Se jetplanen i Battlefield 3

Robot
Se jetplanen i Battlefield 3

Närmare sju minuter högtflygande gameplay från betatestet.

#nyhetstips, #battlefield-3


Medlem
Se jetplanen i Battlefield 3
Medlem

men va f-n, visste inte ens att den fanns tillgänglig att testa

Medlem

Sett just denna video förut (:


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem

Den fanns tillgänglig om du hade password.
Riktigt nice karta för övrigt!

Man måste älska det sista han gör i videon


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

dzl
Medlem

Någon på dice(?) gick väl ut med lösenordet på EAs forum? Jag fick då tag på lösen både en och två gånger. Har kört tanks, bilar, heli och flyg. Längtar verkligen efter att se hur dom andra banorna ser ut också!

Hoppas dom gör jaktplanen tillräckligt noob-vänliga så att dom fyller sin taktiska roll: att hålla markattack-flyget borta så att man kan vinna matchen på marken utan jobbiga flygfän.

Jag saknade konceptet "air superiority" och vad det betyder ur en taktisk synvinkel i BF2...

Medlem

Så man kan sätta fordonen ur stridbart skick utan att förstöra dem!

Medlem
Skrivet av Räven:

Så man kan sätta fordonen ur stridbart skick utan att förstöra dem!

Jepp - det har varit känt länge. Rätt bra grej faktiskt


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av gorman:

men va f-n, visste inte ens att den fanns tillgänglig att testa

Det va inte meningen att allmänheten skulle få testa Caspian border. Det var enbart för internt testande och det va därför det va lösenord till dom. Men någon av dom som va med i testen läckte lösenorden så att alla kunde komma in. Jag spelade 5 minuter på caspian border. Hittade lösenordet på Sweclockers. Men skulle iväg och handla..när jag kom tillbaks efter 2 timmar så hade dom bytt lösenord.

Medlem

Tur man fick chansen att testa Caspian Border några rundor. Får en känsla att det kan bli en av mina favoriter då den har allt jag vill ha i en bana. Stora och öppna ytor, massvis med fordon och oerhört fin miljö.

Skrivet av Ankh:
Skrivet av Räven:

Så man kan sätta fordonen ur stridbart skick utan att förstöra dem!

Jepp - det har varit känt länge. Rätt bra grej faktiskt

Blev ju lite konstigt i bf2 när defilibrator, Squad spawn etc. gjorde att en grupp infanterister hade BÄTTRE survivability än en tank eller trupptransport. Hoppas att en "defilibrator" för fordon kan fixa detta och göra att fordonen känns meningsfulla igen, utan att fucka upp balansen.

Medlem

mmmmhm! skön video! tackar

Inaktiv
Skrivet av eXile:
Skrivet av gorman:

men va f-n, visste inte ens att den fanns tillgänglig att testa

Det va inte meningen att allmänheten skulle få testa Caspian border. Det var enbart för internt testande och det va därför det va lösenord till dom. Men någon av dom som va med i testen läckte lösenorden så att alla kunde komma in. Jag spelade 5 minuter på caspian border. Hittade lösenordet på Sweclockers. Men skulle iväg och handla..när jag kom tillbaks efter 2 timmar så hade dom bytt lösenord.

Det var inte meningen att allmänheten inte skulle få veta. Zh1nto skrev lösenord på BF3 forum. De ville bara inte att de skulle bli överfulla av folk som försökte joina samtidigt. Därför bytte de dom med jämna mellanrum. Du tror inte de kan göra servrar som inte är synliga för oss!?!?

*Edit* @Zhroom

Hur tycker du att flygkänslan är? Många säger att de känns som en långtradare i luften. De ser också lite slött ut men de kanske bara är jag! Man vill ju kunna brassa på lite snabba flyovers som här;
http://www.youtube.com/watch?v=7Dr2ZB36p9Y

Medlem
Skrivet av M.Biiz:
Skrivet av eXile:
Skrivet av gorman:

men va f-n, visste inte ens att den fanns tillgänglig att testa

Det va inte meningen att allmänheten skulle få testa Caspian border. Det var enbart för internt testande och det va därför det va lösenord till dom. Men någon av dom som va med i testen läckte lösenorden så att alla kunde komma in. Jag spelade 5 minuter på caspian border. Hittade lösenordet på Sweclockers. Men skulle iväg och handla..när jag kom tillbaks efter 2 timmar så hade dom bytt lösenord.

Det var inte meningen att allmänheten inte skulle få veta. Zh1nto skrev lösenord på BF3 forum. De ville bara inte att de skulle bli överfulla av folk som försökte joina samtidigt. Därför bytte de dom med jämna mellanrum. Du tror inte de kan göra servrar som inte är synliga för oss!?!?

*Edit* @Zhroom

Hur tycker du att flygkänslan är? Många säger att de känns som en långtradare i luften. De ser också lite slött ut men de kanske bara är jag! Man vill ju kunna brassa på lite snabba flyovers som här;
http://www.youtube.com/watch?v=7Dr2ZB36p9Y

Väldigt konstigt då att han hade skrivit ett inlägg att han va besviken att folk hade spridit ut lösenordet. Så tvekar ganska stort att han skrivit det på ett öppet forum för så att alla kan se det. Det va en på Sweclockers som hade länkat till hans inlägg han va besviken över det och att dom bytte lösenord ofta för att folk fortsatte sprida det till allmänheten

Medlem

Bakgrundsmusiken?? Wtf? Någon som vet vad den hade där att göra? Man kan ju knappt höra planens motorljud!!

Medlem

Kom precis på en sak jag inte gillar med bf3.
3D spotting. Det är så fruktansvärt irriterande när man blir skjuten inne bland buskar av någon som faktiskt inte sett dig utan bara sett Ikonen som visar var du finns.

Conclusion:
Bort med 3d spotting.
Bort med 3d person view på fordon.
Fixa battlelog (men det gör de säkert).
Ändra helt squad funktionen. Sämst i test.
Nerfa lite shotguns. Slugs+Shotgun+kikarsikte är pinsamt dåligt. Visst är det realistiskt vad det gäller slugs, men ibland bör realismen dumpas för spelglädjens skull.
Fixa en ordentlig ingame karta. Bedrövlig för nuvarande.

Sen vad det gäller alla buggar och glitchar...tja...beta


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

En kompis kom in på Caspian Border. Har en ganska bra dator. Det flöt inte på så bra (vet inte om det var lagg också).

Förhoppningsvis pga BETA och servrarnas fel. Tråkigt om man måste ha en superdator för 64 spelare.

3D spottingen får dom bara ha så man ser pilarna på kartan. Inte direkt i spelet. Kartan behöver se ut som i BF2 så man kan se HELA KARTAN och inte bara en liten del.

Annars har jag inte så mycket att gnälla på.

PS. Det finns två sorters flygplan va? Ett attack mot andra flyg och ett bombplan som släpper feta jävla bomber? Eller hur?


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem
Skrivet av Ankh:

Kom precis på en sak jag inte gillar med bf3.
3D spotting. Det är så fruktansvärt irriterande när man blir skjuten inne bland buskar av någon som faktiskt inte sett dig utan bara sett Ikonen som visar var du finns.

Conclusion:
Bort med 3d spotting.
Bort med 3d person view på fordon.
Fixa battlelog (men det gör de säkert).
Ändra helt squad funktionen. Sämst i test.
Nerfa lite shotguns. Slugs+Shotgun+kikarsikte är pinsamt dåligt. Visst är det realistiskt vad det gäller slugs, men ibland bör realismen dumpas för spelglädjens skull.

Fixa en ordentlig ingame karta. Bedrövlig för nuvarande.

Sen vad det gäller alla buggar och glitchar...tja...beta

Man skulle kunna ha så att den som spottar en fiende så ser endast dom som står ca: en radie på 10 meter från han som har spottat fienden. Typ att han säger att han ser en fiende helt enkelt.

Medlem
Skrivet av Hellpower:
Skrivet av Ankh:

Kom precis på en sak jag inte gillar med bf3.
3D spotting. Det är så fruktansvärt irriterande när man blir skjuten inne bland buskar av någon som faktiskt inte sett dig utan bara sett Ikonen som visar var du finns.

Conclusion:
Bort med 3d spotting.
Bort med 3d person view på fordon.
Fixa battlelog (men det gör de säkert).
Ändra helt squad funktionen. Sämst i test.
Nerfa lite shotguns. Slugs+Shotgun+kikarsikte är pinsamt dåligt. Visst är det realistiskt vad det gäller slugs, men ibland bör realismen dumpas för spelglädjens skull.

Fixa en ordentlig ingame karta. Bedrövlig för nuvarande.

Sen vad det gäller alla buggar och glitchar...tja...beta

Man skulle kunna ha så att den som spottar en fiende så ser endast dom som står ca: en radie på 10 meter från han som har spottat fienden. Typ att han säger att han ser en fiende helt enkelt.

Ja du - det hade jag definitivt hellre sett. För det är fruktansvärt irriterande hur ofta man dör från folk som inte kan se dig.
Men sen är ju frågan hur pass bra det blir för spelet


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Flygplanen var snabbare än detta under andra världskriget..

Medlem

Ska tydligen vara hemsk flygkänsla i detta, nu ska vilken noob som helst kunna flyga som Maverick i Top Gun.
Ska vara lite "learningcurve" min mening men blir ju inte så när större delen av köpkretsen är 12-14 åringar som inte har tålamod.

Medlem
Medlem
Skrivet av Blazing_Angel:

Ska tydligen vara hemsk flygkänsla i detta, nu ska vilken noob som helst kunna flyga som Maverick i Top Gun.
Ska vara lite "learningcurve" min mening men blir ju inte så när större delen av köpkretsen är 12-14 åringar som inte har tålamod.

Ja vilka skulle annars spela skiten? Det är väl den publiken de flesta spel riktar sig till idag... finniga konsollpojkar....


signatur

Ja jag vet att jag är bäst!

Medlem

Jävligt vackert, jag har spelat lite caspian border men alla jetplan var upptagna

Medlem
Skrivet av slartibartfast:

Hoppas dom gör jaktplanen tillräckligt noob-vänliga så att dom fyller sin taktiska roll: att hålla markattack-flyget borta så att man kan vinna matchen på marken utan jobbiga flygfän.

Jag saknade konceptet "air superiority" och vad det betyder ur en taktisk synvinkel i BF2...

Ja och det hade inget med att flygplanen var för svåra.


signatur

B lup

Medlem
Skrivet av zhrooms:
Skrivet av Remus:

En kompis kom in på Caspian Border. Har en ganska bra dator. Det flöt inte på så bra (vet inte om det var lagg också).

Förhoppningsvis pga BETA och servrarnas fel. Tråkigt om man måste ha en superdator för 64 spelare.

PS. Det finns två sorters flygplan va? Ett attack mot andra flyg och ett bombplan som släpper feta jävla bomber? Eller hur?

Caspian Border flöt MINST lika bra som Operation Metro för mig, 100fps+ på högsta inställningar med GTX580 i SLI, frapsade i 60fps hur fint som helst.

Finns bara 1 sorts flygplan, A-10 Thunderbolt har inte bomber, utan Guided Missiles endast, så någon måste painta målet med laser designator innan något flygplan i spelet kan förstöra något utan att använda kulsprutan.

Man kanske låser upp det senare?


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Skrivet av Eottt:
Skrivet av slartibartfast:

Hoppas dom gör jaktplanen tillräckligt noob-vänliga så att dom fyller sin taktiska roll: att hålla markattack-flyget borta så att man kan vinna matchen på marken utan jobbiga flygfän.

Jag saknade konceptet "air superiority" och vad det betyder ur en taktisk synvinkel i BF2...

Ja och det hade inget med att flygplanen var för svåra.

Vad har det då med att göra? Att P12 "LOL JAG FLYGER!!" sprang först till planet? Gör det lätt att skjuta ner dryga helikoptrar så kanske dom fyller en funktion

Medlem

Filmen påminde väldigt mycket om BF2, alltså på så sätt att flygplanen flyger runt och skjuter på varandra och gör noll för att hjälpa laget. Att måla fientliga fordon skulle ju kunna vara ett sätt för flyget att göra nytta, men troligtvis är piloterna för upptagna med att skjuta på varandra.

Medlem
Skrivet av Ghostknight:

Filmen påminde väldigt mycket om BF2, alltså på så sätt att flygplanen flyger runt och skjuter på varandra och gör noll för att hjälpa laget. Att måla fientliga fordon skulle ju kunna vara ett sätt för flyget att göra nytta, men troligtvis är piloterna för upptagna med att skjuta på varandra.

Äh, det hjälper ju laget genom att förhoppningsvis hålla motståndarens plan och helikoptrar upptagna/borta så att marktrupperna kan fokusera på att "vinna" slaget istället för att bli sönderbombade.

Bara det inte blir som i 1942, att 90% av laget spawnar i basen för att få tag i flygdon. TK's förekom ju givetvis också för att någon var närmre flygdonet. Herregud


signatur

Who's the fool? A man who believes in a god he can't see, or the man who is offended by a god he doesn't believe in.

12
Skriv svar