Hetaste spelen i oktober

Medlem

Förstår inte varför ni tar den enda featuret som finns på Gametrailers som hade passat bättre i textform och gör video av det. Knasigt. Video-förhandstittar och recensioner = bra! Video releaselista? Nej! Text!

Som vanligt är min åsikt lag.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

BF 3 och Skyrim i höst <3

Medlem

Orcs must die kommer ut i oktober

Medlem
Skrivet av Preed:

Förstår inte varför ni tar den enda featuret som finns på Gametrailers som hade passat bättre i textform och gör video av det. Knasigt. Video-förhandstittar och recensioner = bra! Video releaselista? Nej! Text!

Som vanligt är min åsikt lag.

Angående Video-recensioner tycker jag verkligen FZa ska ta upp på allvar.
Endast sätt en, men tror nog det finns fler gömda ngn stans.
Äru sjukt mycket roligare att kolla på en film en att läsa text, finner mig själv ofta i att bara orka läsa första delen av en recension, och sedan skippa allt och skrolla ner till betyget.

Borde ju inte direkt ta mycket längre tid för recensenterna att filma ist för att skriva.

Sen kan det ju vara så att recensenterna tycker det är roligare att skriva, visst. Men någon video ibland skulle ju vara trevligt, och nog inte för mycket begärt?


signatur

Rwa?

Medlem

Batman!
Förresten så hade jag (och säkert flera med mig) uppskattat en liten textremsa om vilken konsol som spelen i fråga kommer ut på! Jag vet att det är lätt att kolla efter själva filmen, men då utrymmet under det långa fina vita sträcket ändå är tomt så kanske det hade platsat där? Hade uppskattats som sagt!


signatur
Medlem
Skrivet av Annanaz:
Skrivet av Preed:

Förstår inte varför ni tar den enda featuret som finns på Gametrailers som hade passat bättre i textform och gör video av det. Knasigt. Video-förhandstittar och recensioner = bra! Video releaselista? Nej! Text!

Som vanligt är min åsikt lag.

Angående Video-recensioner tycker jag verkligen FZa ska ta upp på allvar.
Endast sätt en, men tror nog det finns fler gömda ngn stans.
Äru sjukt mycket roligare att kolla på en film en att läsa text, finner mig själv ofta i att bara orka läsa första delen av en recension, och sedan skippa allt och skrolla ner till betyget.

Borde ju inte direkt ta mycket längre tid för recensenterna att filma ist för att skriva.

Sen kan det ju vara så att recensenterna tycker det är roligare att skriva, visst. Men någon video ibland skulle ju vara trevligt, och nog inte för mycket begärt?

Dom skriver ju en recension på vanligt sätt även om dom gör video av den och läser upp den med bilder ifrån spelet.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Lustigt hur man kollar mätaren på alla spel förutom Battlefield 3, där kolla man bara ingame-materialet som man sett 20 gånger tidigare och glömmer bort mätaren så man blir tvungen att hoppa tillbaks för att se vad den stod på xD

Medlem

Trevlig spelhöst för småbarnen och casualspelarna kan jag tänka mig, för dem som vill ha lite djupare spel med nån form av learningcurve ser det dystert ut. Tror dock Rage och Skyrim kommer bli riktigt kul att nörda ner sig i.

FM-guru
F.d. Sisyr

Batman givet köp. BF3 hade varit intressant om jag kunde spela betan, men skiten vill ju inte fungera pga Origin så fan heller att jag chansar på fullversionen. Skyrim i november däremot...

Medlem
Skrivet av Blazing_Angel:

för dem som vill ha lite djupare spel med nån form av learningcurve ser det dystert ut.

Dark Souls torde passa dig som handen i handsken om du är ute efter en utmaning.


signatur
Medlem

Varför använder ni bara de "halva" stegen på er hot or not-mätare? It's really annoying...


signatur

Imperator

Medlem

Finns väl inget som ens kommer i närheten av Battlefield 3!?


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Portal 2 DLC på onsdag nu!

Redaktör
Skrivet av Annanaz:
Skrivet av Preed:

Förstår inte varför ni tar den enda featuret som finns på Gametrailers som hade passat bättre i textform och gör video av det. Knasigt. Video-förhandstittar och recensioner = bra! Video releaselista? Nej! Text!

Som vanligt är min åsikt lag.

Angående Video-recensioner tycker jag verkligen FZa ska ta upp på allvar.
Endast sätt en, men tror nog det finns fler gömda ngn stans.
Äru sjukt mycket roligare att kolla på en film en att läsa text, finner mig själv ofta i att bara orka läsa första delen av en recension, och sedan skippa allt och skrolla ner till betyget.

Borde ju inte direkt ta mycket längre tid för recensenterna att filma ist för att skriva.

Sen kan det ju vara så att recensenterna tycker det är roligare att skriva, visst. Men någon video ibland skulle ju vara trevligt, och nog inte för mycket begärt?

Det är enorm skillnad på att skriva om spel och göra filmade grejer om spel. Video kräver helt annat tekniskt kunnande (klippning, materialinhämtning, voiceover-inspelning, veta hur programvaran funkar), och sånt tar tid och kompetent folk om det ska bli något vettigt av det. Vidare: om recensenten inte kan filmskapandet måste ett manus skrivas, någon måste spela in lämpliga filmsekvenser som passar med manuset, någon ska läsa in det, osv, osv. Så för att sammanfatta: det tar en jäkla tid att göra videogrejer jämfört med vanliga texter. Särskilt för oss som har rötterna i den senare traditionen.


signatur
Medlem
Skrivet av Annanaz:
Skrivet av Preed:

Förstår inte varför ni tar den enda featuret som finns på Gametrailers som hade passat bättre i textform och gör video av det. Knasigt. Video-förhandstittar och recensioner = bra! Video releaselista? Nej! Text!

Som vanligt är min åsikt lag.

Angående Video-recensioner tycker jag verkligen FZa ska ta upp på allvar.
Endast sätt en, men tror nog det finns fler gömda ngn stans.
Äru sjukt mycket roligare att kolla på en film en att läsa text, finner mig själv ofta i att bara orka läsa första delen av en recension, och sedan skippa allt och skrolla ner till betyget.

Borde ju inte direkt ta mycket längre tid för recensenterna att filma ist för att skriva.

Sen kan det ju vara så att recensenterna tycker det är roligare att skriva, visst. Men någon video ibland skulle ju vara trevligt, och nog inte för mycket begärt?

Jag faktiskt gillar FZ:s sätt att recensera. Ni som inte kan "läsa" får gärna vända er till Gametrailers.com

KoP
Medlem

Allt förutom Dark souls och Might & magic kommer att belasta plånboken under oktober.
*Suck* Så mycket spel, så lite tid.

Inaktiv

Det råder ju bra-spel torka i höst.

Medlem
Skrivet av Tompa:
Skrivet av Annanaz:
Skrivet av Preed:

Förstår inte varför ni tar den enda featuret som finns på Gametrailers som hade passat bättre i textform och gör video av det. Knasigt. Video-förhandstittar och recensioner = bra! Video releaselista? Nej! Text!

Som vanligt är min åsikt lag.

Angående Video-recensioner tycker jag verkligen FZa ska ta upp på allvar.
Endast sätt en, men tror nog det finns fler gömda ngn stans.
Äru sjukt mycket roligare att kolla på en film en att läsa text, finner mig själv ofta i att bara orka läsa första delen av en recension, och sedan skippa allt och skrolla ner till betyget.

Borde ju inte direkt ta mycket längre tid för recensenterna att filma ist för att skriva.

Sen kan det ju vara så att recensenterna tycker det är roligare att skriva, visst. Men någon video ibland skulle ju vara trevligt, och nog inte för mycket begärt?

Det är enorm skillnad på att skriva om spel och göra filmade grejer om spel. Video kräver helt annat tekniskt kunnande (klippning, materialinhämtning, voiceover-inspelning, veta hur programvaran funkar), och sånt tar tid och kompetent folk om det ska bli något vettigt av det. Vidare: om recensenten inte kan filmskapandet måste ett manus skrivas, någon måste spela in lämpliga filmsekvenser som passar med manuset, någon ska läsa in det, osv, osv. Så för att sammanfatta: det tar en jäkla tid att göra videogrejer jämfört med vanliga texter. Särskilt för oss som har rötterna i den senare traditionen.

Hmm när du lägger det sådär inser man väll att det kanske tar lite tid


signatur

Rwa?

Medlem

Det enda jag ser fram emot nu i oktober är Batman Arham City och DLC till GT5.
November kommer att bli en bättre spelmånad!

Inaktiv
Skrivet av Blazing_Angel:

Trevlig spelhöst för småbarnen och casualspelarna kan jag tänka mig, för dem som vill ha lite djupare spel med nån form av learningcurve ser det dystert ut. Tror dock Rage och Skyrim kommer bli riktigt kul att nörda ner sig i.

Något elitistisk kommentar, det där om spel för småbarn och casualspelare.

Det finns många komplexa spel, och kommer fler sådana, men antar att just de kanske inte passar dig? Är det så att du vill ha stortitlar (blockbusters) som passar din smak? Det är rätt lätt att förstå att alla sådana titlar görs för att sälja så mycket som möjligt och därmed anpassas efter den breda massan. Det finns undantag, även om de är få.

RHK
Medlem
Skrivet av Buio:
Skrivet av Blazing_Angel:

Trevlig spelhöst för småbarnen och casualspelarna kan jag tänka mig, för dem som vill ha lite djupare spel med nån form av learningcurve ser det dystert ut. Tror dock Rage och Skyrim kommer bli riktigt kul att nörda ner sig i.

Något elitistisk kommentar, det där om spel för småbarn och casualspelare.

Det finns många komplexa spel, och kommer fler sådana, men antar att just de kanske inte passar dig? Är det så att du vill ha stortitlar (blockbusters) som passar din smak? Det är rätt lätt att förstå att alla sådana titlar görs för att sälja så mycket som möjligt och därmed anpassas efter den breda massan. Det finns undantag, även om de är få.

Håller med.
Det är knappast småbarn eller casualspelare som tar sig igenom Forza 4 utan några assists dessutom. Tyngre simulator hittar man inte till xbox helt enkelt.

Medlem

Han Blazing-a är nog en sån där lirare som är van att kicka på dom han tycker är svagare eller yngre. Rätt obehagliga tycker jag låt dom "små" spela tetris om dom så vill det. För mej är inte smaken jämn utan spelar lite på humör.....

Medlem

hur fungerar mätaren?
mängd av personer som väntar på den eller själva spelet?
BF3 stämmer inte så länge (testar först release version och sedan får väl se)
Dark Souls e het som f*n!
Rage - too much flashy

Medlem

Det lutar åt Rage och Batman om jag ska köpa något spel i oktober.

12
Skriv svar