Du kan dölja det bökiga gränssnittet i nya Zelda

Robot
Du kan dölja det bökiga gränssnittet i nya Zelda

Många av er har frågat sig om man inte kan gömma Zelda: Skyward Swords utrymmeskrävande HUD. Nintendo förklarar att det ska finnas tre inställningar.

#the-legend-of-zelda-skyward-sword, #nintendo


Medlem
Du kan dölja det bökiga gränssnittet i nya Zelda

Vadå "pro" >.>

Medlem

Låter ju som ett vettig funktion faktiskt.

Medlem

Då ser vi ungefär vart vi är någonstans i utvecklingen. Ett spel på "pro" nivå är tydligen ett helt vanligt spel.
Undra om "standard" spelar klart spelet av sig själv eller om man måste hjälpa till?....

Medlem

NAJS Sånt man tycker alltid borde finnas i spel osv.. men sällan finns


signatur

Discogs: joary639
Twitter: joary639
Backloggery: joary639

Skrivet av joary639:

NAJS Sånt man tycker alltid borde finnas i spel osv.. men sällan finns

Hör ni det, RPGs!


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem
Skrivet av Svanberg:

Då ser vi ungefär vart vi är någonstans i utvecklingen. Ett spel på "pro" nivå är tydligen ett helt vanligt spel.
Undra om "standard" spelar klart spelet av sig själv eller om man måste hjälpa till?....

Håller med det är bara att titta på spel som Doom de flesta "gamers" nu för tiden skulle aldrig klara av något sånt.

Skrivet av Svanberg:

Då ser vi ungefär vart vi är någonstans i utvecklingen. Ett spel på "pro" nivå är tydligen ett helt vanligt spel.
Undra om "standard" spelar klart spelet av sig själv eller om man måste hjälpa till?....

Zelda-spelen har haft knapparna på skärmen sen Ocarina Of Time. Att enbart visa hälsa, rupees, stamina etc. är ganska "pro" för att vara Zelda.

Inaktiv
Skrivet av slartibartfast:
Skrivet av Svanberg:

Då ser vi ungefär vart vi är någonstans i utvecklingen. Ett spel på "pro" nivå är tydligen ett helt vanligt spel.
Undra om "standard" spelar klart spelet av sig själv eller om man måste hjälpa till?....

Zelda-spelen har haft knapparna på skärmen sen Ocarina Of Time. Att enbart visa hälsa, rupees, stamina etc. är ganska "pro" för att vara Zelda.

Jepp. Historisk sanning, Kanske skulle kännas wierd att inte ha dem på skärmen?


signatur

Jag vill ha page....

Medlem

Jag är inte ett stort fan av Zelda, men bara det faktum att man kan få välja hur man vill ha det är ett steg framåt. Annars brukar det vara "såhär skall vi ha det för det tycker vi är bäst" och sedan får man spela och stå ut eller avstå om man inte tycker om det.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Är det inte så att gränsnittet med wiimoten ska visa oss hur man användar tex ett nytt item? Så om jag spelar på pro så måste jag byta till light eller standard för att veta hur man använder en ny sak, om man inte vill försöka komma fram till det själv?

Medlem
Skrivet av Knubbis91:

...om man inte vill försöka komma fram till det själv?

Därav namnet "Pro" kanske?

F.Ö så trodde jag -aldrig- att nintendo skulle fatta att år 2011 så vill man inte att 2/3 av bilden ska ha en massa knappar, text och skit som är ivägen för vad som händer på skärmen. Blev otroligt lättad när jag läste den här nyheten igår. Hatar feta HUD´s som är ivägen och stänger alltid av så mkt som möjligt i spel där det går och förbannar spel där det inte går.

Medlem

Det låter ju bra att man kan ändra:P

Men shit va fula träden va i vänstra hörnet av bilden då, ser ju ut som N64...

Inaktiv

Tror att man valt designen medvetet för att det ska likna N64.


signatur

Jag vill ha page....

Medlem

Tyckte zelda serien dog lite efter a link to the past

Medlem

Ocarina of time var ok. Efterföljaren var jobbig för det var en tidspress man hade på sig hela tiden.

Medlem

Kunna anpassa sitt user interface? Det som PC har kunnat göra i åratal?

HUFFHUFFHUFFHUFFHUF!
http://www.0wn4ge.co.uk/gallery/teehee/MasterRace.jpg


signatur

Gammalt nick: General Hotshot
All makt åt John, vår befriare.

Medlem
1
Skriv svar