Könsbugg i Fallout NV!

Medlem
Könsbugg i Fallout NV!

Först av allt, ber om ursäkt för ämnesrubriken, just had to do it!

Jag vet inte hur vanlig denna buggen är. Det handlar om att Courier som i mitt fall är en man, låter som en kvinna vid anfall/skada samt att NPC's uppfattar honom som kvinna. Jag har googlat och hittat väldigt knapphändig info om detta, och hitills inga problemlösningar.

Jag har testat köra konsolkommandot 'SexChange' fram och tillbaka utan resultat.

Någon som är mer bevandrad i detta buggträsk och kan hjälpa min Courier att få uppleva sig maskulin?


signatur

PSN: LupX - Got tea-bagged by me? Just following RoE for digital warfare

Inaktiv

Könsbugg = Bästa trådnamnet denna vecka!
Kan tyvärr inte hjälpa dig men filma o lägg ut på tuben. Låter ju asbizzart! (och kul)..


signatur

Jag vill ha page....

Inaktiv

man ska kunna ändra kön och voice i någon config eller text fil.


signatur

The definition of insanity?

Medlem
Skrivet av Nigel:

Könsbugg = Bästa trådnamnet denna vecka!
Kan tyvärr inte hjälpa dig men filma o lägg ut på tuben. Låter ju asbizzart! (och kul)..

Mycket mycket bisarrt, hehe!

Gjorde en lite fraps. Tyvärr fick jag inte med det slumpade melée-attackljudet, pallade inte spela in om och om igen, hehe.


signatur

PSN: LupX - Got tea-bagged by me? Just following RoE for digital warfare

Medlem
Skrivet av matte89:

man ska kunna ändra kön och voice i någon config eller text fil.

Ah, missade ditt inlägg. Men det låter intressant! Ska se om jag hittar detta. Hojta till om någon vet exakt var.


signatur

PSN: LupX - Got tea-bagged by me? Just following RoE for digital warfare

Inaktiv

Priceless! "Watch your steps sister"


signatur

Jag vill ha page....

Medlem

Du kanske råkade välja perken "kastratsångare"

Inaktiv

Spelet kanske har utvecklat AI och tagit en del politiska korrekta ställningstagande
gällande sexuell läggning.


signatur

Jag vill ha page....

Medlem

Spelet känner av spelarens läggning och personlighet och ställer in passande inställningar i spelet.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av Tybalt:

Spelet känner av spelarens läggning och personlighet och ställer in passande inställningar i spelet.

Insinuerar du någonting?


signatur

PSN: LupX - Got tea-bagged by me? Just following RoE for digital warfare

Medlem
Skrivet av LupX:
Skrivet av Tybalt:

Spelet känner av spelarens läggning och personlighet och ställer in passande inställningar i spelet.

Insinuerar du någonting?

Haha! Nej... jag skojade lite med dig.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Hehe, jag förstod detta och jäklades lite Tänk så fel en text kan tolkas utan emoticons

Men du har en poäng, det hade varit sjukt coolt att implementera en funktion som kan analysera spelarens beteende och avgöra läggningen, karisma m.m.. Det finns ju redan sådana instrument för t.ex. facebook.


signatur

PSN: LupX - Got tea-bagged by me? Just following RoE for digital warfare

Inaktiv

Könsbugg <=====> Flatlöss?


signatur

Allah är stor men jag har större

Medlem
Skrivet av Muhammed:

Könsbugg <=====> Flatlöss?


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Det låter... speciellt. Jag har läst om folk som haft problem med sin male couriers röst, men inte att NPCer skulle prata med en som om man var tjej

Skrivet av LupX:

Jag har testat köra konsolkommandot 'SexChange' fram och tillbaka utan resultat.

Skriver du "sexchange" eller "player.sexchange"? Har för mig att det är det senare man ska skriva (tror att bara sexchange ska funka om man markerar courier med muspekaren dock).

Medlem

OhNoSpyWare: Verkligen en avvikande bug. Men det har inträffat på flera platser och med olika NPC's. Jag skriver bara "sexchange" och då blir Courier en tjej, så det funkar. Hon behåller sin feminina sida också. Jag tänkte att om jag då skriver sexchange igen så ändras könet tillbaka och även maskuliniteten, men icke sa nicke.

Men jag ska testa "player.sexchange".


signatur

PSN: LupX - Got tea-bagged by me? Just following RoE for digital warfare

Medlem

Om bara "sexchange" funkar åt ena hållet så gör inte "player.sexchange" nån skillnad. Tänkte bara kolla om det fungerade om det första inte verkade fungera alls.
Hrm.

1
Skriv svar