Kingdoms of Amalur: Reckoning

Robot
Kingdoms of Amalur: Reckoning

Med knäckande strider och en sinnesjukt ambitiös sagovärld hoppas Reckoning snärja såväl actionspelarna som rollspelsfansen. Vi spelar de fyra första timmarna.

#kingdoms-of-amalur-reckoning, #the-elder-scrolls-iii-morrowind, #the-elder-scrolls-iv-oblivion, #ea


Medlem
Kingdoms of Amalur: Reckoning

Ser ganska roligt ut När är release datumet?

Medlem

Hm, Släpps till PC, that's nice.


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

Ser nice ut!
Enda som önskas är co-op

Medlem

Reconing? det är bara för er att leta efter vart ni skrev det


signatur

+Werewolf-Legion+

Medlem

till skribenten: är det ungefär som Dragon Age? Det var jag våldsamt besviken på och tappade suget totalt någon timme in på endgame och har aldrig ens bemödat mig med att avsluta spelet.

Medlem
Skrivet av Mordocai:

till skribenten: är det ungefär som Dragon Age? Det var jag våldsamt besviken på och tappade suget totalt någon timme in på endgame och har aldrig ens bemödat mig med att avsluta spelet.

Det är inte överhuvudtaget som DA. Det är inte "fler-karaktärs-rpg" utan du är bara en karaktär. Skulle gissa att stilen blir mer lik fable-spelen fast mer inriktat på en seriös story och på striderna. Fable har ju alltid en komisk atmosfär runt sig, medan det här är mer inriktat på karaktärsutveckling och episk story. Men det är bara som jag tror

Medlem

Jag har försökt, men det går liksom bara inte att bli sugen på det här.


signatur

Redigerat 2010-05-23 13:37 av dig

Medlem

Jag känner en av utvecklarna som sitter långt upp på totempålen i teamet, och han har sagt till mig att rollspelselementen ska vara minst lika starka som actionbetoningen. Men alla filmer jag sett från spelet får det verkligen att se ut som ett actionspel, inte som ett rollspel. Jag vet inte vad jag ska tro.

Medlem

Nej det är riktigt svårt att veta vad man ska tro Det är något med art-designen jag stör mig på men annars verkar det klart test-värt i alla fall.

Redaktör
Ponny
Skrivet av brinkstar:
Skrivet av Mordocai:

till skribenten: är det ungefär som Dragon Age? Det var jag våldsamt besviken på och tappade suget totalt någon timme in på endgame och har aldrig ens bemödat mig med att avsluta spelet.

Det är inte överhuvudtaget som DA. Det är inte "fler-karaktärs-rpg" utan du är bara en karaktär. Skulle gissa att stilen blir mer lik fable-spelen fast mer inriktat på en seriös story och på striderna. Fable har ju alltid en komisk atmosfär runt sig, medan det här är mer inriktat på karaktärsutveckling och episk story. Men det är bara som jag tror

Dragon Age är ett rpg, Amalur är också (bland annat) ett rpg. Men ungefär där slutar likheterna. Sant, Fable är en mycket bra jämförelse rent estetiskt, men det här är betydligt "rpg:igare" (nytt ord, lägg på minnet) i stil med typ Elder Scrolls. Och så har vi God of War-striderna...

Mycket namedropping, men dit jag vill komma är att det här spelet är smått unikt, inget snack om den saken. Om du inte gillade Dragon Age behöver det alltså inte betyda att Amalur blir en besvikelse.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Nja, needs garlic tror jag. Precis som skribenten anger så känns det "gjort". Tyvärr. På sedvanligt manér presenteras ett antal karaktärsklasser av just de typer man kan förvänta sig, men inget nytt sådär... Trist att man börjar bli så bortskämd nu att man ständigt kräver nytt, fräscht och "ogjort" utöver att det hela är väl genomarbetat. Det verkar ju som om det ligger en saftig konflikt i botten av storyn och styrkan i denna kanske kommer att avgöra. Gamervärlden börjar bli för rutinerad för att bara köpa yta...


signatur

// P

Medlem

2012 februari har jag hört på någon podcast. Verkar lovande!

Inaktiv

Tycker det verkar lovande, garanterat köp när det väl blir dags.

Medlem

Jag ser tyvärr ingenting av Amalurs yta som påminner om Oblivion. Hur som helst, man säger inte nej till ett nytt WRPG. Ska bli spännande.


signatur

Memento Mori

Medlem

9 vapen totalt? Menar ni att ni totalt plockade på er 9 vapen i sessionen eller att det bara finns 9 vapen i hela spelet?


signatur

Where are we runnin'?

Inaktiv
Skrivet av Slimebeast:

Jag ser tyvärr ingenting av Amalurs yta som påminner om Oblivion. Hur som helst, man säger inte nej till ett nytt WRPG. Ska bli spännande.

Det finns en karta här, men än så länge är bara "Plains of Erathell" mer detaljerad.
http://www.ea.com/reckoning/1/world

Medlem

Testade demot, otroligt konsollanpassat. Skräp helt enkelt.

Medlem

Verkar helt, helt rätt för mig som aldrig spelat såna trollkars och drakar rpg innan. Verkar vara mera action och bra TPS känsla men ändå fantasy prylar och kul värld att upptäcka och inte asmeckigt att sätta sig in i. Om det är konsolanpassat så är ju det också stort plus för mig. Riktigt sugen på denna. Ser fram mot recension.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

1
Skriv svar