Ibland är det jobbigt att spela på PC

Medlem
Ibland är det jobbigt att spela på PC

Tycker det är rätt ofta man sitter och väntar 10 minuter till en timme på att systemet ska uppdateras innan man kan spela. Kan vara frustrerande ibland men vad gör man inte för grafikens skull.


signatur

Det var detta...

Medlem

Jag gör det verkligen inte för grafiken. Faktumet att PC har i princip alla de bästa titlarna i modern gaming är mitt argument. Om ni ursäktar skall jag nu sätta mig med lite Deus Ex!


signatur

Imperator

Inaktiv

*HOST* Mus och Tangentbord samt stöd för handkontroller om det behövs *HOST*

10 minuter till en timme för att systemet ska uppdateras? Nu hänger jag inte riktigt med.


signatur

Out of everything I've lost, I miss my mind the most!

Medlem

Uhm. Okay, köp en PS3 eller vad vill du åstadkomma med detta?


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem

Vad för system är det vi talar om?

Inaktiv
Skrivet av Reize:

Jag gör det verkligen inte för grafiken. Faktumet att PC har i princip alla de bästa titlarna i modern gaming är mitt argument. Om ni ursäktar skall jag nu sätta mig med lite Deus Ex!

Det argumentet håller inte. Menar du titlar som Sims??
Moahha! Nej retas bara. Håller med dig till viss del.


signatur

Jag vill ha page....

Medlem
Skrivet av Friberg:

Vad för system är det vi talar om?

Das System.


signatur

Imperator

Medlem

Med systemet menar jag självklart systemet dvs Windows. Hm, ps3, i helvetia aldrig så länge de tillverkar hårdvara som inte är hållbar och med grafik från 2006.

En fråga, håller inte ni era system ständigt uppdaterade?


signatur

Det var detta...

Medlem
Skrivet av stormense:

Med systemet menar jag självklart systemet dvs Windows. Hm, ps3, i helvetia aldrig så länge de tillverkar hårdvara som inte är hållbar och med grafik från 2006.

En fråga, håller inte ni era system ständigt uppdaterade?

Vad menar du? Vad är det som tar 10 minuter till en timma att uppdatera innan du kan spela?

Medlem
Skrivet av stormense:

Med systemet menar jag självklart systemet dvs Windows. Hm, ps3, i helvetia aldrig så länge de tillverkar hårdvara som inte är hållbar och med grafik från 2006.

En fråga, håller inte ni era system ständigt uppdaterade?

Vad menar du? Vad är det som tar 10 minuter till en timma att uppdatera innan du kan spela?

Medlem

Som igår. Hade en timma på mig att spela. 45 minuter gick åt till Windows update. Det kan bli så ibland när man inte hinner spela så ofta. Väldigt kuL när det händer var fjärde gång men bra när det inte händer på en månad.


signatur

Det var detta...

Medlem

Okul menar jag. Skriver på Paddan och det är inte lätt alla gånger när man ska redigera. Men fint utomhus och trevligare att sitta ute o skriva.


signatur

Det var detta...

Medlem

Jag fick ingen Windows Update igår, så mitt tips är ju att du i det läget kör updaten mer regelbundet, och inte när du ska spela endast, så slipper du tampas med det!

Men det är väl just uppdateringarna som gör PC'n överlägsen?

Vi KAN uppdatera både hårdvara och mjukvara låångt mer än vad en kexbox kan t.ex, och således kräma ur mer och mer prestanda. En Kexbox blir till slut föråldrad och måste ersättas pga gammal hårdvara. Och ja, det blir en dator också, men den kan vi ju uppgradera i steg snarare.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Inaktiv

PC:n är som en gammal bil. Vem vet vad som finns under huven


signatur

Jag vill ha page....

Medlem

För mig känns det som PC'n är betydligt snabbare än PS3'an när det gäller att uppdatera.

Medlem

Allting beror ju på hur snabb din hårddisk och din internetuppkoppling är. Det som bestämmer hur snabbt uppdateringarna installeras osv, självklart beror det också på hur många du väljer att ladda ner samtidigt.

Medlem
Skrivet av stormense:

Tycker det är rätt ofta man sitter och väntar 10 minuter till en timme på att systemet ska uppdateras innan man kan spela. Kan vara frustrerande ibland men vad gör man inte för grafikens skull.

Du behöver inte uppdatera omedelbart. Välj att uppdatera när det passar dig.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Kanske det men har jag på en av de två speldatorerna så spelar jag ::)

Köpte från http://www.g2play.net/store/Battlefield-Bad-Company-2-Standar... och laddade precis ner Battlefield: Bad Company 2 från Origin (1 timma med mobilt bredband) . Kan man även installera det på Vista Partitonen och min andra speldator utan fulhack? Är inte värst sugen på online-delen men om det också funkade på fler datorer skulle det vara rätt kul.


signatur

Det var detta...

Medlem

Lite mer gnäll med glimten i ögat:

Som sagt, att ladda ner och installera Battlefield: Bad Company 2 från Origin tog ca en timma trotts att jag bara har vanlig 3G (Ca 16 Mb/s). Glad i hågen startar man spelet och då ska det nyligen nedladdade spelet uppdateras. Kan de inte göra det innan man får ner det. Och uppdateringen tar ju längre tid att få ner en hela spelet.

Som igår, blir inget spelande idag heller för jag ska ju uppdatera.


signatur

Det var detta...

Medlem

Gnälltråden.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Japp!


signatur

Det var detta...

Medlem

Vänta här nu, sitter du med 3G internet och klagar på att saker ta tid?! what's that in the forrest, oh just a troll!

Medlem

Kallar du mig Troll en gång till Horniak så kommer jag hem till dig och gnider frigolit i natt på ditt sovrumsfönster lilla vän.

Stadiga 14-18 Mb/s med Origin och 3 Max så länge inte fler kunder ansluter sig vilket man inte kan veta med mobilt bredband och är teknikens avigsida.


signatur

Det var detta...

Medlem

Oavsett om du har 14-18 Mbit så lär du ju få en högre ping.. Helt klart så påverkar det prestandan i vilket fall.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem
Skrivet av stormense:

Kallar du mig Troll en gång till Horniak så kommer jag hem till dig och gnider frigolit i natt på ditt sovrumsfönster lilla vän.

Stadiga 14-18 Mb/s med Origin och 3 Max så länge inte fler kunder ansluter sig vilket man inte kan veta med mobilt bredband och är teknikens avigsida.

Då kontrar jag med att spänna upp ett snöre i en nål vid ditt fönster och spelar lite hartsfiol Tycker dock du ska skaffa en fast internet lina 3G går upp/ner på tok förmkt.

Medlem

Skittans, då vågar jag inte.

Hemma är 3G från Tre stabilt som bara den. Bra fart till och med mellan 10-00-22.59. Har även Telenor men där svajar det med hastigheten från samma mast. Deras FUP gör attt köper man två spel från Steam och tankar ner ströp de hastigheten en hel månad. Sitter nu med två abb eftersom mitt Telenor är bundet till sommaren men använder Telenor för tanka fett som hämnd och Tre till vanlig surf.


signatur

Det var detta...

Medlem

Öhh ändra inställningen för microsoft update.. så den uppdateras när du stänger av datorn, när det är klart så stänger den av sig själv.

Medlem

Det har jag aldrig tänkt på. Mycket bra råd men det går inte med Windows 7 tror jag..

Har som sagt aldrig spelat BF BC 2 men verkligen nice story. Förrst tjatig men sedan tog det sig. Men det ser ut som om de flesta kör endast multiplayer och kommer göra lika i 3;an. Ge kampannjen en chans säger jag.


signatur

Det var detta...

Medlem

Det går visst med Windows 7, min gör det som standard.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

12
Skriv svar