F.E.A.R. 2: Project Origin

Medlem
F.E.A.R. 2: Project Origin

Har satt igång med lite singelspel nu igen, och drog igenom det andra spelet med ondingen Alma. Jäkligt enformigt, men väldigt snyggt och stundvis busroliga strider. Plöjde rätt igenom arméerna av Replica-soldater och brydde mig inte om att läsa alla ID-handlingar och småhistorier som man hittar lite överallt, det brukar intressera mig, men inte i detta fallet. Jämfört med första spelet har inte så mycket hänt med varken gameplay, story, ljud eller design, vilket är både bra och dåligt.

Inget speciellt för finsmakare, men ett trevligt spel för gemene FPS-fantast. Det är snygga miljöer och roliga, men monotona strider. Tyvärr var inte Hammerhead (enorm spikpistol) lika rolig som i föregångaren, I am dissapoint.

Nästa spel till rakning: #Singularity

And the winner is...

#blogg

Medlem
F.E.A.R. 2: Project Origin

Spikpistolen var favoriten i ettan
v
Inget speciellt i tvåan
v
Övermäktig i trean

Medlem

Shhhh! Det ville jag ta reda på själv :crazy:

Medlem

Jag gillar verkligen det första spelet + expansioner, men jag blev besviken på tvåan.
Trean har jag inte ens skaffat.
Spikpistolen och SPAS är mina favoriter.

1:an och 2:an är väldigt enformiga, 3:an har en doft av "Condemned", jag tror du kommer gilla den mer.

"Singularity" är fantastiskt, jag har spelat det ett par gånger nu.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

@v1lle3: Shotgun über alle! Men i ettan är Hammerhead definitivt roligast, i tvåan så var det bara några enstaka som fastnade. Dessutom är ammunitionen skrikgröna sprutor? I ettan var det i alla fall rejäla spikar. Mechen var ett trevligt avbrott med, gillade thermalvision-läget.

@walter_iego: Jag tror att trean kommer att vara lite enformigt med, men det gör inte så mycket, det är ganska ofrånkomligt i den typen av FPS. Sålänge striderna och miljöerna är någorlunda varierande och storyn är OK, så är i alla fall jag nöjd. Condemned var buskul och läskigt, men gick på tok för långsamt. Jag upplever Condemned-andan genom bägge spelen, speciellt i de övernaturliga delarna, med spökena, Alma, kloakerna och resten.

Ska bli kul att lira något från gamla goa Raven igen!

Medlem

Det som gör shotgun så härlig i spelen är ju när man skjuter sönder kropparna i slowmo.

Singularity gillar jag också.

Testpilot

Lirade 1an med alla expack o sen 2an direkt efter och håller med att hammerhead var värdelös i 2an , den tog inte alls likabra på fiender och det fanns rätt dåligt med ammo.

Hade feta problem på slutet med grafikbuggar , hade streck över skärmen och Alma och mina NPC kompisar hade inga texturer utan svarta rutor

Men det var trevliga spel iallafall , köper nog 3an nångång då de kör reapris på Steam.

Medlem

Helt rätt Harakiri! Jag hade också en rätt rolig grafikbugg, det var från en scriptad sekvens mitt i spelet, där en soldat drogs in och blev lemlästad, sen åkta hans kvarvarande lemmar runt på golvet. Hann tyvärr inte ta en screenie

Smäller till på F.E.A.R. 3 på den årliga Steam-julrean.

1
Skriv svar