Gameplay från Aliens: Colonial Marines

Robot
Gameplay från Aliens: Colonial Marines

Gearbox släpper väder och låter dig ta del av lite över tio minuter avgrundsdjupt gameplay från dess kommande vuxenblöjsalstrande Alien-pangare.

#gearbox-software, #aliens-colonial-marines


Gameplay från Aliens: Colonial Marines

Spelar ingen roll hur detta spel blir. Jag kommer spela det!


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem
Skrivet av Traveller in time:

Spelar ingen roll hur detta spel blir. Jag kommer spela det!

I concur. Kommer bli roligt coop i vilket fall som helst.

Medlem

Jag tycker tyvärr att det ser lite väl stelt ut.. :/, Men ja, vi får de hur det blir att sitta där och spela det

Medlem

Jäklar vad dom har lyckats! Stämingen är i topp, känns som en ny film tbh
Grymt att dom varit nogranna med miljöer och diverse saker som bygger upp stämingen. Men har inte en pulse rifle 99 skott i ett fullt magasin och inte 50?


signatur

Game long and prosper

Medlem

Oh yeah! Mumma! Fy fan vad det ska spelas i co-op!


signatur

Pingvin, flagga eller äpple. Vem orkar bry sig, vi är alla samma 1or och 0or i slutändan.

Medlem

Verkar roligt!

Hade hoppats på mer skräck tema dock... Fast nu var det bara en demo, så man vet aldrig


signatur

Everybody needs help.

Medlem

Verkligen inget som sticker ut, ser ut precis som alla andra shooters som släppts de senaste åren... Och så är det fullt av klyschor, jag hoppas verkligen att dom inte gör ännu en stum huvudkaraktär, vad är grejen med det egentligen? Det känns ganska efterblivet när en massa folk står och skriker till en och man bara står där och ser dum ut. Funkade i Half-Life men alla spel måste väl inte vara så? Och grafikmotorn är så otroligt daterad och tråkig, miljöerna är bruna och fula, deras påhittade alien var så sjukt o-orginell att det inte är sant och allt känns gammalt och använt. När ska FPS spel ta ett steg framåt? Det är inte läskigt när en lampa hänger från taket och blinkar, och den första Alien fighten var pinsamt dåligt regisserad och otroligt stel och trist. Jag är på väldigt dåligt humör.

Medlem

Det ser grymt kul ut faktiskt, gillade drottningen mot slutet där.

Synd bara att de sätter en sån tvärsopa på gamepad i förarstolen...


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem
Inaktiv
Skrivet av predator:

Verkligen inget som sticker ut, ser ut precis som alla andra shooters som släppts de senaste åren... Och så är det fullt av klyschor, jag hoppas verkligen att dom inte gör ännu en stum huvudkaraktär, vad är grejen med det egentligen? Det känns ganska efterblivet när en massa folk står och skriker till en och man bara står där och ser dum ut. Funkade i Half-Life men alla spel måste väl inte vara så? Och grafikmotorn är så otroligt daterad och tråkig, miljöerna är bruna och fula, deras påhittade alien var så sjukt o-orginell att det inte är sant och allt känns gammalt och använt. När ska FPS spel ta ett steg framåt? Det är inte läskigt när en lampa hänger från taket och blinkar, och den första Alien fighten var pinsamt dåligt regisserad och otroligt stel och trist. Jag är på väldigt dåligt humör.

Jag håller knappt med något av det du just skrev. Visst, det är en shooter som alla andra, men hur mer kan man just utveckla en "shooter" efter 15år?
Klyschor? Visst men hade inte 70-80tals filmerna det med? Eftersom kampanjen är coop kan man förstå att dom valt att ha tysta protagonister.
Deras nya Alien var o-orginell ja, men den vräkte Alien och det är så jag vill ha det!
Lampor som hänger i taket är ett trademark som Cameron alltid har i sina filmer, klart dom ska va med i spelen med + dom ger alltid bra dramatisk effekt, precis som ett halvsprängt rum med fin utsikt.
Första fighten var ju skit bra! Utmärkt stämning och first death var överraskande!

Minus måste vara att grafiken var gammal, killen som älskade sin egen röst och att det rykte konsol över det hela. Men bra såg det ut.


signatur

The definition of insanity?

Medlem

Snälla Hampus, kan du inte bara skriva sakligt och seriöst? Förstår inte var du får alla dina (dåliga) liknelser ifrån och varför du måste uttrycka dem i nyheterna på fz.se?

Medlem

They mostly come at night,,, mostly

Kommer bli så häftigt spel i coop XD men spelet är väl ungefär som Dead Island? Påbörjat för en typ 4-5 år sedan så animationer och grafik har väl inte hängt med i svängarna helt. Ser ändå ut att bli riktigt nice och hoppas de kommer ha någon form av collectors version med nån alien sak skulle passa bra till samlingen ^^

Inaktiv

Sett fram mot nått sånt här sen AvP2. Det är dags nu för lite Aliens igen..


signatur

Jag vill ha page....

Medlem

Bara jag som vart lite besviken faktist ? Kändes som det var lite för mycket scriptat.. Fast är väl bara ett demo. Får väl hoppas fullständiga är finnemang

Inaktiv
Skrivet av Naida:

Bara jag som vart lite besviken faktist ? Kändes som det var lite för mycket scriptat.. Fast är väl bara ett demo. Får väl hoppas fullständiga är finnemang

Fick också oroskänslor av att mycket verkade scriptat och anpassat för konsoll-kids som trycker på X och ser cutscenes och lotsas fram genom spelet genom scriptade sekvenser och då blir upplevelsen mer actionfilm än spel.

Lite andra detaljer.

1. Grafik. Blodkaskaderna (syra) var fula och liknande något från ett arkad/amiga 500-spel. Gör om, gör rätt.

2. Det är jättetufft för kids att se lastare med eldkastare men för någon som sett filmerna hundratalet gånger sedan den hade premiär år 1986 så är det obegripligt hur det kan finnas sådant klös i en enkel gassvets.

3. Ljudet. Rösterna kunde gjorts bättre då det inte känns som att akustiken motsvarar miljön utan hela tiden låter som om någon stått framfö en mikrofon i en vadderad studio med bägge händerna på lurarna.

4. Överdrivna mängder anfallande aliens drar ner på spänningen och jag förstår då varför man känner ett behov av att uppfinna en ny art av dessa för att få någon slags variation och överraskningseffekt. Vidare är det fel att kallar det för art (species) då det rör sig om ras/subras till arten och i övrigt ställer jag mig frågande till hur denna utveckling gått till? Har kolonins ståldörrar utövat sådant starkt evolutionärt tryck på arten att dessa tjockskallar skapats? Sådana genetiska förändringar tar oerhört lång tid och den parasitoida arten förändras huvudsakligen genom anpassning till miljön genom att ta del av värddjurets DNA. Det hade alltså varit mer lättförståeligt om man sedan får reda på att Weiland Yutani skickat dit en last storväxta rugbyspelare, noshörningar och elefanter.


signatur

Förövrigt anser jag att Red Dead Redemption skall släppas till PC.

Medlem

Jag hoppas det inte alltid är 50 aliens du möter. Säga vad man vill om AvP3 men aliens kändes farliga där, framförallt om man kör på hard. Du kan döda en alien men bara för att du dödade den för nära eller råkade skjuta den i skallen dog du med för du fick syra i ansiket och stendog.
Och dog den inte krälade den fram och slet tag i dig etc. Jag hoppas det inte blir för stelt. dock vill jag inte ha "magin" fienderna i AvP3 alltid använde, du kunde göra allt rätt men ÄNDÅ lyckades dom finta runt och döda dig. fast att dom inte borde, bara för att DU har fördröjningar fienderna inte har. Och det var inte det att aliens är snabbare än människor för det var samma känsla när man spelade som alien..

Och jag håller med Grottmongo. Men det är ju sam sagt work in progress, vem vet dom kanske gör som valve, inser att saker dom gör inte passar in och byter ut hela chapters bara för att det inte blir tillräckligt bra annars.


signatur

Mirrors are more fun than television

Medlem
Skrivet av Grottmongo:
Skrivet av Naida:

Bara jag som vart lite besviken faktist ? Kändes som det var lite för mycket scriptat.. Fast är väl bara ett demo. Får väl hoppas fullständiga är finnemang

Fick också oroskänslor av att mycket verkade scriptat och anpassat för konsoll-kids som trycker på X och ser cutscenes och lotsas fram genom spelet genom scriptade sekvenser och då blir upplevelsen mer actionfilm än spel.

Lite andra detaljer.

1. Grafik. Blodkaskaderna (syra) var fula och liknande något från ett arkad/amiga 500-spel. Gör om, gör rätt.

2. Det är jättetufft för kids att se lastare med eldkastare men för någon som sett filmerna hundratalet gånger sedan den hade premiär år 1986 så är det obegripligt hur det kan finnas sådant klös i en enkel gassvets.

3. Ljudet. Rösterna kunde gjorts bättre då det inte känns som att akustiken motsvarar miljön utan hela tiden låter som om någon stått framfö en mikrofon i en vadderad studio med bägge händerna på lurarna.

4. Överdrivna mängder anfallande aliens drar ner på spänningen och jag förstår då varför man känner ett behov av att uppfinna en ny art av dessa för att få någon slags variation och överraskningseffekt. Vidare är det fel att kallar det för art (species) då det rör sig om ras/subras till arten och i övrigt ställer jag mig frågande till hur denna utveckling gått till? Har kolonins ståldörrar utövat sådant starkt evolutionärt tryck på arten att dessa tjockskallar skapats? Sådana genetiska förändringar tar oerhört lång tid och den parasitoida arten förändras huvudsakligen genom anpassning till miljön genom att ta del av värddjurets DNA. Det hade alltså varit mer lättförståeligt om man sedan får reda på att Weiland Yutani skickat dit en last storväxta rugbyspelare, noshörningar och elefanter.

1. Sluta snacka om "konsol kids" barnslig är vad du är....

2. Aliens är en sammarbetande ras, såklart att de ska komma i stora summor.... annars hade de bara varit korkade....

3. Har jag inget att säga om

4. Är bara pessimistiskt...


signatur

Everybody needs help.

Medlem

Ser ut som ett spel designat av en 13-åring. De har lagt ner ett enormt jobb på att få alla detaljer rätt men de tror att mer och större är bättre. Varför behövs det en enorm monsteralien? Varför har varje scen tonvis med aliens? Varför springer soldaterna omkring som yra höns utan minsta tanke på taktik eller samarbete?

När de slänger in mer och mer aliens så gör de samtidigt varje individuell varelse mindre farlig. I filmerna så överlevde soldaterna genom att hålla varelserna på avstånd, i spelet så bryter varelserna sig in i rummet från alla håll och kanter men blir trots det slaktade. De behandlar ett av historiens bästa filmmonster som ett gäng storm troopers från Star Wars.

Inaktiv

Detta kommer jag absolut spela!

Medlem
Skrivet av Apministern:
Skrivet av Grottmongo:
Skrivet av Naida:

Bara jag som vart lite besviken faktist ? Kändes som det var lite för mycket scriptat.. Fast är väl bara ett demo. Får väl hoppas fullständiga är finnemang

Fick också oroskänslor av att mycket verkade scriptat och anpassat för konsoll-kids som trycker på X och ser cutscenes och lotsas fram genom spelet genom scriptade sekvenser och då blir upplevelsen mer actionfilm än spel.

Lite andra detaljer.

1. Grafik. Blodkaskaderna (syra) var fula och liknande något från ett arkad/amiga 500-spel. Gör om, gör rätt.

2. Det är jättetufft för kids att se lastare med eldkastare men för någon som sett filmerna hundratalet gånger sedan den hade premiär år 1986 så är det obegripligt hur det kan finnas sådant klös i en enkel gassvets.

3. Ljudet. Rösterna kunde gjorts bättre då det inte känns som att akustiken motsvarar miljön utan hela tiden låter som om någon stått framfö en mikrofon i en vadderad studio med bägge händerna på lurarna.

4. Överdrivna mängder anfallande aliens drar ner på spänningen och jag förstår då varför man känner ett behov av att uppfinna en ny art av dessa för att få någon slags variation och överraskningseffekt. Vidare är det fel att kallar det för art (species) då det rör sig om ras/subras till arten och i övrigt ställer jag mig frågande till hur denna utveckling gått till? Har kolonins ståldörrar utövat sådant starkt evolutionärt tryck på arten att dessa tjockskallar skapats? Sådana genetiska förändringar tar oerhört lång tid och den parasitoida arten förändras huvudsakligen genom anpassning till miljön genom att ta del av värddjurets DNA. Det hade alltså varit mer lättförståeligt om man sedan får reda på att Weiland Yutani skickat dit en last storväxta rugbyspelare, noshörningar och elefanter.

1. Sluta snacka om "konsol kids" barnslig är vad du är....

2. Aliens är en sammarbetande ras, såklart att de ska komma i stora summor.... annars hade de bara varit korkade....

3. Har jag inget att säga om

4. Är bara pessimistiskt...

Till din #2, kolla lite mer på filmerna

Skrivet av Grottmongo:

4. Överdrivna mängder anfallande aliens drar ner på spänningen och jag förstår då varför man känner ett behov av att uppfinna en ny art av dessa för att få någon slags variation och överraskningseffekt. Vidare är det fel att kallar det för art (species) då det rör sig om ras/subras till arten och i övrigt ställer jag mig frågande till hur denna utveckling gått till? Har kolonins ståldörrar utövat sådant starkt evolutionärt tryck på arten att dessa tjockskallar skapats? Sådana genetiska förändringar tar oerhört lång tid och den parasitoida arten förändras huvudsakligen genom anpassning till miljön genom att ta del av värddjurets DNA. Det hade alltså varit mer lättförståeligt om man sedan får reda på att Weiland Yutani skickat dit en last storväxta rugbyspelare, noshörningar och elefanter.

För vi vet allt om deras evolution, eller hur?

Glömmer du inte hur snabbt denna ras utvecklar en ny drottning ifall en dör?

Just saying...

Medlem

Rebellion misslyckades rejält med sitt senaste spel, men Gearbox försöker i varje fall.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Inaktiv
Skrivet av Apministern:

1. Sluta snacka om "konsol kids" barnslig är vad du är....
2. Aliens är en sammarbetande ras, såklart att de ska komma i stora summor.... annars hade de bara varit korkade....
3. Har jag inget att säga om
4. Är bara pessimistiskt...

2. Grundläggande biologi. En art, ingen ras. En parasit per värddjur. Om du har sett filmerna borde du förstå att det inte är särkilt bra för hälsan att ge födelse åt en ny alien. Det borde alltså rimligtvis inte finnas fler aliens än tillfångatagna människor och de flesta har slaktats och sprängts i bitar, såväl människor som aliens. Det är klart att det måste finnas några varelser kvar att men någon hejd får det vara. Jag är trött på call of duty-horder som i ändlösa antal bara stormar fram.

4. Det här är ju alltid ett problem som uppstår när massan av casual-konsumenter ska ta del av något. När den inbitne Tolkien-fantasten påpekar att Radagast saknas i filmatiseringen så blir de förstås också kallade för pessimister. Känslan jag får är mer att jag tycker synd om folk som inte får ta del av den äkta loren utan att det blir förändrat och anpassat för historielösa konsumenter.

Det här är ett spel jag kommer köpa och säkert tycka är bra men när det gäller Aliens och mitt förhållande till filmerna så är det allvar. Då är det klart att vissa saker sticker i mina ögon men inte i flertalets.


signatur

Förövrigt anser jag att Red Dead Redemption skall släppas till PC.

Medlem

helt klart ett Alien spel och de har lyckats fånga det som gjorde första AvP till ett av de bästa "skräckspelen" jag iaf spelat. Dock tycker jag att det verkar vara på tok för mycket skriptade sekvenser och jag hoppas man själv får välja var man vill placera ut turrets och inte måste placera ut dom på platser som är valda från början. Har varit sugen på det här spelet sedan jag först hörde talas om det och alla trailers som jag sett har bara fått mig ännu mer sugen, den här trailern är inget undantag=).

Håller med de som anser att det var för mycket aliens, speciellt efter detonationen från Aliens filmen som skedde i slutet. Alien är en parasit, den måste ha ett värddjur. Jag hoppas de har en bra förklaring till varför det finns så många Aliens kvar på planeten för det borde som sagt var inte finnas många efter den explosionen.

Inaktiv

Vad folk nitpickar om evolution, antal aliens & lore osv. Gjorde AVP1 ett dåligt jobb när dom la in Predators i Alien universumet. Nytt är inte alltid dåligt.

1-evolutionen. Det kanske bara är en sub-ras som vi aldrig sett tidigare.

2-antal aliens. Vad jag vet så krashar en bataljon med mariens på planeten, detta samt att andra kan ha utforskat nämnda ger aliens!...

3-lore. Vi utforskar Camerons del av Aliens universumet vilket alla fans borde vela ta del av, jag såg flera kända Aliens scener och efter att ha läst om spelet så verkar storyn inte flippa ur som med övriga licenser.

4-Gearbox. Har ej svikit mig förut och jag tror att vi får ett fint spel som dock kommer lida av konsolifiering, som allt annat idag då.


signatur

The definition of insanity?

Medlem

Me like!
Lite stelt dock, precis som om de kör det på konsoll, men fräckt gameplay.


signatur

How can we win when fools can be kings?

Medlem
Skrivet av matte89:

2-antal aliens. Vad jag vet så krashar en bataljon med mariens på planeten, detta samt att andra kan ha utforskat nämnda ger aliens!...

Pitchford säger ju själv att man tillhör den styrka som skulle hjälpa de i Aliens, visst kan det ha kommit en annan styrka som har ett annat uppdrag efter händelserna i Aliens och innan händelserna i det här spelet men jag tvivlar på att så hade skett. Ja AvP spelen har lyckats väldigt bra med att göra spel av filmerna men de har samtidigt heller aldrig utgett sig för att vara spel som bygger vidare på en film eller filmer, det här spelet tar vid där Aliens slutade. Eftersom jag är ett stort fan av Alien filmerna men Aliens i synnerhet så vill jag gärna få reda på hur det kan finnas så mycket Aliens efter explosionen i slutet av andra filmen.

Om det är som du skriver tycker jag att allt gått för fort, i filmerna tog det en tid innan en någon blev anfallen av en Facehugger och sedan från detta kom att bli en Alien. Men oavsett detta verkar det helt klart bli ett bra Alien spel, det jag dock har problem med är alla dessa skriptade sekvenser och att man återigen verkar ha någon som håller en i handen. För att inte tala om att man inte kan, verkar det som iaf, placera ut turrets var man vill utan är låst att göra detta på det ställe utvecklarna tänkt sig.

AvP däremot är raka motsatsen, man är fri att gå vart man vill och fienderna är inte styrda av skriptade sekvenser utan man kan bli anfallen på ställen man inte tidigare blivit anfallen, detta gör även att man kan spela spelet flera gånger men man kommer fortfarande inte ha en susning om var de kommer anfalla. Och det är just detta som gör att det är så himla "skrämmande" plus att de kan röra sig överallt och anfalla från alla vinklar. Ärligt talat har jag nog inte spelat många eller ens några spel som ger mig lika kalla kårar som första AvP, Fear kommer inte ens i närheten.

Medlem

Lär vara värdelöst till PC. Kommer stå "press start to play" i början. FOV kommer var konsoläcklig, som att springa med skygglappar. Grafiken skriker DX9 och allt ser plastigt och sämst ut. Enda fina var animationerna på aliens.

Och sist. Fi fan så löjliga kommentarer Randy kom med. GTFO, oh look how awsome that is. Suck jäkla tönt...

U mad?

U bet I am.

12
Skriv svar