ATI Mobility Radeon drivrutiner

Medlem
ATI Mobility Radeon drivrutiner

Har lite issues med mina gamla drivrutiner till mitt Mobility Radeon 5870, har för tillfället en ganska utdaterad version (11.6) av Catalyst Control Center och lyckas inte få den till en fräschare version (11.8 +), har försökt att avinstallera alla drivrutiner för att sedan installera dem igen men inget tycks fungera.

Dessutom har jag blivit rekommenderad programvaran Catalyst Mobility men har fått problem med den, när jag försöker ladda ner den så säger downloadern att jag inte har tillgång till internet, så jag försöker just nu att arbeta mig runt det problemet.

Men, någon som har någon lösning på antingen Catalyst Control Center problemet eller någon alternativ väg för att få tillgång till Catalyst Mobility?

Medlem

http://www.techspot.com/drivers/driver/file/information/15465...

testa driver cleaner pro å ta bort allt med ATI, efter att du avinstallerat.

Medlem

*Ladda och installera ner Driversweeper.
*avinstallera alla grafik drivrutiner.
*starta datorn i Felsäkert-läge.
*starta Driversweeper.
*välj typ (var ett tag sen jag gjorde det) ATI grapichs driver.
*Rensa bort dem.
*starta om datorn.
*installera de drivrutiner du önskar.
*starta om datorn.

Detta har funkat för mig ett antal gånger när nya drivrutiner inte vill funka som dem ska.


signatur

Rwa?

Medlem

Tack för svar, men dessvärre ledde de bara ytterligare problem :/

Den nya versionen av Catalyst Control Center vill inte starta och ger mig bara meddelandet
"Det går inte att starta Catalyst Control Center. Det finns för närvarande inte några inställningar som går at konfigurera med Catalyst Control Center."

För övrigt så tror jag inte grafikdrivrutinerna fungerar över huvudtaget då jag för närvarande har en jäkligt svajig upplösning och inga spel eller så fungerar.

Jag har en känsla av att jag på något vis måste installera Catalyst Mobility som jag blivit rekommenderad till, dessvärre fungerar inte downloadern och amds support är ohyggligt seg.

Medlem
Skrivet av Mysbevern:

Tack för svar, men dessvärre ledde de bara ytterligare problem :/

Den nya versionen av Catalyst Control Center vill inte starta och ger mig bara meddelandet
"Det går inte att starta Catalyst Control Center. Det finns för närvarande inte några inställningar som går at konfigurera med Catalyst Control Center."

För övrigt så tror jag inte grafikdrivrutinerna fungerar över huvudtaget då jag för närvarande har en jäkligt svajig upplösning och inga spel eller så fungerar.

Jag har en känsla av att jag på något vis måste installera Catalyst Mobility som jag blivit rekommenderad till, dessvärre fungerar inte downloadern och amds support är ohyggligt seg.

Om man får ladda ner Catalyst mobility gratis, antar jag att det är lagligt att tanka via torrent?
Isf skulle det ju kunna vara ett alternativ, ifal dem har strul me sin downloader.


signatur

Rwa?

Medlem
Skrivet av Annanaz:
Skrivet av Mysbevern:

Tack för svar, men dessvärre ledde de bara ytterligare problem :/

Den nya versionen av Catalyst Control Center vill inte starta och ger mig bara meddelandet
"Det går inte att starta Catalyst Control Center. Det finns för närvarande inte några inställningar som går at konfigurera med Catalyst Control Center."

För övrigt så tror jag inte grafikdrivrutinerna fungerar över huvudtaget då jag för närvarande har en jäkligt svajig upplösning och inga spel eller så fungerar.

Jag har en känsla av att jag på något vis måste installera Catalyst Mobility som jag blivit rekommenderad till, dessvärre fungerar inte downloadern och amds support är ohyggligt seg.

Om man får ladda ner Catalyst mobility gratis, antar jag att det är lagligt att tanka via torrent?
Isf skulle det ju kunna vara ett alternativ, ifal dem har strul me sin downloader.

Jag har inget strul med deras downloader, men det borde absolut att tanka från vilken nedladdningstjänst som helst. Har inte läst deras villkor och regler angående drivrutinerna, men det borde inte vara några problem.

1
Skriv svar