Newell: Origin gör "en del saker bra"

Robot
Newell: Origin gör "en del saker bra"

Valve-bossen kommenterar konkurrenten och är samtidigt ödmjuk inför sin egen tjänst.

#valve


Inaktiv
Newell: Origin gör "en del saker bra"

Det enda Origin lever på är BF3.. inget mera. Själv har jag och mina polare lagt in Battlefield 3 via Steam så vi kan kommunicera lättare och kolla Steam Community.

Inaktiv

Origin har ingenting att sätta emot Steam i nuläget, säkerligen inte senare heller. Deras klient verkar vara skriven av småbarn på praktik, saknas så otroligt många logiska inställningar som Steam haft sen början.

Medlem

Hade inte EA ägt BF3 och tvingat på de som vill spela det origin så hade det nog runnit ut i sanden om de inte har mycket bättre priser än steam.

Medlem

Det enda Origin har lyckats hyfsat med är deras In-Game browser för den är helt klart bättre än Steams men det är f*n inte värt att använda Origin bara för det >.<

Medlem
Skrivet av Kogster:

Hade inte EA ägt BF3 och tvingat på de som vill spela det origin så hade det nog runnit ut i sanden om de inte har mycket bättre priser än steam.

Steam hade inte heller varit något om de inte hade haft CS etc.


signatur

||||||||||||
||||||||||||

Medlem

Jag måste säga att Origin har potential, men att det fortfarande krävs mer. Jag gillar att, till skillnad från Steam, att det mesta hålls i en och samma ruta. Man måste inte öppna flera stycken för att kolla på Friends, Store eller My Games. Ogillar skarpt att Steam försökt bli något slags helskärmsprogram såvida man inte väljer Small mode (som efter nästa omstart hoppar tillbaka till Large mode :/ )

Skulle EA lansera mer spel för Digital Download och fylla det med content tror jag det kan bli bra i slutändan.
Wow.. trodde aldrig jag skulle säga att EA gjort något positivt.


signatur

Läs igen vad du precis skrev innan du trycker "Skicka". Lät det intelligent och som om det kommer efter att ha läst på lite innan?

Inaktiv

BF 3 och FIFA 12 körs och det funkar väl rätt bra.. Vad är det stora problemet?

Medlem
Medlem

Steam > Origin

Medlem

Blä för Steam och Origin...

Medlem
Skrivet av showerguy:

Det enda Origin lever på är BF3.. inget mera. Själv har jag och mina polare lagt in Battlefield 3 via Steam så vi kan kommunicera lättare och kolla Steam Community.

/thread.

Medlem
Skrivet av bleak:

BF 3 och FIFA 12 körs och det funkar väl rätt bra.. Vad är det stora problemet?

Folk gnäller utan att ha prövat som vanligt Origin funkar fint.


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

Hade EA bara släppt en tjänst som var sämre på den sociala biten eller själva nerladdningarna hade jag förstått det... men på något sätt lyckades de misslyckas med båda delarna. Att sen använda BF3 som ett sätt att tvinga in folk på platformen gör ju bara folk sura och missnöjda.

Medlem

Jag har inte haft några problem alls med Origin, fungerar precis som Steam.

Enda negativa jag kan säga är att det är ännu ett program, brevid Steam, som man måste ha igång.

Inaktiv

Xbox 360 <3 , så slipper man strul med klienter , DRM och annat trams.


signatur

War never changes.

Vad spelar det för roll om dom försöker dra folk med BF3? Steam började ju med att dra in folk via CS.

Medlem

Tycker origin funkar bra faktiskt. Men jag skulle vilja att spelet startas därifrån och att man letar server i spelet som det brukade vara. Det jag inte riktigt gillar är battlelog. men när spelet är igång funkar det perfa.

Medlem

Steam var inte heller felfritt när det kom men jag vill minnas att det inte fick lika mycket kritik som nu Origin fått. Själv var jag väldigt kritisk mot hela DRM-biten när Steam kom och är väl fortfarande inte så där överförtjust i den men jag är inte längre lika Anti-Steam som jag var då. Origin kan bli minst lika bra (beroende på hur man ser på det) som Steam men då gäller det också att EA lyssnar på sina kunder något Valve har gjort.

Skrivet av zaphiren:

Xbox 360 <3 , så slipper man strul med klienter , DRM och annat trams.

DRM finns även på konsol så det där stämmer inte. Ja konsoler gör så man slipper att uppdatera men Steam är på sätt och vis samma sak för pc. Du behöver inte kunna ett skvatt om hur man uppdaterar sin burk, Steam sköter det åt dig (alltså mjukvaran, hårdvaran kan den givetvis inte hjälpa dig med men i framtiden kanske=)).

Medlem

det enda steam hade i början va ju CS så ser inget fel med att Origin börjar med bf3

Medlem

pfff.... Origin är den absolut sämsta skit jag har sett inom den kategorin, när man startar det så får man vänta i ca 5 minuter innan det "svarar" igen.

Steam är MYCKET bättre än Origin, och förhoppningsvis kommer det alltid vara så,

Medlem

Vad ni alla som säger att Steam är så mycket bättre än Origin glömmer är när Steam släpptes så var det fantastiskt dåligt. Origin är en ny tjänst och går inte riktigt att jämföra med Steam ännu då det krävs mycket feedback och finslipning innan produkten är "färdig" (även fast den säkert alltid kommer vidareutvecklas). Så ta ett chillpill och njut av att det är fredag i stället

Medlem
Skrivet av Ostbit:

det enda steam hade i början va ju CS så ser inget fel med att Origin börjar med bf3

Glömmer du inte Half Life 2? Det var ju det spelet som var först med att kräva Steam vid lansering.

Medlem
Skrivet av devvis:

Vad ni alla som säger att Steam är så mycket bättre än Origin glömmer är när Steam släpptes så var det fantastiskt dåligt. Origin är en ny tjänst och går inte riktigt att jämföra med Steam ännu då det krävs mycket feedback och finslipning innan produkten är "färdig" (även fast den säkert alltid kommer vidareutvecklas). Så ta ett chillpill och njut av att det är fredag i stället

Nja... dels så fanns där inga andra tjänster på den tiden Vavle lanserade Steam. Att idag släppa något som fungerar lika dåligt som Steam gjorde en gång i tiden är ett misslyckande hur man än vrider och vänder på det.

Och så är det inte riktigt "finslipning" vi snackar om här... Origin är inte EAs första försök på att skapa en download klient. Till exempel har det ju funnits "EA Link", "EA Downloader" och "EA Download Manager" innan Origin. Allihopa lika värdelösa.

... aja, Fredag var det.

Medlem
Skrivet av KlosterKatten:
Skrivet av bleak:

BF 3 och FIFA 12 körs och det funkar väl rätt bra.. Vad är det stora problemet?

Folk gnäller utan att ha prövat som vanligt Origin funkar fint.

Dummaste jag hört, bara för det funkar fint för dig så behöver det inte göra det för alla.

För mig tar det 5 minuter att starta, det bara står och hänger efter inloggningen, får upp origin, men går inte att trycka någonstans, sen blir det helsvart i origin fönstret, därefter kommer det tillbaka och fungerar tillslut. Många som har dessa problem.

Kan tillägga att allt annat fungerar perfekt, 1680x1050 Ultra med vsync+tripplebuffring hårt satt i drivarna, 60fps konstant. (BF3)

Inaktiv

Jag hatar att vara irrationellt envis, men jag kommer inte spela BF3 eller installera Origin på datorn. Det första en direkt konsekvens av det sista. Jag väljer att rösta som konsument med mina pengar.

Medlem

orka ännu en programvara? dessutom kräver BF3 webbläsaren, det blir bara för mycket

Medlem

Haters gonna hate. Origin är minst sagt godkänt. Minst sagt.


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem
Skrivet av devvis:

Origin är en ny tjänst och går inte riktigt att jämföra med Steam ännu

Klart man ska jämföra med Steam. De konkurrerar mot dagens Steam, inte Steam från 2003.

Medlem
Skrivet av unavailable:
Skrivet av devvis:

Origin är en ny tjänst och går inte riktigt att jämföra med Steam ännu

Klart man ska jämföra med Steam. De konkurrerar mot dagens Steam, inte Steam från 2003.

Kan du föklarar för mig hur Steam och Origin konkurrerar med varandra? Steam har mera eller mindre sluta sälja alla EA spel och Origin finns det bara EA spel på, så förklara?

Det går inte riktig jämnföra det alls, du kan jämnföra Origin med andra online tjänster som säljer EA Spel däremot.

12
Skriv svar