Dice tipsar: så överlever du i Battlefield 3

Medlem
Skrivet av najtrows:
Skrivet av dzl:
Skrivet av najtrows:

well, jag blev så jävla besviken igår. orkade inte spela i mer än 30 min innan jag gav upp. det var inte battlefield jag spelade, det var cod i en svensk kostym. usch.

Vill du utveckla lite? På vilket sätt är det likt cod? Och vad skulle du vilja ha annorlunda?

well, hela upplägget i Rush verkar ju vara att likna cod, eller cs utan gisslan eller de banor.
okej att det bara är en beta, men att öppna dörrarna för betan på ett spel som VUNNIT PÅ att ha FORDON med en bana helt utan det. förstår inte vad dom tänker, känns som att dom vill pusha spelet till folk som tidigare lirat COD och igår när jag lirade var jag tvungen att lyssna på idiotungars mickar för att det inte går att muta. och fortfarande, visst det är en beta. men sånt borde dom kunnat fixa i alphastadiet

Kan ju påpekas att dom buggarna du ser nu troligtvis redan är fixade, betan är till för att testa back end delen av spelet, alltså serversidan. DICE har själva sagt att klienten som man spelar på är ett par veckor kanske t.om. någon månad gammal, och många av buggarna som är rapporterade finns inte längre på deras interna build.

Angående Rush läget så är det ju det läge som funnits i de senaste 3 battlefield spelen, även om det inte fanns i BF2 så är det ett populärt spelläge som fanns redan i Bad company 1, så det är ingen fråga om att sno eller kopiera CoD någonstans...

dzl
Medlem
Skrivet av RaXha:
Skrivet av najtrows:
Skrivet av dzl:
Skrivet av najtrows:

well, jag blev så jävla besviken igår. orkade inte spela i mer än 30 min innan jag gav upp. det var inte battlefield jag spelade, det var cod i en svensk kostym. usch.

Vill du utveckla lite? På vilket sätt är det likt cod? Och vad skulle du vilja ha annorlunda?

well, hela upplägget i Rush verkar ju vara att likna cod, eller cs utan gisslan eller de banor.
okej att det bara är en beta, men att öppna dörrarna för betan på ett spel som VUNNIT PÅ att ha FORDON med en bana helt utan det. förstår inte vad dom tänker, känns som att dom vill pusha spelet till folk som tidigare lirat COD och igår när jag lirade var jag tvungen att lyssna på idiotungars mickar för att det inte går att muta. och fortfarande, visst det är en beta. men sånt borde dom kunnat fixa i alphastadiet

Kan ju påpekas att dom buggarna du ser nu troligtvis redan är fixade, betan är till för att testa back end delen av spelet, alltså serversidan. DICE har själva sagt att klienten som man spelar på är ett par veckor kanske t.om. någon månad gammal, och många av buggarna som är rapporterade finns inte längre på deras interna build.

Angående Rush läget så är det ju det läge som funnits i de senaste 3 battlefield spelen, även om det inte fanns i BF2 så är det ett populärt spelläge som fanns redan i Bad company 1, så det är ingen fråga om att sno eller kopiera CoD någonstans...

Det var tammefan det bästa jag läst här på länge. Det glädjer mig att det finns såna som du kvar här på fz! Som kan ha lite perspektiv på saker och ting.

Medlem
Skrivet av xLas:

Mötte en grabb idag som skrev "How do I steer the jets?!?!!" frågade honom om han spelar mycket COD och självklara svaret var JA, garvade lite för mig själv

Men det finns väll ändå inga fordon i betan då det är rush?

Btw så hatar jag hur dice och ea har lovat att få bort alla jäkla noobs till campers men dom har misslyckats med det totalt enligt mig.
Satt en jäkel i 3 minuter på samma ställa och drog ner minst 16 som försökte ta ut han och vi kunde inte komma åt han alls....

Medlem

Synd att det körs så jävla fult..

Alltså, jag gillar spelet, men..

Det baserapas som faaaan, klart, det är ju lätt att göra det nu..
Undrar om det kommer någon slags gräns för Uncaps..
Det är alldeles för många som fulspelar/glitchar.

Där kan jag tycka att det har fått lite av en CoD stämpel.
Hoppas att patrasket (snorungarna/folk utan ett uns heder i kroppen) skräms bort på något sätt från ett annars underbart spel.

Medlem
Skrivet av RaXha:
Skrivet av najtrows:
Skrivet av dzl:
Skrivet av najtrows:

well, jag blev så jävla besviken igår. orkade inte spela i mer än 30 min innan jag gav upp. det var inte battlefield jag spelade, det var cod i en svensk kostym. usch.

Vill du utveckla lite? På vilket sätt är det likt cod? Och vad skulle du vilja ha annorlunda?

well, hela upplägget i Rush verkar ju vara att likna cod, eller cs utan gisslan eller de banor.
okej att det bara är en beta, men att öppna dörrarna för betan på ett spel som VUNNIT PÅ att ha FORDON med en bana helt utan det. förstår inte vad dom tänker, känns som att dom vill pusha spelet till folk som tidigare lirat COD och igår när jag lirade var jag tvungen att lyssna på idiotungars mickar för att det inte går att muta. och fortfarande, visst det är en beta. men sånt borde dom kunnat fixa i alphastadiet

Kan ju påpekas att dom buggarna du ser nu troligtvis redan är fixade, betan är till för att testa back end delen av spelet, alltså serversidan. DICE har själva sagt att klienten som man spelar på är ett par veckor kanske t.om. någon månad gammal, och många av buggarna som är rapporterade finns inte längre på deras interna build.

Angående Rush läget så är det ju det läge som funnits i de senaste 3 battlefield spelen, även om det inte fanns i BF2 så är det ett populärt spelläge som fanns redan i Bad company 1, så det är ingen fråga om att sno eller kopiera CoD någonstans...

En jävla bra marknadsföring att släppa en månads gammal build för att sedan upptäcka att folk inte gillar spelet pga dessa oacceptabla buggar etc.

Ärligt talat tycker jag att de flesta buggarna vi fått uppleva under betan är oacceptabla för att få spelet att räknas som en beta. En beta ska vara en näst intill final version, fast det nu är spelarna som ska upptäcka buggar och sånt som DICE själva inte har upptäckt tidigare, eller behöver fler datorer att testa det på.

Medlem

Bara jag som tycker att det inte är så fruktansvärt mycket buggar?


signatur

B lup

Medlem
Skrivet av RaXha:
Skrivet av najtrows:
Skrivet av dzl:
Skrivet av najtrows:

well, jag blev så jävla besviken igår. orkade inte spela i mer än 30 min innan jag gav upp. det var inte battlefield jag spelade, det var cod i en svensk kostym. usch.

Vill du utveckla lite? På vilket sätt är det likt cod? Och vad skulle du vilja ha annorlunda?

well, hela upplägget i Rush verkar ju vara att likna cod, eller cs utan gisslan eller de banor.
okej att det bara är en beta, men att öppna dörrarna för betan på ett spel som VUNNIT PÅ att ha FORDON med en bana helt utan det. förstår inte vad dom tänker, känns som att dom vill pusha spelet till folk som tidigare lirat COD och igår när jag lirade var jag tvungen att lyssna på idiotungars mickar för att det inte går att muta. och fortfarande, visst det är en beta. men sånt borde dom kunnat fixa i alphastadiet

Kan ju påpekas att dom buggarna du ser nu troligtvis redan är fixade, betan är till för att testa back end delen av spelet, alltså serversidan. DICE har själva sagt att klienten som man spelar på är ett par veckor kanske t.om. någon månad gammal, och många av buggarna som är rapporterade finns inte längre på deras interna build.

Angående Rush läget så är det ju det läge som funnits i de senaste 3 battlefield spelen, även om det inte fanns i BF2 så är det ett populärt spelläge som fanns redan i Bad company 1, så det är ingen fråga om att sno eller kopiera CoD någonstans...

Jag vet att det funnits redan innan, men att släppa en beta med det läget först är fortfarande ett stört sätt att marknadsföra enligt mig.
Och jag tror väl inte dom "härmar" CoD egentligen, men battlefield för mig har alltid varit ett helt annat sorts spel. Du kanske aldrig lirade DC t.ex. men det är fortfarande ett av dom absolut bästa multiplayerliren som funnits, såklart så ser jag det här från min vinkel och jag är väl bara besviken på DiCE för att jag hade för höga förhoppningar.

Det här är ju inte direkt ett spel som inte hypats rejält av både EA och DiCE, och alla gamingsiter som finns.

Men ja, blir det bra senare så köper jag det nog när det ligger på REA i någon korg på ICA

Medlem
Skrivet av Tommy96:
Skrivet av xLas:

Mötte en grabb idag som skrev "How do I steer the jets?!?!!" frågade honom om han spelar mycket COD och självklara svaret var JA, garvade lite för mig själv

Men det finns väll ändå inga fordon i betan då det är rush?

Btw så hatar jag hur dice och ea har lovat att få bort alla jäkla noobs till campers men dom har misslyckats med det totalt enligt mig.
Satt en jäkel i 3 minuter på samma ställa och drog ner minst 16 som försökte ta ut han och vi kunde inte komma åt han alls....

Vissa Rush-banor får väl fordon, och i Alphan fanns det fordon på första delen av Metro-banan i alla fall. (En lätt APC).

Att får kål på campers, tja... Det är väl en del av spelet (så länge campern i fråga inte glitchar eller fuskar dvs). Ibland finns det jävligt duktiga campers, i den mening att de faktiskt hindrar motståndarlaget från att vinna matchen. För essensen i BF3 är väl ändå att ha ihjäl varandra? Ibland får man använda list för att få kål på dom, men det går med rätt taktik :).

123
Skriv svar