Dator uppgradering till BF3

Medlem
Dator uppgradering till BF3

Tjenare alla soffpotatisar!

Skulle behöva lite hjälp ang. dator problem.
Jag kommer troligtvis skaffa Battlefield 3 när det kommer ut, sitter med betan just nu.
Men jag "vet" att min dator inte kommer klara av den färdiga produkten så behöver nu uppgraderings tips

Sitter nu med:
Processor: AMD Phenom 9650 Quad-Core
Grafikkort: Nvidia Geforce GTX 460 med 1GB minne
RAM minne: 4 GB
OS: Windows 7
Moderkort vet jag ej.

På sidan canyourunit.com så va det bara mitt grafikkort och CPU speeden som tryckte ner datorn från att kunna klara recommended.

Så, skulle vara snällt om ni kan säga några uppgraderings tips

PS: har ca 30-40 i FPS på BF3 betan.

//Tobias


signatur

A true PC gamer, enjoys anything from big budget First Person Shooters to obscure Facebook titles.

Medlem

signatur

Proud Halo fan since 15th of November 2001!
Xbox live: Exeptionel

Medlem

Då vet jag att man ska köpa ett grafikkort då
Men min processor.. är den helt värdelös eller duger den?

Tittade lite närmare på den och den har bara 2.3 MHz..


signatur

A true PC gamer, enjoys anything from big budget First Person Shooters to obscure Facebook titles.

Medlem

Klocka processorn så ska det gå finfint.

Medlem

Köp denna http://www.inet.se/artikel/5321604/cooler-master-hyper-212-pl... och klocka processorn till åtminstonde 2.8 så ska du nog klara det. Men om det inte funkar då så köp en ny. En sandy bridge processor kanske 2500k kan vara något för dig


signatur

Proud Halo fan since 15th of November 2001!
Xbox live: Exeptionel

Medlem

Ehm, tycker du är ganska mycket ute och cyklar..

Jag har ett AMD Radeon HD 5770 och en AMD Phenom X4 3,2GHz tillsammans med 4GB ramminne.
Battefield 3 går fin fint på high och några inställningar på ultra, 2x AA och 1920x 1080x res.

Tror det bara är drivrutiner som behöver fixa det för dig.

*Edit* Whoops.. Såg inte att du bara hade 2,3GHz på den.. Köp en ny billig processor för 1,4k så klarar du spelet lätt.


signatur

Wai

Medlem

Tacksam för alla svar så nu blir det att köpa nytt grafikkort och kanske en processor

PS: något tips på processorer?


signatur

A true PC gamer, enjoys anything from big budget First Person Shooters to obscure Facebook titles.

Medlem

signatur

Proud Halo fan since 15th of November 2001!
Xbox live: Exeptionel

Medlem

Du menar väl; Tacksam för alla svar så nu blir det att köpa en ny processor och kanske ett grafikkort

Ditt grafikkort är bra nog, det är din processor som är en flaskhals..


signatur

Wai

Medlem

Bah!
Såklart jag menar ny processor och kanske ett grafikkort

Men som sagt, något tips på en bra processor?


signatur

A true PC gamer, enjoys anything from big budget First Person Shooters to obscure Facebook titles.

Medlem

Vad Dice själv rekommenderar är ett GTX 560, men kollar du på sweclockers test så krävs mer än så. Fast det märks vad som verkligen krävs när det riktiga spelet kommer och bättre drivrutiner till grafikkorten kommer. Vänta tills att spelet är släppt på riktigt och kolla vad som krävs för att klara av 60 fps på högsta inställningarna.

Men en processor har jag redan tipsat om, intel i5 2500k. Tycker du att den är för dyr så kan du ju vänta på bulldozer som kommer inom en snar framtid


signatur

Proud Halo fan since 15th of November 2001!
Xbox live: Exeptionel

Medlem

Missade din post ang. processorn.
Fick nu reda på vad jag har för moderkort, och Intel i5 processorn passar inte..
Så det blir att köpa nytt moderkort också, så vad tror ni om:
http://www.webhallen.com/hardvara/126825-asus_p8p67_le_b3-atx...


signatur

A true PC gamer, enjoys anything from big budget First Person Shooters to obscure Facebook titles.

Medlem

Kör på den och en i5 2500k och vänta tills du vet helt säkert vilket grafikkort som lämpar sig för bf3 och köp det


signatur

Proud Halo fan since 15th of November 2001!
Xbox live: Exeptionel

Medlem

Då gör jag så!
Tack så mycket för hjälpen.


signatur

A true PC gamer, enjoys anything from big budget First Person Shooters to obscure Facebook titles.

Medlem

Vet inte om dina ram minnen passar till nya moderkortet så kanske nya sånna stickor vore en idé det ska vara ddr3 minnen så kolla om du har det annars så ska du köpa nya sådana också, men dom är inte så dyra så det svider inte så mycket i plånboken


signatur

Proud Halo fan since 15th of November 2001!
Xbox live: Exeptionel

1
Skriv svar