[Hjälp] The Secret Of Monkey Island Mac version

Medlem
[Hjälp] The Secret Of Monkey Island Mac version

Hejsan!

Jag köpte The Secret Of Monkey Island: Special Edition till Mac via appstore. Men när jag starter spelet så är språket på spanska. Jag har testat att ominstallera fast utan resultat. Någon som vet hur jag ändrar språket från spanska till engelska?

Medlem

Öppna
/Users/[namn]/Library/Application Support/The Secret of Monkey Island Special Edition/Settings.ini

Ändra till "language=0" för engelska.

Medlem
Skrivet av Pooslice:

Öppna
/Users/[namn]/Library/Application Support/The Secret of Monkey Island Special Edition/Settings.ini

Ändra till "language=0" för engelska.

Var hittar jag detta då? Jag sitter på en Macbook Pro

Medlem
Skrivet av Pooslice:

Öppna
/Users/[namn]/Library/Application Support/The Secret of Monkey Island Special Edition/Settings.ini

Ändra till "language=0" för engelska.

Var hittar jag detta då? Jag sitter på en Macbook Pro

Medlem

Jag skrev ju vart du hittar det :/

Medlem
Skrivet av Pooslice:

Jag skrev ju vart du hittar det :/

Förlåt för jag är trög men jag är helt ny med macdatorer. Om du kunde förklara lite utförligare så vore jag tacksam!

Medlem

Jag köpte via appstore och inte steam om det gör någon skillnad

Medlem
Skrivet av Kinesaren:

Jag köpte via appstore och inte steam om det gör någon skillnad

Nej ska inte göra någon skillnad. Det jag skrev tog jag från macstore faktiskt. Det är möjligt mapparna heter något annat om du kör svenska.
Finns det ingen som har mac som kan förklara bättre, jag använder inte själv mac.

Gissar det kanske heter något liknande såhär då:

Bibliotek/Program Underhåll/The Secret of Monkey Island Special Edition/Settings.ini

Medlem
Skrivet av Pooslice:
Skrivet av Kinesaren:

Jag köpte via appstore och inte steam om det gör någon skillnad

Nej ska inte göra någon skillnad. Det jag skrev tog jag från macstore faktiskt. Det är möjligt mapparna heter något annat om du kör svenska.
Finns det ingen som har mac som kan förklara bättre, jag använder inte själv mac.

Gissar det kanske heter något liknande såhär då:

Bibliotek/Program Underhåll/The Secret of Monkey Island Special Edition/Settings.ini

Tyvärr så har jag letat överallt och hittar ingenting som leder till Settings.ini

Medlem

Har du kollat så den inte är osynlig?

"NOTE: On Mac OSX 10.7, the Library folder for your User account is hidden. The easiest way to display it is to open Finder, then hold down the alt/option key on your keyboard while clicking "Go" from the menu bar, then selecting "Library""

Medlem
Skrivet av Pooslice:

Har du kollat så den inte är osynlig?

"NOTE: On Mac OSX 10.7, the Library folder for your User account is hidden. The easiest way to display it is to open Finder, then hold down the alt/option key on your keyboard while clicking "Go" from the menu bar, then selecting "Library""

Tack så mycket för hjälpen! Ditt tips fungerande utmärkt!

1
Skriv svar