Hemma till sist (och en "c"ensationell lösning)

Redaktör
Ponny
Hemma till sist (och en "c"ensationell lösning)

Att flyga kors och tvärs över världen under kort tid gör sitt för att sudda ut verklighetsuppfattningen. Enligt passet har jag varit i Singapore men allt är så där surrealistiskt att det lika gärna skulle kunna ha varit landet Narnia. Det vill säga, om Narnia bytt ut warpande garderober, vita häxor och trollska skogar mot Angry Birds-flygplan och skyhöga byggnadsverk med arkitektur från 2058 snarare än 2011. Typ. Galet land.

Mer intryck kommer givetvis, men tills vidare njuter jag till fullo av fina och höstlika Bergshamra. Hemma är aldrig så vackert som när man kommer hem.

"Problemet C" har fått sin lösning. Jag tar mig an Chrono Trigger och sparar, eventuellt, Call of Cthulhu till framtida alfabetsresor. Så efter buggpest blir det nostalgifest. Visserligen strävar jag efter att åta mig outforskade äventyr på den här resan, men ibland får man göra undantag. Det är trots allt tio år sedan jag spelade Squares klassiska rpg för första och, faktiskt, enda gången.

[ia=29652; large]
En groda, en grottmänniska och allt däremellan.

#blogg


signatur

En Bamseponny av folket

Inaktiv
Hemma till sist (och en "c"ensationell lösning)

Synd att du får så lite kommentarer på dina bloggar. Du fick absolut större uppmärksamhet på Gr.

Redaktör
Ponny

Färre kommentarer är det förvisso, men å andra sidan är det mycket kärlek i dom. FZ är ju mitt hem! <3


signatur

En Bamseponny av folket

1
Skriv svar