Gears of War: The Board Game

Medlem
Gears of War: The Board Game

http://i.imgur.com/dEi7l.jpg

Precis som hur det har blivit en populär och stor grej för skådespelare att låna ut sina röster till dator- och TV-spel så har sagda bransch också blivit populär att gå in och plocka ut sällskapsspel från. Tidigare har vi framförallt sett Blizzard-produkter i form av diverse bräd- och kortspel från World of Warcraft-universumet samt såväl ett strategiskt Warcraft- som StarCraft-sällskapsspel, men även Sid Meier's Civilization och om vi går riktigt långt tillbaka i tiden och gräver så kan man även hitta såväl ett kortspel baserat på Sim City som Mortal Kombat (bisarrt men sant).

Nu har Fantasy Flight Games alldeles nyligen lyckats med att få rättigheterna till att producera ett sällskapsspel av någonting så populärt som den för Xbox 360 exklusiva Gears of War-spelserien (även om en datorversion av originalet också existerar) och även om nu jag personligen inte har stiftat någon större bekantskap med GoW sedan tidigare, så är det förstås svårt att hålla sig från att bli nyfiken på ett spel vars konsolversioner trots allt har slagit försäljningsrekord om vartannat. Att spela in ett avsnitt ConraDargo Recenserar där jag avhandlar Gears of War: The Board Game kändes således som någonting lika givet som att recensera Twilight Imperium eller The Settlers.

Och ett par riktigt hårda och våldsamma spelomgångar senare står vi nu alltså här med ett nytt ConraDargo Recenserar färdiginspelat där jag går igenom samt sätter omdöme på sällskapsspelsversionen av Epic Games bästsäljare Gears of War - nu med plastfigurer, spelmarkörer och spelkort i handen på spelaren istället för en handkontroll.

#blogg

Medlem
Gears of War: The Board Game

Bra bild, bra recension, bra spel!

Det var ju inte för komplicerat
vill spela!


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

Riktigt kul med en brädspelsrecension igen!

Jag undrar, vem gör ljudeffekterna av lancern

Ser bra ut, hellre detta än... Monopol!


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Du hamnade ju till och med på framsidan med denna recension. Kul för dig!
http://www.fz.se/artiklar/nyheter/20111003/spana-in-gears-of-...


signatur
Medlem

Oj se där ja! Jäkligt roligt indeed, känner mig både hedrad och stolt

Medlem

Är det bara för mig som ljudet vobblar fram och tillbaka mellan höger och vänster ljudkanal?


signatur

Videomupp

Medlem
Skrivet av WildThing:

Är det bara för mig som ljudet vobblar fram och tillbaka mellan höger och vänster ljudkanal?

Är inget jag upplever. Dock är det bättre ljud när han sitter framför kameran än när han visar spelet, då det är lite space:aktigt.


signatur
Medlem

Enormt bra recension!

Medlem

Ljudkvalitén brister tyvärr lite under själva genomgången ja vilket har med min webcam att göra som sin ljudupptagning i stereo till trots inte riktigt gillar att jag sitter på sidan om den och pratar.

Kommer att åtgärdas inom en snar framtid då jag köper en riktig mikrofon för de pengar som jag numera tjänar på att ha ett heltidsarbete!

Medlem

Niice! Fan va välkommet med lite brädspel nu när hösten faller på. Keep it up!

1
Skriv svar