Battlefield 3-betan är släppt

Medlem
Skrivet av FirePanzer:

Firsov...du är fane mej en riktig träskalle!!!

Känslan i BF3 är inte samma känsla som i COD för min del PERIOD!

Jag har lämnart mina synpunkter på BF3 efter att testat demot! Det är min åsikt! Var så säker om MW3 saknar spelkänslan så kommer jag inte att vara partisk!

Lyssna på mig lille pojken...När jag spelade FPS på 90-talet visste du inte ens vad det var för nånting.

Lirade doom och dungeon keeper på 90-talet. första FPS spelen var Medal of Honor Allied Assult och Battlefield 1942.

Om du nu har spelat så länge kan det väl fan inte vara kul att umgås med p12or hela tiden?
Spelat cod 2 med många som är 30 år nu och ingen av dem gillar cod längre.
Cod har 2 bra spel, Cod 2 och Cod 4. Men Cod 4 måste man modda sönder för att kunna spela matcher på vilket jag gör titt som tätt. Promod är rätt okej ändå då alla perks är borta!

SÅ jag har allt vart med ett tag jag med!

Medlem

Lite komiskt att läsa kommentarerna. Hälften klagar över att det är för likt COD och hälften att det inte är tillräckligt likt COD

Medlem

Blir så trött på allt gnällande om denna Beta, Origin och Battlelog.
Allt detta funkar utan problem, min bror som inte spelat onlinespel på flera år tankade betan igår då jag berättade hur kul det igentligen är, vi spelade 3 timmar och han sa att detta spel är det som kommer få han tillbaka till online fps igen, köper det och uppgraderar sitt grafikkort

Själv installerade jag de nya drivisarna 11.10, hade lite problem med flimmer under en match annars funkade det utan problem, inga problem med spelet, Origin eller Battlelog.

Bara spelat Metro än så länge, satt i ca 30m kö igår för att komma in på Caspian Border och när jag väl kom in blev jag dissad, hörde däremot att dom kommer låsa upp servrarna med den banan idag.

Mina favoritvapen än så länge är M416, 870MCS och SVD, helt klart ett spel jag kommer lira när det kommer ut

Medlem

Jag umgås inte med P12 de jag lirar med är alla mycket äldre än P12 som du ofta nämner och tänker på. Man blir ju fan fundersam med så sådana anspelningar på p12 jämnt ...

Det är så här enligt min mening :

BF3 ser snyggt ut på PC och möjligt är kanske känslan bättre där (har ej testat på pc så jag kan inte uttala mig om spelkänslan).

BF3 på PS3 åtminstone...är en besvikelse...grafik och spelkänsla enligt min mening! Hade förväntat mig mer utav BF3 och mina förväntningar har ej infriats efter ALL hype som de har varit kring BF3. Vet ej hur det är på Xbox men de som testat på xbox lämnat gärna era synpunkter

Medlem

Spelet känns "plastigt" jämfört med BFBC2, typ som Crysis 2 var för Crysis/Warhead, eller Fear 3 vs sina föregångare.

Vansinnigt att man måste vara "spawnad" för att kunna accessa menyn

Katastrof att man inte kan binda om musknapparna (någon som lyckats med detta?)

Måste säga att Origin fungerade hyffsat OK för mig...

Få se om det kommer ett demo på riktiga spelet, ger det en chans till då...

Medlem

laggit och buggigt, som det ska vara på en beta


signatur

Metal is best served heavy.

Medlem
Skrivet av FirePanzer:

Jag umgås inte med P12 de jag lirar med är alla mycket äldre än P12 som du ofta nämner och tänker på. Man blir ju fan fundersam med så sådana anspelningar på p12 jämnt ...

Det är så här enligt min mening :

BF3 ser snyggt ut på PC och möjligt är kanske känslan bättre där (har ej testat på pc så jag kan inte uttala mig om spelkänslan).

BF3 på PS3 åtminstone...är en besvikelse...grafik och spelkänsla enligt min mening! Hade förväntat mig mer utav BF3 och mina förväntningar har ej infriats efter ALL hype som de har varit kring BF3. Vet ej hur det är på Xbox men de som testat på xbox lämnat gärna era synpunkter

Du vet att detta är en laggig och buggig beta va? tänk hela spelet och 1-2 patcher. Ändå är det kul nu bara att ansiktena på gubbarna är skitfula och lite små grejer som att man måste spawna för att öppna meny osv, men jag tror det kommer patchas eller komma med i hela spelet när det kommer.

Föresten, cod har väl inte ens betor? Kanske finns en anledning till det
Spelet blir lätt missbedömt som av dig nu t ex. Till Pc funkar det skitbra men det är lite små saker som behövs fixas men det tror jag kommer att komma!

Medlem

Japp klart att det är laggigt Hoppas de får ordning på det tills release.

OM ett demo släpps efter release (där aktuella buggar har fixats) så skall jag testa igen och se om det förbättringar har gjorts!

Bryr mig så lite om detaljerna i ansiktet på gubbarna...DET är verkligen OVIKTIGT

COD har ju aldrig haft beta...inte på konsol i alla fall...minns inte hur det var dock när COD1 kom på PC...alldeles för länge sen!

Kan hålla med att PS3 version av kommande kan ha lite problem...p g a Activisions deal med Microsoft...Det årterstår att se!

Som sagt jag är övertygad att BF3 kommer till sin fulla rätta efter release...dock till PC Inte till konsol

Medlem

Första gången jag startar : "bf3.exe har slutat fungera", andra gången: "an error occured".

Så tittar jag på hur mycket internminne origin suger i sig. 91mb mot steams 13mb, nästan 10 gånger mer, fy fan vikken skit.

Medlem

Gameplay-mässigt är dem på rätt håll med spelet.
Problemet är att jag ser inte hur dem ska lyckas få bort alla buggarna till release .. Det är bara några veckor kvar på spelet och det är OERHÖRT buggigt. Har spelat spel i Alpha-läge som har varit mer spelbara !

Om de mot alla odds lyckas göra spelet stabilt till release så blir jag jätteglad !

Redaktör
Skrivet av Marmeldjuke:

Första gången jag startar : "bf3.exe har slutat fungera", andra gången: "an error occured".

Så tittar jag på hur mycket internminne origin suger i sig. 91mb mot steams 13mb, nästan 10 gånger mer, fy fan vikken skit.

Stäng av Origin om du vill, jag tror bara det behövs för att hämta spelet.


signatur
Medlem

Vad folk klagar.. Detta är det snyggaste fps spelet ni sett men NEEEE!! KLAGAAAAA!!!!!
Vänta tills Conquest och banor med fordon har släppts.. BF är ett fordons spel.. inga fordon inget BF!
Vi har inte fått testa fordon så då grinar alla griniga ollar bara för man kan inte göra något annat än vad man kan i just ett cod spel.. förutom att spränga skiten ur byggnader och väggar

beta banan kan bli enformig, säg mig ett spel som inte blir enformigt som bara har en bana

Grafiken går framåt och känslan kommer aldrig vara som när man körde med typ pixel grafik.
Get over it.. om 100 år kommer all grafik vara nästan densamma för alla vill ha verklighet i slutändan

*Om ni grinar kan ni hålla er borta från spelet. Detta är en svinbra beta och när alla banor släpps så man får lite valmöjlighet så kommer det bli gudomligt..*

Medlem
Skrivet av Marmeldjuke:

Första gången jag startar : "bf3.exe har slutat fungera", andra gången: "an error occured".

Så tittar jag på hur mycket internminne origin suger i sig. 91mb mot steams 13mb, nästan 10 gånger mer, fy fan vikken skit.

Skaffa en normal mängd *Bra* minne så spelar det ingen roll hur mycket minne programmen tar.. jag har 16gb. Kan köra ett antal spel samtidigt på högsta utan att det drar så mycket från mitt minne..
Ram minne är nästan gratis nu för tiden, vill du spela så får du lägga ut några kronor på burken

Medlem
Skrivet av Famest:

Gameplay-mässigt är dem på rätt håll med spelet.
Problemet är att jag ser inte hur dem ska lyckas få bort alla buggarna till release .. Det är bara några veckor kvar på spelet och det är OERHÖRT buggigt. Har spelat spel i Alpha-läge som har varit mer spelbara !

Om de mot alla odds lyckas göra spelet stabilt till release så blir jag jätteglad !

Alla spel har buggar när det släppts!
jag har inga buggar alls med BF3.
Det ända jag kan tänka mig är att om man belastar grafik kortet för mycket så flimrar lite saker ibland. det är inte spelets fel, det är din dators komponenter som inte klarar av vad BF3 levererar..
På ultra kan det bli så för mig men det flyter på som smör ändå

Medlem
Skrivet av Saftnisse:
Skrivet av Famest:

Gameplay-mässigt är dem på rätt håll med spelet.
Problemet är att jag ser inte hur dem ska lyckas få bort alla buggarna till release .. Det är bara några veckor kvar på spelet och det är OERHÖRT buggigt. Har spelat spel i Alpha-läge som har varit mer spelbara !

Om de mot alla odds lyckas göra spelet stabilt till release så blir jag jätteglad !

Alla spel har buggar när det släppts!
jag har inga buggar alls med BF3.
Det ända jag kan tänka mig är att om man belastar grafik kortet för mycket så flimrar lite saker ibland. det är inte spelets fel, det är din dators komponenter som inte klarar av vad BF3 levererar..
På ultra kan det bli så för mig men det flyter på som smör ändå

Inte den typen av buggar jag stöter på, till och med jag vet bättre än att skylla prestanda-problem på spelet. Tycker faktiskt att det är relativt bra optimerat. Stöter på gameplay-mässiga buggar som faktiskt är vanliga (som att glida under banan). Dessutom har jag stött på problem med kontrollerna; Ett par gånger har jag inte kunnat skifta vapen, har fastnat i scope-mode, etc.
Jag skrev inte ens något om att min skärm flimmrar. Försök inte skydda spelet genom att skylla på min hårdvara. Spelet ÄR buggigt, det är faktiskt därför dem vill att vi ska beta-testa ^^.

"Alla spel har buggar när det släppts!
jag har inga buggar alls med BF3."

Alla spel har buggar, men du har inga buggar?
Fanboy.

Medlem

Någon som vet hur det fungerar på äldre hårdvara? Är det ens spelbart om man bara ligger snäppet över minimumkraven?

Medlem

Hade enorma problem med att det kraschade hela tiden med out of memory exception, även fast jag hade 4GB kvar för BF3.
Det visade sig att den ville använda swapfile, vilket jag minskat till 128MB och satt på en ramdisk...

Död åt utvecklare som tvingar en att använda swapfile! Det finns minne så det räcker och blir över idag!

Men när väl jag kom på detta så fungerar det utmärkt, och flyter på mycket bra på mina 2x5870 i crossfire.
konstigt nog så laggar den ur totalt lite då och då i ett par sekunder, vilket betyder att jag är död om jag är mitt i en eldstrid.

<3 Support

Det enda jag skulle önskat vore att de skrotade allt vad battleloggen heter Är så himla mycket bök för att kunna göra något. Jag har dessutom inga jävla behov av social media-koppling till spel som jag spelar.

Medlem

hmm jag ligger på ett 5850 kort just nu så klarar inte reko grafikkrav dock kör jag betan nu med allt på medium å det flyter fantastiskt även fast det inte är en färdig produkt ^^


signatur

always use the nubs for cover

Medlem
Skrivet av Heliox:

Så, nu har jag spelat. Det är exakt som alla andra battlefields, inget nytt o häftigt.. alla battlefields är likadana i grund o botten. Det häftigaste hittils var bad company..
Modern warfare 3 kommer att äga detta både i grafik och känsla.

IMO

Ironi? Sen när har activision/infinity ward gjort något nytt i sina spel förutom lite nya maps? De använder fortfarande samma spelmotor som de gjorde i mordern warfare 1. Snarare skulle jag säga att alla Call of Duty är exakt likadana. imo.

Medlem
Skrivet av Famest:
Skrivet av Saftnisse:
Skrivet av Famest:

Gameplay-mässigt är dem på rätt håll med spelet.
Problemet är att jag ser inte hur dem ska lyckas få bort alla buggarna till release .. Det är bara några veckor kvar på spelet och det är OERHÖRT buggigt. Har spelat spel i Alpha-läge som har varit mer spelbara !

Om de mot alla odds lyckas göra spelet stabilt till release så blir jag jätteglad !

Alla spel har buggar när det släppts!
jag har inga buggar alls med BF3.
Det ända jag kan tänka mig är att om man belastar grafik kortet för mycket så flimrar lite saker ibland. det är inte spelets fel, det är din dators komponenter som inte klarar av vad BF3 levererar..
På ultra kan det bli så för mig men det flyter på som smör ändå

Inte den typen av buggar jag stöter på, till och med jag vet bättre än att skylla prestanda-problem på spelet. Tycker faktiskt att det är relativt bra optimerat. Stöter på gameplay-mässiga buggar som faktiskt är vanliga (som att glida under banan). Dessutom har jag stött på problem med kontrollerna; Ett par gånger har jag inte kunnat skifta vapen, har fastnat i scope-mode, etc.
Jag skrev inte ens något om att min skärm flimmrar. Försök inte skydda spelet genom att skylla på min hårdvara. Spelet ÄR buggigt, det är faktiskt därför dem vill att vi ska beta-testa ^^.

"Alla spel har buggar när det släppts!
jag har inga buggar alls med BF3."

Alla spel har buggar, men du har inga buggar?
Fanboy.

Känner igen mig. Det buggar riktigt mycket faktiskt. Har sett vapen som bara hänger i luften och spelare som springer halvvägs genom marken osv.

Medlem
Skrivet av Amilo:
Skrivet av Famest:
Skrivet av Saftnisse:
Skrivet av Famest:

Gameplay-mässigt är dem på rätt håll med spelet.
Problemet är att jag ser inte hur dem ska lyckas få bort alla buggarna till release .. Det är bara några veckor kvar på spelet och det är OERHÖRT buggigt. Har spelat spel i Alpha-läge som har varit mer spelbara !

Om de mot alla odds lyckas göra spelet stabilt till release så blir jag jätteglad !

Alla spel har buggar när det släppts!
jag har inga buggar alls med BF3.
Det ända jag kan tänka mig är att om man belastar grafik kortet för mycket så flimrar lite saker ibland. det är inte spelets fel, det är din dators komponenter som inte klarar av vad BF3 levererar..
På ultra kan det bli så för mig men det flyter på som smör ändå

Inte den typen av buggar jag stöter på, till och med jag vet bättre än att skylla prestanda-problem på spelet. Tycker faktiskt att det är relativt bra optimerat. Stöter på gameplay-mässiga buggar som faktiskt är vanliga (som att glida under banan). Dessutom har jag stött på problem med kontrollerna; Ett par gånger har jag inte kunnat skifta vapen, har fastnat i scope-mode, etc.
Jag skrev inte ens något om att min skärm flimmrar. Försök inte skydda spelet genom att skylla på min hårdvara. Spelet ÄR buggigt, det är faktiskt därför dem vill att vi ska beta-testa ^^.

"Alla spel har buggar när det släppts!
jag har inga buggar alls med BF3."

Alla spel har buggar, men du har inga buggar?
Fanboy.

Känner igen mig. Det buggar riktigt mycket faktiskt. Har sett vapen som bara hänger i luften och spelare som springer halvvägs genom marken osv.

remember the sacret words, its just a beta folks we are supposed to look at the funny bugs and report em


signatur

always use the nubs for cover

Medlem

Tog ett tag att lyckas ladda hem betan från Origin då sidan var blank. Men detta var inget stort problem. Tanka hem betan och kom in på en server på direkten utan några som helst problem. Tyckte det var löjligt coolt och hade grymt kul i exakt 12 minuter och 22 sekunder då jag blev disconnectad från servern. "Strunt samma" tänkte jag eftersom det verkade vara väldigt enkelt att komma in på en server, så jag försökte igen. Detta var torsdag kväll och sen dess har jag haft feta problem med att komma in på servrar. När jag väl kommer in på en så blir jag superglad, bara för att bli disconnectad efter 1-2 minuter. Så ja, det var kul så länge det vara. Detta är dock inget som påverkar beslutet att köpa spelet, har sett fram emot det grym mycket och det gör jag fortfarande!

Medlem

M416 + Silencer + Reflex Scope = Win :>

Medlem

lmao

Avboka ett spel pga av en beta... snacka IQ fiskmås. Folk klagar på betan som om det vore det färdiga spelet otroligt löjligt, gäller alla forum.

Medlem

Om folk vill avboka go ahead! Då slipper man allt whine! :>

Medlem
Medlem
Skrivet av Tompa:
Skrivet av Marmeldjuke:

Första gången jag startar : "bf3.exe har slutat fungera", andra gången: "an error occured".

Så tittar jag på hur mycket internminne origin suger i sig. 91mb mot steams 13mb, nästan 10 gånger mer, fy fan vikken skit.

Stäng av Origin om du vill, jag tror bara det behövs för att hämta spelet.

Ja det kunde man faktiskt göra. Tack!

Efter ungefär 3-5 hämtningar och installationer gick det dock igång till slut.

Medlem

* Fixed occasional client crash when reviving.
* Fixed killcam showing glitched area under map if your killer is dead.
* Issue with spawning on dead squad mates fixed.
* Fixed a bug where shooting at a moving enemy could cause more than the intended amount of damage.
* Crosshairs for shotguns have been replaced with a new, thinner, art.
* A subtle low health screen effect has been added.
* Tweaked scores of Medals and Service Stars.
* Tweaked the Rank progression.
* Pushing prone on console will not play the animation twice.
* Fixed loss of Squad Leader after EOR at some times.
* Framerate stability fixes.
* The 3D spotting icons has been tweaked to better match the target’s visibility. Icons will show frequently less on mostly obscured targets.
* Fixed issue with crosshair disappearing after round transition.
* Fixed issue with crosshair disappearing after trying to deploy while the countdown timer still active.
* Squad list now shows specializations chosen, VOIP activity and dead squad mates.
* Non working options in squad menu fixed: “Private” flag and “Switch Teams.”

En del av fixarna från betan till releasen.

Skriv svar