Spelare på otillåtna BF 3-servrar riskerar Origin-ban

Robot
Spelare på otillåtna BF 3-servrar riskerar Origin-ban

Om du spelar på icke-officiella Battlefield 3-servrar riskerar du att få ditt Origin-konto (och alla dina spel) avstängt, varnar Dice.

#battlefield-3


Medlem
Spelare på otillåtna BF 3-servrar riskerar Origin-ban

Alla lösenordskyddade Caspian Border-servrar då?

Medlem

såg en metro server med 64 players innan, försökte joina men fick "connection timed out".


signatur

Never trust a game master with a big smile on his face

Medlem
Medlem

Kom igen, EA. Låt spelarna ha lite kul med enorma strider. BF2 hade det..

Medlem

Att gå efter sina kunder har nog aldrig ett vinnande koncept.

Istället för att straffa deras kunder som vill testa spelet kan de väl istället täta sina läckor. Det är ju DICE som läcker lösenord som såll.

Medlem

EA in a nutshell, tur att man undviker alla spel med EA logga numera.

Medlem

Löjligt. I en jävla beta dessutom!? Statsen nollställs väl sen ändå vid release. Och är väl bara bra för utvecklarnas del att de kan få bukt på grundproblemen (de servrar folk pillat på) istället för att gå lös på spelarna. Ta död på möjligheterna att fippla med statsen nu innan release, så kan de plocka eventuella stats-fjantar sen efter release om det fortf går att fula sig då..

Det är ju lite i samma stil som följande imo,
http://gamingbolt.com/ea-bans-player-from-playing-dragon-age-...

Medlem

Ser inget som helst problem med detta. Man godkänner alltid ett avtal innan man kan spela. Kan man inte följa det så får man ta konsekvenserna eller ge fan i att spela. Det är inte så svårt, även om många vill få det att låta så. Och som vanligt så står det "kan" och inte "kommer", vilket är en jäkla stor skillnad.

Medlem
Skrivet av pentav:

Alla lösenordskyddade Caspian Border-servrar då?

Dem är väl stängda?

Medlem

Det handlar om att folk lyckats "hacka" betan så att man kan spela 128 spelare på Metro-banan.

Löjligt att dom hotar med det ena o det andra, ITS A FREAKING BETATEST!!! Rapportera istället buggen att spelet är för enkelt att modifiera.

Är ju som om man skulle bli bannad för att ha modifierat ett demo, så det inte stängs av efter 1 timme eller vad som helst, ska man då bli av med ALLA sina spel för ett jäkla speldemo som är tillför att locka fler köpare?

Medlem

Riktigt löjligt

Medlem

Precis vad man kan förvänta sig från EA och de flesta andra spelföretag i dessa tider. Ett jävla svineri mott kunder har blivit standard tyvärr

Medlem
Skrivet av Amilo:
Skrivet av pentav:

Alla lösenordskyddade Caspian Border-servrar då?

Dem är väl stängda?

Japp, stängda.

Medlem

Man kan ju likväl vända på steken och undra varför vissa spelare ska ställa till det så mycket för något som dom spela gratis? En Beta innebär ju att EA/DICE tar in info från legitima servrar för sin bugg städning något jag gissar att dom inte får på samma sätt från dessa hackade servrar... Personligen tycker jag det är ganska mycket svineri från dessa spelare också -.-

Inaktiv

Då hoppas jag då det bara är tillåtna servers som dyker upp i battlelog.

Medlem
Skrivet av Cane:

Precis vad man kan förvänta sig från EA och de flesta andra spelföretag i dessa tider. Ett jävla svineri mott kunder har blivit standard tyvärr

Sen att detta rör sig om en GRATIS beta-version är inget som spelar roll eller?
Det är väl deras produkt som dom får göra vad dom vill med?!

Medlem
Skrivet av Saarela81:

Man kan ju likväl vända på steken och undra varför vissa spelare ska ställa till det så mycket för något som dom spela gratis? En Beta innebär ju att EA/DICE tar in info från legitima servrar för sin bugg städning något jag gissar att dom inte får på samma sätt från dessa hackade servrar... Personligen tycker jag det är ganska mycket svineri från dessa spelare också -.-

Word!

Medlem

Tur att man inte sålt sin själ till djäveln (avstår från att köpa BF3)

Medlem

EA är ju inte direkt schyssta tycker jag, Tex när "Dice" skulle släppa Bad company 2, Så kände de att de inte var riktigt klara, Men EA pressade dem och tvingade dem att bli klara i tid. Och nu ska EA banna alla kunder som spelar betan på fel sätt? Vad händer med världen??? Låt oss testa Dice nya Frostbite 2 engine för ***! Nita de som skapar det förbannade servrarna då.
Jag har ingen aning om det här men om man söker "quick match" eller vad det heter och kommer in på en dum server. Det kan ju knappast vara ens egna fel. Aja hoppas att EA tar bättre beslut om Battlefield 3 och deras framtida spel. . . .. shobre.

Självklart ... jag skulle också tröttna på folk som hackar sig in o grejar runt och kör annat än det som är meningen


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem
Skrivet av Cane:

Precis vad man kan förvänta sig från EA och de flesta andra spelföretag i dessa tider. Ett jävla svineri mott kunder har blivit standard tyvärr

Jag håller med.

Och den största skulden bär den nya generationen spelare som har låtit den här negativa utvecklingen ske genom att i blindo backa upp spelföretagen vid varje tillfälle som ges i sann fanboy-anda. Varje liten försämring har omfamnats eller ignorerats och de som vänt sig emot har alltid fått i princip samma svar:
"spelföretagen får minsann göra vad de vill med sina egna spel, du ska inte klaga annars kan du spela nåt annat!!!11111"

Sedan har vi dessa recensenter eller skribenter som inte har stake nog att kritisera dåligt uppträdande från spelföretag eller undermåliga spel. Då går de miste om sina exklusiva intervjuer eller betatester. Det är synd att spelbranschen som omsätter mer pengar än både film- och musikindustrin kan bete sig nästan hur de vill eftersom alla är så indoktrinerade efter åratal av PR-bullshit, hajpar och fanboyism som uppmuntras av spelföretagen själva.

Medlem

Om servrarna är i deras server browser ska dom fan inte gnälla om man hamnar på en sån server.

Medlem
Skrivet av Blazing_Angel:

Tur att man inte sålt sin själ till djäveln (avstår från att köpa BF3)

Hu, märkligt att Lucifer inte vart och checkat ut min själ ännu(Har köpt BF3). Kanske har mycket att göra...

Medlem

Någon som vet hur man byter namn när man spelar?

Medlem
Skrivet av Tobz0r:

Om servrarna är i deras server browser ska dom fan inte gnälla om man hamnar på en sån server.

Ja, exakt. Dom får plocka bort de stygga servrarna och låta bli att bråka på betatestarna.

Medlem
Skrivet av BadMrBox:
Skrivet av Tobz0r:

Om servrarna är i deras server browser ska dom fan inte gnälla om man hamnar på en sån server.

Ja, exakt. Dom får plocka bort de stygga servrarna och låta bli att bråka på betatestarna.

Word!

Att EA o Dice lägger över ansvaret på betatestarna är ju helt puckat.
Skulle jag bli avstängd och få mitt Originkonto med alla mina spel bannat pga att jag råkat gå in på en hackad server skulle jag bli rasande. Tror jag skiter i att testa betan mer nu, vågar inte riskera att mitt konto med alla spel blir nedstängt.

Tänk de spelarna som inte alltid hänger på spelsiter och forum och inte ens vet om detta!.. uj uj uj.

Medlem
Skrivet av Tobz0r:

Om servrarna är i deras server browser ska dom fan inte gnälla om man hamnar på en sån server.

Det här summerar allting.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Det är deras beslut om vad som är OK eller inte, det är bara att följa reglerna. Ska anarki få råda överallt i samhället är det inte lönt vi har regler och förordningar överhuvudtaget.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Känns som att folk blir röda i ansikte för ingenting.

Nu vet man ju att vilka servrar som är ok och inte ok, bara att följa vad dom säger.

Vill man skita i det så får man skylla sig själv imo.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

12
Skriv svar