Newell: Origin gör "en del saker bra"

Medlem
Skrivet av zaphiren:

Xbox 360 <3 , så slipper man strul med klienter , DRM och annat trams.

DRM slipper ni knappast, dessutom är ju hela livetramset ett enda stort DRM, och patcha spel görs på xbox också, och installera spelen, så kom inte och säg att ni slipper trams.


signatur

Retro.

Medlem

Priserna är lika grisiga där som på steam.. inte mkt att hänga i gran direkt.

Medlem

Hade gärna skippat alltihop, tacksam för friends via steam dock, fungerar ju tyvärr bara med valves egna spel helt och hållet.. usch, tänk om man själv vore ledare för världen! Den skulle vara fin den, //beertomuch


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem

sant?

Medlem

All pajkastning fram och tillbaka här fick mig att tänka på något relaterat. Jag har inte grävt något i det här själv men är det någon som vet ifall någon av butikerna (Steam och Origin, till exempel) har någon plan för sina kunder om de nu skulle gå i konkurs eller dylikt ? Vore ju inte särskilt kul att inte kunna spela något av spelen man betalt för bara för att deras autentiserings-server inte längre är uppe. Gissar dock på att deras inställning är "En olycka kommer sällan ensam" och att man helt enkelt får ge upp på dem.


signatur

A casual stroll through a lunatic asylum shows that faith does not prove anything. -- Friedrich Nietzsche

Medlem
Skrivet av Fletchett:

Hade EA bara släppt en tjänst som var sämre på den sociala biten eller själva nerladdningarna hade jag förstått det... men på något sätt lyckades de misslyckas med båda delarna. Att sen använda BF3 som ett sätt att tvinga in folk på platformen gör ju bara folk sura och missnöjda.

Precis.

Skrivet av Parzec:

All pajkastning fram och tillbaka här fick mig att tänka på något relaterat. Jag har inte grävt något i det här själv men är det någon som vet ifall någon av butikerna (Steam och Origin, till exempel) har någon plan för sina kunder om de nu skulle gå i konkurs eller dylikt ? Vore ju inte särskilt kul att inte kunna spela något av spelen man betalt för bara för att deras autentiserings-server inte längre är uppe. Gissar dock på att deras inställning är "En olycka kommer sällan ensam" och att man helt enkelt får ge upp på dem.

Gabe Newell sa i någon intervju ( har inte länken tyvärr ) att om steam lägger ner så tar dom bort steamkraven först. Det får man ju tro på hur man vill ( Sen gäller det ju att ha gjort säkerhetskopier på alla spel i vilket fall som, om DL-servrarna är nere. Det har nog inte dom flesta )


signatur

"We think there is a fundamental misconception about piracy. Piracy is almost always a service problem and not a pricing problem" - Gabe Newell

Medlem

Själv har jag inga problem med att ha två program för online spelande (Steam, Origin)

Vad jag däremot har problem med och gör att Origin aldrig kommer finnas på min dator är deras användarvillkor, jag tycker det är långt ifrån ok att låta EA samla uppgifter om hur jag använder min dator, min hårdvara, vilka program jag installerar/avinstallerar/ använder och när jag gör det o vilken media jag använder samt spara min IP adress.

Så länge den biten finns där så får jag spela EA spel som kräver Origin på andra sätt vilket jag tycker är rätt så tråkigt.

Medlem

Ni vet att det är 18årgräns på BF3? Och medelåldern i tråden är 12? Jävla gnäll ungar!!!

Medlem

Yay, Gabe Griffin
Själv förstår jag inte allt gnäll, det är bara ett jäkla program, big deal. Priserna på spelen är rätt bra, bra mycket billigare än steams rip off priser pga mellanhänder. Origin är inte krävande eller buggat, tar inte upp plats på hårddisken m.m

Stop yo whine n play BF3!!


signatur

Game long and prosper

Inaktiv

Tycker origin funkar bra. Hade hellre hållit mig till en distributeringsplattform förstås. Men sånt är livet.

Medlem
Skrivet av Svenskas:

Ni vet att det är 18årgräns på BF3? Och medelåldern i tråden är 12? Jävla gnäll ungar!!!

Dagens sanning

Medlem

Damn va ni inte provar själva.

Massivt med "ingen har provat men snackar ändå"
Har ni sätt hur dålig det är ? jag har köpt bf3 igår.. bara för jag tycker om spelet. men själva origin.. är bajs...

Medlem

valve < allt annat

Medlem
Skrivet av Javas:

Yay, Gabe Griffin
Själv förstår jag inte allt gnäll, det är bara ett jäkla program, big deal. Priserna på spelen är rätt bra, bra mycket billigare än steams rip off priser pga mellanhänder. Origin är inte krävande eller buggat, tar inte upp plats på hårddisken m.m

Stop yo whine n play BF3!!

eh, bra mycket billigare vart då? sen plats på hårddisken....cmon.
Det enda trumfkortet de har är BF3, och med Origins helidiotiska spoinprogram så är det dead end.


signatur

Retro.

Medlem

Origin och battlelog fungerar hur bra som helst och ser inget större problem med två klienter även om en kanske hade varit lite smidigare. Är origin avstängt så startar det ändå i bakgrunden när man ska joina en server via battlelog.

Hade helt missat open betan innan en kompis sa till och det tog totalt 15min för mig att regga på origin, laddaner spelet och komma in på samma server som han. Kan inte bli mer än en 5a i betyg då.

Medlem

Origin är ett äckligt övervakarprogram som söker igenom våra datorer för att försöka öka sin profit!

Medlem
Skrivet av Davisx3m:

Origin är ett äckligt övervakarprogram som söker igenom våra datorer för att försöka öka sin profit!

Foliehatt på!


signatur

Pingvin, flagga eller äpple. Vem orkar bry sig, vi är alla samma 1or och 0or i slutändan.

Medlem
Skrivet av AkirA:
Skrivet av Davisx3m:

Origin är ett äckligt övervakarprogram som söker igenom våra datorer för att försöka öka sin profit!

Foliehatt på!

Indeed! Men vi vet att det stämmer! Står i deras ToS

Medlem

Folk klagar på brist av funktioner hit och dit och buggar här och där. Hur fan kan man vara så krävande när allt man gör är att köpa spel och startar dom, vill ni kunna landa rymdfärjor med programmet eller vad är det frågan om? Origin gör sitt jobb utomordentligt och förvånande nog så är även Battlelog hur bra som helst för att vara i beta-stadiet. Kom med lite informativ kritik i stället för att bara klaga med tomma ord.

Medlem

Tycker origin funkat prima för mig ialla fall, jag har massor med spel på Steam, men who cares inte så att jag måste ha igång steam hela dagarna om jag inte vill, tycker det är sak samma steam eller origin.

12
Skriv svar