Vad tycker du om Battlefield 3-betan?

Medlem

Kul att lira, 3 saker dock som man stör sig på. Ingen commo-rose så man kan inte begära ammo eller spotta fiender, kommer väl till den skarpa versionen dock men dåligt att inte ha med det nu. Det andra är att man inte kan re-binda kontrollerna, vill ha både knivning och granatkastning på musen. Det tredje är att man inte kan gå in i menyn medans man är död utan man lär vänta på kill-camen först. Utöver dessa tre funktioner så är det väl kanske konstigt att det inte är cq utan rush, och inga fordon, om man inte fått tillgång till caspian dvs.

Har kört ca 5 timmar beta, och även om det är bf och superkul så känns det lite meh, rush är ett genialt spelläge men knappast vad jag kör om jag får välja. Tills dess att det blir 64 p cq så blir det nog inte så många timmar beta till för mig, jag har testat det nu och jag vet vad det handlar om och hur spelet känns. Jag kör dessutom helst engineer så Metro är meh det med.

Medlem

Svårt att ta det med "tillbaka till rötterna" på allvar, om det är ett bra spel eller inte är väl en annan sak men tillbaka till rötterna är det inte, det här känns enbart som en uppföljare till Bad company 2. Sen att man måste ha Origin för att spela och den hemska integreringen i deras hemsida... Blir antagligen inget köp.

Medlem
Skrivet av rewoX:

ger BETAN en 3;a eftersom...
1. Jag hatar RUSH.
2. Mapen är sjukt uttjatad.
3. Inga fordon...

QFT

Spelet är bra, men det är 0 Battlefield-känsla med enbart infanteristrid.

Sen känns det ibland som om något är tokigt med hitboxen, som om ens FOV är beläget i höjd med halsen snarare än ögonen.

Edit:

Förresten, varför springer folk runt och skjuter med RPG egentligen, det är väl ändå till för att slå ut fordon, och inte infanteri?

Medlem

Metro ser man mer en gärna inte i rotation när man lirar den 28 oktober.

Medlem

SKITSPEL!!!!

Att DICE och EA tro att de kan slå COD och kommande MW3??? KOMMER aldrig att hända!!!

Medlem

Betan är samma version av spelet som visades på E3 för ett par månader sedan. De flesta buggar är redan fixade så ni som whinar över att de aldrig kommer hinna fixa till spelet på en månad får nog tänka om (i alla fall när det gäller buggar).
Ett av huvudsyftena med Betan är att testa serversystemet (Battlelog o.s.v.).

Inaktiv

Angående "connection to the server timed out" problemet så har jag hittat en lösning som funkar för mig, har kört flera rundor idag utan att få connection lost. Jag fick stänga av UPnP hos routern och hos datorn, här är länk till forumet med instruktioner : http://www.enterbf3.com/viewtopic.php?t=4398

Medlem

Känns mer Bad Company än Battlefield 2.

Medlem

det laggar fruktansvärt mycket för mig, det är helt ospelbart. Dock är jag helt övertygad att det är min dator som det är fel på , och inte betan i och med att alla andra har en trevlig upplevelse. Jättesynd, men det blir nog avbokning och en bra julklapp när jag väl har köpt ett nytt grafikkort

Medlem

kan någon tala om för mig en sak, hur är vapen hanteringen samt existerar det någon slags realistisk ballistik? kolla in videos på youtube när folk lirar betan, ser precis ut som cod, alla springer åt olika håll och skjuter med helautomat från långa distanser. inte ett dugg realistisk med andra ord

Medlem

Älska betan och alphan lite små saker som ska fixas till men annars kung kung, Metro är ok men kanske inte det bästa banan direkt, trotts allt gammal beta man kör så jag räknar på att dom saker jag stött på redan är fixat, Annars gör det inte mig så mycket jag älskade allt som spelet givit mig efter runt 13 timmar eller så speltid i betan, och jag är runt level 30 något Har inte kunna spelat över helgen för jag fick lite data strul men men jag älska betan som sagt,

Till dom som förgrymmar sig på betan och tycker spelet är skit, ok tyck så men döm inte ut spelet för ens vid release och ni hunnit testat banor som personligen jag älskar redan =D suttit lirat någon timme på Caspian border servers och det är bara en helt ny värld mot för att spela på Metro, CB är verkligen BF!

Medlem

Min upplevelse är lite delad. Min dator orkar knappt med vilket gör att det blir lagom tråkigt att spel. Spelet kraschar dessutom väldigt ofta. Angående battlelog så tycker jag faktiskt att det fungerar mycket bättre än förväntan. Jag skulle dock föredra att kunna göra samma saker i en meny i spelet istället. Alternativt en nedbantad version utan detaljer angående stats och så vidare som istället finns på battlelog.

Men spelet i övrigt verkar ju helt underbart. I oktober blir det ny dator innan BF3 release sen är det game on!


signatur
Medlem
Skrivet av degenvf:

kan någon tala om för mig en sak, hur är vapen hanteringen samt existerar det någon slags realistisk ballistik? kolla in videos på youtube när folk lirar betan, ser precis ut som cod, alla springer åt olika håll och skjuter med helautomat från långa distanser. inte ett dugg realistisk med andra ord

Sen att dom träffar 3 av dom 15 skott dom släpper iväg är väl en annan sak eller?

Skälv så byter jag nästan alltid rate of fire på mitt assault vapen till single round och träffar bra mycket mer skott och kör inte med reload efter varje kill, Ända jag vill se med en spel som battlefield är att om du slänger bort ett mag så slänger du bort ammon du har i det magasinet också.

Medlem
Skrivet av Natrium:
Skrivet av degenvf:

kan någon tala om för mig en sak, hur är vapen hanteringen samt existerar det någon slags realistisk ballistik? kolla in videos på youtube när folk lirar betan, ser precis ut som cod, alla springer åt olika håll och skjuter med helautomat från långa distanser. inte ett dugg realistisk med andra ord

Sen att dom träffar 3 av dom 15 skott dom släpper iväg är väl en annan sak eller?

Skälv så byter jag nästan alltid rate of fire på mitt assault vapen till single round och träffar bra mycket mer skott och kör inte med reload efter varje kill, Ända jag vill se med en spel som battlefield är att om du slänger bort ett mag så slänger du bort ammon du har i det magasinet också.

Troligtvis kommer det vara så i Hardcore-läget som i Bad Company 2.

Medlem

Jag är en som älskar battlefield seriern, framför allt BF2. Angående BF3 betan så har den väldigt många buggar, prestanda problem och spelet är väldigt likt bad company serien, "rush" lägen får mig att känna att spelet är ett nytt COD istället, var har själva battlefield konseptet från 2:an tagit vägen?
Jag hade chansen att spela den andra kartan och det är en karta som verkligen visar BF som det ska vara, flygplan, helikopter, tank och framförallt conquest läge, med andra ord, det vanliga bf2 sättet.

Medlem
Skrivet av Natrium:

Ända jag vill se... ...är att om du slänger bort ett mag så slänger du bort ammon du har i det magasinet också.

Annars kan man spara de halvtomma maggen som sedan (efter alla fulla mag) kommer tillbaka i storleksföljd.


signatur

Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.

Medlem

battlefield 3 betan tar bort field i battlefield, men det var rätt så kul, en trea

Medlem

BF3 = BC3. Inte är det ett Battlefieldspel iallafall.

Allt är konsollanpassat in absurdum. Menyerna är konssollmenyer som inte ens går att nå när man är "död" och inga inställningar kan ändras innan man spawnat in i spelet. Bara att lägga sig i skydd och hoppas att ingen skjuter dig från +200m med en j*vla UMP (pistolammunition) medans du ändrar inställningar.

Rörelser och skjutvapenrörelser är anpassade för konsollernas analoga kontroller. Flygets styrning är hopplös (för att inte tala om helikoptrarna) och hastigheten är så låg att man borde kunna köra ifrån dem med en jeep.

Än en gång i ett "battlefield" spel så har rpg/smaw osv hastigheten av en tennisboll kastad av en 11-årig skolflicka. Eftersom fordonen regenererar hälsa av sig själv så är ingenjörsklassen i princip meningslös till allt annat än att skjuta ner flyget med stinger-upplåsningen.

Det är 2011.. och ingen "leaning" i ett krigsspel?

Noll och jag menar NOLL uppmuntran till att spela med en grupp/squad. Vart är commorosen vi utlovades förresten? Nej vänta... jag vet "den kommer i releaseversionen" precis som allt annat som inte finns än... eller hur? För i h****e man gjorde ett fungerande squadsystem i BF2142 med poäng för att göra det man ska, hur svårt kan det vara att göra det igen?

Fortfarande den idiotiska orangefärgade markeringen från BF3 Alphan ovanför huvudet som gör att man blir skjuten genom buskar och rök från andra sidan kartan. Dock har de fixat "spotting spam" men nu fungerar spotting helt slumpartat istället.

Detta spel riskerar att bli riktigt dåligt. Man har lagt ner massor med krut på visuellt lull-lull men glömt själva spelkänslan.

Medlem

battellog är bra men det ända som jag tycker är meh hur jäkla säkert är det ? inte ens htmls det är vanlig html.

Bf3 är bra för att vara en 1 månad eller mer gammal build för spelet. massor av buggar i metro har MoH käsl över det, men caspian border är bf känslan på top helt sjukt under bara map, minus för litte fordon bara men kanske kommer att ändras.

Dice har saskt att det är en gamla build vi spelar på och vill bara att vi får bort all buggar ur den så det blir simplare att leta bugar i deras build som dom spelar. litte neg hoppas att dom ändrar scuad menyn för det är för jävla dåligt.

Medlem

bara jag som inte är nöjd med ljudet från vapnen? alla låter i princip likadant och de flesta låter som om du har SUpressor, låste nyligen upp AEK91, ibland låter den "högt" o ibland hör man knappt den o ännu värre suppressed .... kör på en Samsung LED, o ljudet är inte det bästa i spelet overall

Medlem

Då vet man ett enda trimmat Radeon HD 5850 duger för det mesta på High och 1080p. Befarade det värsta i hårdvaruväg men nu kan man lugnt vänta på kampanjen. Krigsspel i multipalyer tycker jag personligen är det tråkigaste som finns men Dice har ju lagt ner mycket möda på storyn så givet köp.


signatur

Det var detta...

Inaktiv

Jag gillar BF3 väldigt mycket, trots att det bara än en beta än. Det enda som jag avskyr är Battlelog och Origin, hade väl åtminstone räckt med bara Battlelog. Vad fyller Origin för funktion överhuvudtaget här?

Medlem
Skrivet av aT1C:

battellog är bra men det ända som jag tycker är meh hur jäkla säkert är det ? inte ens htmls det är vanlig html.

Vad snackar du om? HTMLS? Vad är det? Du verkar inte veta mycket om säkerhet så kanske inte så smart att klaga om hur deras html-struktur(?) är uppbyggd. Vem bryr sig om HTML? Tror knappast du behöver tänka över säkertheten för HTML på en sida som battlelog. Om det är något battlelog fokuserar på är det väl ändå databasfrågor vilket dom förmodligen redan har tänkt över. Lycka till med allt mate.


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem
Skrivet av stormense:

Då vet man ett enda trimmat Radeon HD 5850 duger för det mesta på High och 1080p. Befarade det värsta i hårdvaruväg men nu kan man lugnt vänta på kampanjen. Krigsspel i multipalyer tycker jag personligen är det tråkigaste som finns men Dice har ju lagt ner mycket möda på storyn så givet köp.

Inställningarna sägs vara låsta till medium, så det är inte alls säkert att du klarar high.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Det är tråkigt att se hur dom totalt misslyckats med battlelog skitet, dom kan nog inte känna sig helt nöjda då det är säkert EA som tvingade till sånt skräp. sen är skiten inte ens HTTPS bra där ea hoppas dom blir hackade också så kanske lär dom sig nåt.

Medlem

tar och copypastear från vad jag skrev i en annan tråd:

Har lirat en del och kan komma med lite synpunkter:

*ogillar att det inte är toggle crouch (kanske går att ändra men missade det isf) samma med iron sight, vill ha toggle och inte push n hold
*First person view i deathanimation. Alltså när man dör får man varje gång se samma tråkiga animation där spelaren lägger sig ned, tittar på sin hand och sedan dör. Istället borde vi få se ur ett tredje persons perspektiv hur folk springer och skjuter, ragdolls som flyger etc. (Ja, bc2) mycket roligare
*Samma sak gäller med dogtag knife kills. Det är roligt första gången, sedan bara drygt de resterande 3000+ gångerna. Dessutom tycks man alltid frysa fast och således bli en måltavla för samtliga spelare på kartan.
*Kartan. Alltså kartan över banan, tycker man får upp en liten och oklar bild. Saknar den 'riktiga' BF kartan där man ser varje bas, checkpoint etc.
*Jump animation. Tråkig, stel, cod Varning.
*Toggle scope (seriöst, som sniper behöver man sitta och hålla in knappen ist för toggle) struntsak, vissa kanske t.om föredrar det. Inte jag, så det skall vara valfritt. Samt det faktum att man ska 'hold breath' för att kunna aima stadigt. Cod alert. Cod alert.
*HE'n kan inte cookas. WTF?
*Win / loss screen: Man får se en skärm där det står "you win/you loose" nästan lika roligt som när man 'dingar' i Ro2 (Ni som spelat vet vad jag menar; Level up! Honor! ) Småsak möjligtvis men fortfarande inte motiverande och tråkig.

* ( samt en massa små buggar; Folk som faller genom marken och utanför kartan, krasher, grafikbuggar (När folkanvänder ficklampan i tunnelbanan och hela skärmen börjar blinka etc, lyser igenom vägger osv. Tänker inte gå in på detalj då det trotsallt är en beta) *

Jag är också helt klart beredd att hålla med ni som säger att det är en tråkig bana!

Nu till de viktigare sakerna:

- Joina servers via browsern?!

Nog för att ingame browsern i BC2 var värdelös (Ja, jag jämför med BC2. Det är trots allt föregångaren och DICE flaggskepp som är oerhört populärt och en värdig utmanare till CoD serien)
men hur i H*lvete tänkte dem när jag behöver starta webbläsaren SAMT installera ett plugin till denna för att kunna spela?

- Origin ( inga kommentarer nödvändiga )

Ajusste, en sak till:

*Det faktum att vissa hus spränger man väldigt lätt, när andra hus (som ser likadana ut) är oförstörbara. Detta sägs vara pga i BC2 så kunde en bana vara helt söndersprängd och alla hus / träd borta och då fanns det inga gömställen kvar (...) Personligen tyckte jag det hörde till spelet; det var taktiskt att spränga vissa hus. Var det mindre objekt /props så fick man ändra sin taktik helt enkelt, bra gameplay.
Igår provade jag att med RPG'n skjuta ett hus för att se sandbox physics; det var underbart! Huset föll ihop och jag fick 3 fina kills. Med samma vapen sköt jag senare på en mycket mindre och klenare byggnad (iaf till utseendet) Det hände ingenting. Inget hål i väggen eller rök eller något som tydde på en impact. Kunde lika gärna ha skjutit på huset med en glock!

TL;DR Inte den roligaste betan kanske, även om det var intressant att se hur det flöt på osv. Men än så länge är jag inte överdrivet imponerad. Satt inte och dregglade undertiden jag spelade, vilket jag hade hoppats på. Sedan är det problemet med Origin. Det går för min del inte att bortse ifrån. Är inte säker på att det blir något inköp av BF3 överhuvudtaget

Medlem

Blir bara discad hela tiden, så kan inte avgöra det. :/

Medlem

Ger betan en 4a. Grafik, ljud och gameplay samspelar fantastiskt bra.
Gillar man BF serien kommer man inte bli besviken på BF3 heller.

Däremot "nytänkandet" med att använda sig av origin + battlelog + spel samtidigt, är enbart ett försök att stävja piratkopior etc. Och det blir således spelare som köper som kommer bli lidande för detta tilltag. Därav har jag gett battlelog en 1a för ett dåligt försök att förhindra pirater att använda sig av spelet. Vilket dessutom visat sig inte räcka till, nu när serverfilerna läckt och det har dykt upp en massa "fulservers" i battlelog. Origin är likvärdigt med steam. EA vill inte använda sig av steam vilket är ok för min del. Vissa klagar på att det är bara ytterligare ett program som måste vara igång. Då bör man klaga lika mycket på Steam. *host dubbelmoral host*

Varför använda sig av en serverbrowser via webbläsare när man lika gärna kan ha en ingame-browser?! Tar bara ytterligare på ram-minnet och övrig datorkapacitet. Firefox suger ram-minne och har man vissa tillägg så tar det även på processorkraft. Jag bryr mig inte massor då jag sitter på 8gb och har ett mer än hyffsat bra system, men jag tänker på andra som inte har ett highend system. Och ju längre tid man sitter och spelar, desto mer suger detta kraft från spelupplevelsen.

Vill inte heller kalla detta för en "beta" utan snarare "demo", då feedback inte direkt hinns med att trycka in i guldversionen. Dock kan det eventuellt få tillstånd en patch post-release. Vilket får väl ses som sannolikt. Med tanke på att det finns en hel del buggar så får man hoppas på att det antingen kommer en snabb patch efter release eller att dessa redan åtgärdats.

För att summera; spelet är skitbra oavsett battlelog!


signatur

Instant Gaming - Billigaste spelen på nätet

Medlem
Skrivet av raefzm88:

tar och copypastear från vad jag skrev i en annan tråd:

Har lirat en del och kan komma med lite synpunkter:

*ogillar att det inte är toggle crouch (kanske går att ändra men missade det isf) samma med iron sight, vill ha toggle och inte push n hold

toggle crouch finns direkt under crouch i keybinds.

Medlem

Sunkig konsollskjutare. PC ska vara lead platform..Host inte en chans. Hela spelet är en kompromiss för att få det att passa på konsoller. Trist flygkänsla som lider av allt för mycket konsolitis majoris. Och jisses vilken usel bana.

Skriv svar