Kontrollproblem! Vore väldigt snällt med snabba svar

Medlem
Kontrollproblem! Vore väldigt snällt med snabba svar

Hej FZ! Sitter och skriver i all hast nu då jag är lite stressad pågrund av att jag måste fixa detta inom typ 1 timme. Det är så här att den kontrollen som kom med mitt ps3 när jag köpte det nytt vill inte ansluta till några andra ps3 än det som den var med i. Vet ej vad det beror på, men när jag sätter i den i ett annat ps3 så börjar alla lampor blinka långsamt och sedan normalt sett om man trycker på ps knappen så börjar alla lampor blinka snabbt och sedan är den connectad. När jag trycker på ps knappen på denna kontrollen så händer det ingenting utan den bara fortsätter blinka långsamt. Det är precis som den är låst till det ps3:et på nåt sätt eller nåt. Någon som kan tänkas veta en lösning på detta problem vore jag väldigt tacksam för.

Hälssningar JD

Medlem

Testat reseta kontrollern via reset knappen? (avnänd ett gem), Följande från sony's support forum:

1: Turn the system off till only the red light is on the console
2: use a ball point pen and reset the controller (i held it in for like 5 seconds)
3: Plug the controller in using the usb cable and turn the system on using the button on the ps3 console
4: Once the system boots up, hit the ps button on the controller ( should recognize it and only have the 1 light flashing red)
5: hit the ps button again and turn off the system
6: unplug the usb cable from the controller, now the system is off ( only the red light showing on the ps3 console)
7: with the controller now disconnected, hit the ps button on the controller and ur system should fire right up ( it did for me)
8: repeat steps above for another other controller or blu-ray rmote that you might have
9: enjoy

Skriv svar