Bra anti-virus program sökes!

Medlem
Bra anti-virus program sökes!

Hejsan, nu är det så att jag inte alls kan samarbeta med mitt nuvarande anti-virus program (blockar allting och sånt) så jag undrar om någon kan tipsa om ett riktigt bra anti-virus program som helst är användarvänligt och spelvänligt


signatur

I love the smell of napalm in the morning.

Medlem

Norton 360.

kostar en del, men här helt klart det bästa på marknaden.

Medlem

Kaspersky såklart

Medlem

Har använt Avast i urminnes tid. Inga probs med den.


signatur

"De kallar sig Brown och menar det"

Medlem

haha, alla ger olika svar men det får nog bli och testa avast till att börja med


signatur

I love the smell of napalm in the morning.

Medlem

kanske även ska nämna att just nu använder jag Bitdefender, skit program...


signatur

I love the smell of napalm in the morning.

Medlem

Avast säger jag. Gratis, litet och bra. Välj för allt i världen inte Norton... det är det första jag tar bort när jag köper en ny dator.

Medlem
Skrivet av raefzm88:

Norton 360.

kostar en del, men här helt klart det bästa på marknaden.

Funkar utmärkt för mig med.

Inaktiv
Skrivet av raefzm88:

Norton 360.

kostar en del, men här helt klart det bästa på marknaden.

Förutom att det käkar upp datorn...

Medlem

Kör Avira AntiVir med Comodo Firewall (båda är gratis), inte ett enda virus eller ovälkomna intrång på över tre år!

Medlem
Skrivet av showerguy:
Skrivet av raefzm88:

Norton 360.

kostar en del, men här helt klart det bästa på marknaden.

Förutom att det käkar upp datorn...

Vad jag förstått är det just vad det inte gör.

Medlem

Undvik Norton!

Kan rekommendera Avast, Avira och AVG. Alla är gratis, Avast har också "Tyst/Spelläge"

Medlem

Norton var riktigt segt och dåligt förr men nu när jag provade senaste norton 360 så blev jag iaf positivt överraskad men Avast är riktigt bra också och som andra säger så är det ju gratis också

Medlem

Microsoft Security Essentials är det som rekommenderas av de flesta på t.ex. sweclockers.
Väldigt resurssnålt, och gratis.

Medlem

Norton


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Avast Free Edition.
Gratis och trots det bland de allra bästa antivirusprogrammen. Resurssnålt, få felaktiga positiva, bra detektering. Registrering en gång om året krävs men det är superenkelt.

Bytte från AVG Free när de blev lite väl pushiga i sina försök att sälja på mig deras betalversioner. Har inte ångrat mig en sekund sedan dess.

Har haft en del dåliga erfarenheter av Norton, men det var många år sedan så de kan mycket väl ha bättrat sig sedan dess. Jag tänker dock inte ta risken igen...

Medlem

En AVG uppdatering gjorde så att min dator gick som sirap på snedden till obrukbar så jag slängde skräpet och gick över till Avast.

Medlem
Medlem

Kolla in denna sida, som testat och testar antivirus program. Det finns för och nackdelar med de flesta.
http://www.av-comparatives.org/


signatur

Ja, jag kanske är ute och cyklar men det är fanimej miljövänligt - purresnurre@2005

Medlem

Det fick bli Avast, köpte pro :3


signatur

I love the smell of napalm in the morning.

Medlem

NOD32 är riktigt bra. Kostar väl en 300 kr (kommer inte riktigt ihåg) för ett år, och då får man ett program som söker igenom riktigt noggrant och så uppdateras virusdatabasen riktigt ofta.

F-Secure gör jobbet bra, via Telias internet.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

He he, rätt bra spridning på vad som folk rekommenderar här. Verkar tydligen vara rätt hård konkurrens inom anti-virus marknaden nuförtiden och genomgående rätt bra kvalitet! Det får nog ses som ett gott tecken!

Medlem

Jodu, det verkar vara en spridning på det hela. Själv kör jag Comodo som både brandvägg och antivirus, vilka är gratis. Känner själv att virus är lite skrämselpropaganda, om man sköter sig och inte laddar ner konstiga grejor från nätet eller externa lagringsmedia kan man nog vara relativt trygg iallfall, enligt min tro.


signatur

//* Det finns inga Minor för Svärdet *\\

Medlem

Bitdefender!


signatur

The best subjects are always people, who never fail to amaze me by their unpredictability.

Medlem
Skrivet av MrMadMan:

Microsoft Security Essentials är det som rekommenderas av de flesta på t.ex. sweclockers.
Väldigt resurssnålt, och gratis.

Funkar väldigt bra för mig också, nemas problemas. Annars så funkar ju www.downloadtrojanvirus.com

Medlem

Kör utan anti-virus program nu sen 2009 och inte haft några problem med datorn, det enda jag brukar köra är Windows defender en gång i månaden. Så länge man vet var man surfar så ska det inte vara några problem utan anti-virus program.

Men jag rekommenderar AVG anti-virus free, körde med den tidigare och den har fungerat fint.

Medlem

AVG lätt, gratis o skit bra

1
Skriv svar