Bioware: Vi är fortfarande självständiga

Robot
Bioware: Vi är fortfarande självständiga

"Vi blir inte tvingade eller tillsagda att göra någonting, det är vi som tar besluten", säger Bioware-cheferna om sin relation till Electronic Arts.

#bioware, #electronic-arts


Medlem
Bioware: Vi är fortfarande självständiga

Heh, vi säger så va!

Moderator | Testpilot

Bra man får höra det iaf.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

EA har säkert sagt till dom att säga detta....

Medlem

Det betyder bara att det är Bioware själva som tar de dåliga besluten, vilket är ännu värre än att blir tvingad av EA.

Medlem

Åh, det där EA-gänget, de tvingar Bioware att ta skulden för deras beslut.

Medlem

ea is talking i hear

Medlem

När Dragon Age 2 floppade så skyllde många t.ex kompositören osv på att EA pressade de.

Inaktiv
Skrivet av Svanberg:

EA har säkert sagt till dom att säga detta....

Självklart!

EA vill inte ta skulden för dåliga beslut!


signatur

The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM) 1.8: http://deadlystream.com/forum/files/file/197-tsl-restored-con...

Medlem

Så då är anledning till den sjunkande kvalitén på produkterna deras eget fel? Vad mycket bättre det blev nu.


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Medlem
Skrivet av Boomer:

Så då är anledning till den sjunkande kvalitén på produkterna deras eget fel? Vad mycket bättre det blev nu.

Hahah bästa inlägget

Medlem

snacka om att skjuta sig själv i foten. Vilken tur att de fortfarande tar "självständiga beslut" Det gör jag med... oftast. dom säger ju basicly att de är lika kassa som EA. Kan förstå att de sammarbetar med EA, intellektet verkar ju vara ungefär lika högt, som en kokosnöt...


signatur

Ja jag vet att jag är bäst!

Medlem

Tycker det roliga i den här tråden och alla andra som handlar om bioware dessa dagar är klagomålen på deras sjunkande standard. Jag delar folks uppfattning att dragon age 2 är en av biowares sämre titlar(tycker dock fortfarande det är ett bra spel sätt till hela marknaden). Mass effect 2 tycker jag är en av deras bästa titlar någonsin. Visst vet jag att en del anser att det är "fördummat" och vill ha fler val, men det är i mina ögon en smaksak. Att försöka påstå att mass effect 2 är en dålig produktion är rätt arrogant. Jag tycker opera och musikaler är tråkigt inte säger jag att fantomen på operan suger för den sakens skull......

Vilka andra spel än dragon age 2 baserar folk sin åsikt att bioware är kassa på?

Medlem

Skratta på du.

Medlem

"vi har fortfarande stor självständighet" vilket innebär inte hel frihet vem vet vilka saker de får ge upp för att göra EA nöjda.


signatur

Dont force your weakness upon me!

Medlem

kära Bioware, ta en kort semester efter ME3. kom tillbaka till jobbet utvilade. Leta åt det gamla manuset till KotOR 3. Börja jobba och gör spelet vi hoppas att ni glömt att ni kunde göra. Så kanske spelvärden kan förlåta er era små misstag

Medlem

Så är det dags att sluta hoppas på en värdig uppföljare till Baldur's Gate 2 än?

Inaktiv

Aha så det är därför dom stressade ut DA2 som blev under all kritik med återvända områden, texturer och allt möjlig skit.

Bra jobbat Bioware! Men det är lugnt, jag har ändå ert förtroende för ME3.


signatur

You must construct additional pylons.

Medlem

jo men tjena va, EA bestämmer nog ganska mycket.

Medlem

Jag litar på er Bioware! ME3 kommer bli GOTY 2012!


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

Vilken flopp att gå ut och säga detta. Självklart är det EA som styr. Om inte, så har bioware blivit sämre helt enkelt.

Medlem

"Bilden: Dragon Age II kritiserades hårt av många fans." Jättebra bildtext. Inte.


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem

Hmm, kan ju inte bevisa motsatsen.... men det känns lite konstigt hur spelen tog en viss riktning eventuellt för det sämre och en annorlunda stil mot vad dom hade förut, efter att EA joinade partyt.

Medlem

Va bra, då vet vi vilka som ligger bakom Dragon Age 2.


signatur

Gammalt nick: General Hotshot
All makt åt John, vår befriare.

Inaktiv

Så DA2 hade varit lika dåligt även utan EA?

Medlem

...gulligt, EA. Gulligt.

Medlem

Ännu värre i så fall...


signatur

Where are we runnin'?

Medlem

Det finns väl ingen som på fullaste allvar trott att EA sitter och dikterar BioWares handlingar? Det är som att tro att Vivendi talar om för Blizzard hur de ska agera. Näe, folk får nog ta sig i kragen och börja tänka mer självständigt och inte bara hoppa på första bästa forumtåg som passerar.

Medlem

Haha, sitter han och skrattar åt folk som säger så? Han har precis avslöjat att alla deras dumma jävla beslut har varit deras egna. Är han stolt över det eller?

Medlem

Folk tillhörande spel-communityn kan vara de mest konspirationsbelägna människorna som existerar i denna värld.

JAG skrattar när jag läser alla dessa inlägg.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

12
Skriv svar