gilla det!) men jag undrar lite över hur utvecklarna ser på detta. Väldigt ofta får jag känslan av att man desperat vill få uppmärksamhet och då försöker "chocka" med liknande element. Att man saknar självförtroende för att använda mer raffinerade sätt att engagera spelaren. Jag tycker man märker en trend att flera av AAA-spelen som kommit de senaste åren har gått mot att inkludera fler och grövre element grafiskt våld, inte som engångshändelser för att föra en story framåt, utan som återkommande element i spelet. Man talar ofta om hur spelet har en vuxen publik, men personligen kan jag tycka att det finns något som är väldigt "ovuxet" i det överdrivna våldet. Som sagt vill jag helst inte lägga några värderingar i det hela utan tycker det vore mycket intressant att höra era reflektioner! Ha det bäst!

Spelet är sjukt ovåldsamt för att vara ett Starbreezespel.


signatur

---
Boo!

Övervåld typ "Dead Island" tycker utvecklarna är berättigat då det handlar om att döda "döda" karaktärer, men i annat fall, känns det ibland som om man tänker efter, men bara lite. I "COD: Black Ops", fanns det avrättningar med som inte var särskilt vettiga eller tillförde något, säkerligen bara för att en ung publik skulle hetsa upp sig för något.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Syndicate är våldsamt för att det är Syndicate!

Originalet hade minst sagt mindre moral och etik vad gäller kommande Syndicate verkar ha om du frågar mig.


signatur

Go for it - ALL or Nothing!

1
Skriv svar