Se jetplanen i Battlefield 3

Medlem

lirat denna bana 5 timmar + ^^) dam IM lucky

Medlem

Synd bara att fordons fysiken sög hårt. Det är verkligen BC2 fysik i dem istället för orginal dysiken från PC serien


signatur

Idono. That's me!

Medlem

Jag kan konfirmera att det finns anti-air flygplan OCH anti-ground flygplan. Det är bara gå in på sin profil -> vehicles och sen scrolla ner så ser man 4 flygplan. 2 för vardera sida (ryss och amerikan).

Jag kan pusta ut!


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

Alltså jetflygplanen har aldrig varit realistiska i Battlefield.
Tycker det är rätt korkat att ha med dom öht. Det blir bara töntigt att dom planen skulle hålla på och flaxa fram och tillbaka över en sådan liten yta.
Dom ska gå in, slå ut sitt mål, sen dra. Inte hålla på och jaga bilar längst stigar i djungel...

Medlem
Skrivet av slartibartfast:
Skrivet av Eottt:
Skrivet av slartibartfast:

Hoppas dom gör jaktplanen tillräckligt noob-vänliga så att dom fyller sin taktiska roll: att hålla markattack-flyget borta så att man kan vinna matchen på marken utan jobbiga flygfän.

Jag saknade konceptet "air superiority" och vad det betyder ur en taktisk synvinkel i BF2...

Ja och det hade inget med att flygplanen var för svåra.

Vad har det då med att göra? Att P12 "LOL JAG FLYGER!!" sprang först till planet? Gör det lätt att skjuta ner dryga helikoptrar så kanske dom fyller en funktion

Inte vet jag vrf det var så. Det var för enkelt att flyga på BF2 därav alla "noobs" som ockuperade flygplanen vilket ledde till att inget hände.


signatur

B lup

Inaktiv

Jetsen är som vanligt det sämsta av allt i Battlefield 3. Fast det visste man redan att dom skulle vara om man spelat tidigare Battelfield spel. Kan väl trösta sig med att dom inte är lika illa som i Battlefield 2 i betan iaf...

Medlem
Skrivet av Ghostknight:

Filmen påminde väldigt mycket om BF2, alltså på så sätt att flygplanen flyger runt och skjuter på varandra och gör noll för att hjälpa laget. Att måla fientliga fordon skulle ju kunna vara ett sätt för flyget att göra nytta, men troligtvis är piloterna för upptagna med att skjuta på varandra.

Man får se dom som ett bidrag till krigskänslan. Hur mäktigt är det inte när det smäller och smattrar för fullt nere på marken samtidigt som det flyger stridsplan ovanför. Det kommer nog bli mer flygunderstöd när A-10 kommer in i bilden, F/A 18 är ju trots allt mer ett dogfight plan än ett ground-attack plan, medan A-10 är ett renodlat CAS-plan (close air support).

DICE var lite snål när det kommer till att ge oss något som visar upp BF3 i sin helhet. Demot för BF1942 visade upp Wake Island, vilket blev en väldigt populär bana för dess varierande innehåll av fordon. BF2 visade upp Gulf of Oman, som även den blev populär, men jag kan inte se Metro som någon favorit, utan av det jag har sett hittills av BF3 så ser det ut som att Caspian Border kommer bli den populära banan, åtminstone om man inte räknar med favoriterna från tidigare spel som gör comeback i Back to Karkand.

Medlem
Skrivet av zhrooms:
Skrivet av Remus:

Jag kan konfirmera att det finns anti-air flygplan OCH anti-ground flygplan. Det är bara gå in på sin profil -> vehicles och sen scrolla ner så ser man 4 flygplan. 2 för vardera sida (ryss och amerikan).

Jag kan pusta ut!

Nej, det finns inte anti-air flygplan och anti-ground flygplan.. alla 4 är flygplan, och du kan välja vilka vapen du ska ha på dom, och det finns bara anti-air missiles som endast kan skjutas mot flygplan/helikoptrar och air-to-ground missiles som endast kan skjutas mot fordon på marken som är laser painted, du kan inte skjuta någon missil utan att ha lock-on.

Alla 4 flygplan börjar med kulspruta endast, alla kan bli equippade med samma vapen. Förutom kulsprutan då det är det enda som är bundet till själva planet.

Synd att det ska vara så.


signatur

B lup

12
Skriv svar