Vad tycker du om Battlefield 3-betan?

Robot
Vad tycker du om Battlefield 3-betan?

Vilket betyg ger du betatestet av Battlefield 3 och Battlelog efter helgens pangande?

#battlefield-3


Medlem
Vad tycker du om Battlefield 3-betan?

Tar man det för just vad det är (beta) och gillar BF konceptet är det svårt att inte tycka om det man testat av BF3

Medlem

Jetekul i början men lite tråkigt med bara 1 bana/spelläge + inga fordon nu när jag är rank 15...


signatur

vaffödådå?.

Medlem

håller med ovanstående talare!

Medlem

Mycket bättre skick än andra betor, å andra sidan är det inte långt kvar till release så att dom ska hinna fixa allt känns omöjligt..

Medlem

Nu är man i tid innan alla whiners hinner skriva. Spelet är underbart i grund och botten. För dom som ska börja klaga så råder jag er att välja ett annat spel istället eller kanske göra det bättre själva


signatur

Du kan kissa utan att bajsa men inte bajsa utan att kissa

mis
Medlem

Efter sjukt jävla mycket rage på hitboxarna blev det avbeställning, spelet visar tom att man träffar fast man gör ingen skada ibland. Får väl se om det är något som fixas efter release men kan bara tänka mig att det måste vara värre med fordon + hitboxar, ugh.

Edit: Annars har jag inga problem med spelet, ser bra ut flyter bra även om jag sitter med några år gammal hårdvara etc, förutom det jag klagar på är det top notch ;p


signatur

etqw?

Medlem

Betyg 4 till betan då det hade varit klart roligare om caspian border hade funnits kvar längre. Spelet fungerar perfekt och har inte hängt sig eller disconnectat en enda gång.

Battlelog får en 5a, fungerar ypperligt och riktigt kul med nytänk. Förstår inte alls problemet med att man letar servrar och så i web browsern. Får snabb och enkel översikt över sin statistik och allt flyter på fint och uppdaterar direkt.

Medlem

Gött. alternativen var redan inställda på 1 så jag behövde bara klicka på skicka!

Inaktiv
Skrivet av wafet:

Nu är man i tid innan alla whiners hinner skriva. Spelet är underbart i grund och botten. För dom som ska börja klaga så råder jag er att välja ett annat spel istället eller kanske göra det bättre själva

Visst ja, glömde ju att en beta enbart är för att se alla bra saker i spelet.
Buggar och sånt är ju inte en så big deal liksom, inget att klaga på eller påpeka.


signatur

Allah är stor men jag har större

Medlem

Det enda jag skulle vilja ändra på är att man innom sitt Team borde kunna välja vilken Squad man hamnar i. För om man inte hamnar i samma squad som sina polare så är det i princip omöjligt att komma in iden igen. för övrigt gillar jag spelet skarpt

Medlem

Tycker hela upplevelsen är ganska "flawed" från grunden, inte i närheten av BF2 utan mer BC.

Inaktiv

Tillägg: Jag har inte kunnat köra betan än då jag inte accepterar origin's "License Agreement".


signatur

Allah är stor men jag har större

Medlem

Ospelbart för mig då jag inte kan ändra kontrollerna som jag vill. Så där får det en 1:a.

Men allt flyter fint det lilla jag testat och inga större buggar förutom binds av knappar av det jag sett. Överlag 3:a för en beta.

Battlelog fungerar väl ok men ser ingen mening med både det och origin. borde ha gått att lösa så man startar bara browsern eller origin som i sig är en browser. Nu startar origin systemets browser som i sig startar battlefield. 2:a


signatur

Farming is the only true way to happiness.

Medlem

Spelet i sig själv är väldigt kul, men jag är riktigt less på battlelog. Jag kan bara inte få det att fungera med firefox.
När jag startar genom firefox så kraschar den alltid med error code 1. Det enda jag kan göra är att sätta IE som default och browser och gå därigenom.
Borde i dagens läge tycka att de skulle testa ordentligt i alla browsers...

Som sagt är spelet kul, men jag skulle också vilja ha någon till bana, och med fordon, som nobbelserad sa.

Medlem

5 och 5, helt underbart spel. Grafiken är helt sjuk, kontrollerna är snabba och responsiva, vilket gör det till ett skill-based spel. Det ända som jag har att klaga på är att Caspian Borders skulle varit uppe längre. Fy fan va kul det var. En annan grej dom kunde gjort bättre är squads/teams. När man kör med ett par polare är det svårt att hamna i samma team och omöjligt att hamna i samma squad typ. Men detta fixar dom säkert till releasen med tanke på att det finns en "private" bock där nere i squadsen som är greyed-out just nu.

Till alla som tröttnat på att köra metro: Metro finns även som conquest-mode på ett par servrar, med allt mellan 32 och 200 spelare på servern. Rätt kul att köra lite som omväxling efter att kört en massa rush.

Medlem
Skrivet av Uzza:

Spelet i sig själv är väldigt kul, men jag är riktigt less på battlelog. Jag kan bara inte få det att fungera med firefox.
När jag startar genom firefox så kraschar den alltid med error code 1. Det enda jag kan göra är att sätta IE som default och browser och gå därigenom.
Borde i dagens läge tycka att de skulle testa ordentligt i alla browsers...

Som sagt är spelet kul, men jag skulle också vilja ha någon till bana, och med fordon, som nobbelserad sa.

Vilken version av FF har du? Jag kör med version 7.0.1 (senaste released) och battlelog funkar PERFEKT för mig. Har aldrig fått error code 1 som du beskriver.

Medlem
Skrivet av Uzza:

Spelet i sig själv är väldigt kul, men jag är riktigt less på battlelog. Jag kan bara inte få det att fungera med firefox.
När jag startar genom firefox så kraschar den alltid med error code 1. Det enda jag kan göra är att sätta IE som default och browser och gå därigenom.
Borde i dagens läge tycka att de skulle testa ordentligt i alla browsers...

Som sagt är spelet kul, men jag skulle också vilja ha någon till bana, och med fordon, som nobbelserad sa.

Dom lär ha testat med alla webläsare, dock så kan dom inte veta vad för annan skit du har installerat på datorn, kolla dina antivirus/brandväggar. Testa avaktivera webfilter eller dyligt i ditt antivirus.

Medlem

Jag var en av dom få utvalda som fick spela och testa Alphan så jag märker och ser stora skillnader. DICE har definitivt gjort ett bra jobb.

En utomordentligt bra grund som behöver lite små "tweaks" här och där så är detta fan GOTY.

Jag känner på mig att dom släpper Caspian Border när betan närmar sig sitt slut.


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

Fan får FZ betalt av Dice eller? Så jävla mkt marknadsföring och marknadsundersökningar som ni gör åt dem så måste det vara något jävligt lurt

Medlem

Ingen Commander, inget vettigt för Squad Leaders att göra, inga Teamwork Tools, fullt fokus på sin egen K/D-ratio och inget Teamwork...

Ser inte bra ut alls för "Battlefield" 3.

...... men jävlar vilket ljud........ !!!!

Medlem
Skrivet av mis:

Efter sjukt jävla mycket rage på hitboxarna blev det avbeställning, spelet visar tom att man träffar fast man gör ingen skada ibland. Får väl se om det är något som fixas efter release men kan bara tänka mig att det måste vara värre med fordon + hitboxar, ugh.

Edit: Annars har jag inga problem med spelet, ser bra ut flyter bra även om jag sitter med några år gammal hårdvara etc, förutom det jag klagar på är det top notch ;p

Handlar om att dom har lika dålig nätkod som vanligt.

Medlem
Skrivet av Mortalis:

Fan får FZ betalt av Dice eller? Så jävla mkt marknadsföring och marknadsundersökningar som ni gör åt dem så måste det vara något jävligt lurt

Du kan välja och INTE titta på det så sluta klaga..
Hellre Dice än...Microsoft?

Medlem

Har nästan aldrig spelat Battlefield innan (totalt 1 timme av BF2) och jag gillade det skarpt. Har spelat mycket COD innan, och det är helt klart annorluna. BF mer verklighetsbaserat medan COD mer action, jag gillar bägge.

BF3 beta får 4 i betyg, har blivit utkastad några gånger samt buggar och utan fordon.

Sen får Battlelog 2, det känns så fel att gå via en webbläsare. Kalla mig konservativ, men jag vill "mekaniskt" starta igång spelet och därifrån göra mina val. Känns annars som ett billigt och gratis flash-spel.

Medlem

Hade mycket roligare med BF BC2-mp-demot än denna betan, tyvärr. Jag hoppas att mycket av problemen, som sluggish kontroller (vet inte hur många gånger jag dött för att prone-knappen inte svarat) och dålig performance rättas till släppet (känns som om jag har lika mycket stuttering på low som på medium, och det verkar inte vara bundet till låg FPS), så kan jag tänka mig att köpa detta.

Medlem

Hade varit betydligt bättre om man hade kunnat ställa in kontrollerna ordentligt

Medlem

Det ska vara en uppföljare till BF2 och inte BC2, ändå väljer de att demonstrera det ( ja, de kallar det för en Beta men vi vet ju vad det är ) med en rush-bana, dvs ett BC2 spelsätt... mycket märkligt och tråkigt val, döljer de nåt måntro?

Dock tycker jag att spelet är roligt och ett givet köp. de stora fordonsmatade 64-banorna kommer förhoppningsvis att ge mycket nöje a' la BF2.

Medlem

Spelet får en 5a och Battlelog får en 4a. Var lite orolig över Battlelog, men nu när man vant sig så är den ganska grym, snabb och simpel att använda

Inaktiv

Trist på en bana bara, medans det syns två i Battlelog. Att åtminstone peta in lite fordon hade inte varit fel, så man kan få ett helhetsintryck.

Jag har f.ö inte hittat funktionen för att prata med andra, te.x chatten. Finns det ens någon vo-ip med i spelet för den delen?

Medlem

ååååååååååh ljuden i det spelet, gåshud <3

Skriv svar