Leon S. Kennedy i nästa Resident Evil-film

Robot
Leon S. Kennedy i nästa Resident Evil-film

Johann Urb från Estland tar sig an rollen som Leon Kennedy, som i sin tur hjälper Milla Jovivich karaktär i nästa Resident Evil-rulle.


Medlem
Leon S. Kennedy i nästa Resident Evil-film

De tidiga spelen i serien älskar jag men efter att ha sett alla filmer kan man inte annat än att bli förbannad. De lånar lite hejvilt från Resident Evil serien men kokar ihop det till en egen soppa som är otroligt dålig och rörig.

Filmerna hade varit mycket bättre om de baserats på spelen istället.

FM-guru
F.d. Sisyr

Äsch, storymässigt är spelen och filmerna på samma nivå. Dvs rätt kassa. I spelen är det gameplay som är det roliga, i filmerna är det motsvarigheten - actionscener. Ser inte problemet.

Medlem

Tycker att filmerna är helt ok men den enda som känns Resident Evil är den första samt den animerade. Tyvärr har filmerna spårat ur mer och mer för varje film nu och blivit någon konstig blandning av zombie- och superhjälte-film typ...

FM-guru
F.d. Sisyr

Hggnnn.... känner mig manad att posta igen. Den ANIMERADE?!?! Den är ju så fruktansvärt dålig att jag kräks lite i munnen bara jag tänker på den. Kandidat till årtiondets värsta film.

Medlem

Äsch, tycker filmerna flippar den för övrigt bra storyn från spelen (zero till 4an) så jag blir lätt rasande när jag ser en RE film

Jag känner inte igen den här snubben även fast jag sett några av hans filmer, vem spelar han i 1408 egentligen?


signatur

Game long and prosper

Medlem
Skrivet av Javas:

Äsch, tycker filmerna flippar den för övrigt bra storyn från spelen (zero till 4an) så jag blir lätt rasande när jag ser en RE film

Jag känner inte igen den här snubben även fast jag sett några av hans filmer, vem spelar han i 1408 egentligen?

Han har en liten roll som en surfare bara. Knappast märkbart o inget man skulle komma ihåg i filmen efteråt(förutom jag då)

Medlem

Läste någonstans att Jensen Ackles från supernatural skulle ha varit Leon i nästa film xD

Medlem

Leon är min favo char från RE serien så det ska vara kul o se hur det blir med han i filmen om de pajar han helt eller inte.


signatur

Dont force your weakness upon me!

Medlem

Det är ju bara att ta det för vad det är, hjärndöd action där du slipper tänka och bara kan koppla av. Nog för att det kan vara underhållande att kolla på filmer man måste hänga med i, men ibland är det fan underbart att bara hälla upp ett glas kall cola och hänga upp fötterna på bordet och bara glo. Där tycker jag RE-filmerna fyller ett utomordentligt hål.

Medlem

Tycker att det konstigaste hittills ändå är att Michelle Rodriguez återkommer. Hon blev ju en zombie och skjuten i första filmen.
Varför inte bara återanvända alla som dött i de tidigare filmerna när de ändå håller på -.-

Inaktiv

Jaha!? Det kommer säkert lyfta filmserien till nya höjder..not...


signatur

Jag vill ha page....

Medlem

Men lägg ner. Filmerna är som Die Hard... fast med zombies. Det finns ingen skräck överhuvudtaget kvar i filmerna.
Första filmen var den enda som dög.

Medlem

Tänk er detta "fniss" detta är första gången Leon dyker upp i filmerna "fniss" så tänk om dom tar med Las Plagas ala Los Illuminados från RE4 eller den typen av fienden "fniss" ( VARNING SPOILER ) Leon får viruset i filmen också hahaha ( SPOILER SLUT ) men skämt osido så tänker jag äntligen så dyker Leon upp i filmerna

Medlem

Både filmer och spel duger. Värt att se på och spela

Medlem

Att jämföra filmerna med spelen känns lite krystat. Det är som alla de där idioterna som klagar på att filmer inte är som i böckerna de bygger på. "Men, de har ju missat massor som fanns i böckerna och de har ju ändrat dittan och dattan". Ja, det kan ju bli så för att filmerna inte ska bli 14 timmar långa. Ta det för vad det är - i detta fallet underhållning. Jag gillade de första RE-spelen, filmerna orkar jag aldrig se klart.

Medlem

hm, Antar att dom flesta av er som ens nämner RE4 och/eller 5 är finniga 15-17 åringar som va små kids under den tiden då spelen faktiskt gick att spela utan att vilja ta livet av sig eller någon annan. Resident Evil det första fram till RE3 är bra spel, resten är inget annat än spel gjorda för att glädja förståndshandikappade. Filmerna suger mer balle än ett läderhomo på pridefesivalen.

Medlem

Tänk vad filmerna skulle varit om George A Romero hade fått gjort dem

Medlem

måste de befläcka leon med sin skit också ?


signatur

Now you're playing with power... NOW YOURE PLAYING WITH FUCKING SHIT, YOURE BETTER OFF FUCKING SHIT THAN FUCKING WITH THIS FUCKED UP SHIT

Medlem
Skrivet av kjello33:

Tänk vad filmerna skulle varit om George A Romero hade fått gjort dem

Du menar ännu sämre?
(titta bara på hans senaste film, uuusch)

Medlem

Hur han överlever sin död? Kommer de på någonting mer originellt än att det är en klon vi snackar om så blir jag imponerad.

Medlem
Skrivet av DeSStroyer:

hm, Antar att dom flesta av er som ens nämner RE4 och/eller 5 är finniga 15-17 åringar som va små kids under den tiden då spelen faktiskt gick att spela utan att vilja ta livet av sig eller någon annan. Resident Evil det första fram till RE3 är bra spel, resten är inget annat än spel gjorda för att glädja förståndshandikappade. Filmerna suger mer balle än ett läderhomo på pridefesivalen.

Det mest korkade inlägget jag läst här på länge...

1
Skriv svar