Spelare på otillåtna BF 3-servrar riskerar Origin-ban

Medlem

Detta är ju en brist hos dom och inget som ska drabba oss konsumenter. Om en falsk server ligger upplagd i deras server browser så är det ju dom som ska ansvara för att man inte kommer åt dessa servrar, och inte i form av att straffa oss utan straffa dom som lägger upp servrarna.

Skrivet av Joavels:

Någon som vet hur man byter namn när man spelar?

Tvivlar på att du kommer undan bara av att byta namn. Skapa ett till Origin-konto om du nu vill spela på inofficiella servrar.

Medlem
Skrivet av Notumforce:

Känns som att folk blir röda i ansikte för ingenting.

Nu vet man ju att vilka servrar som är ok och inte ok, bara att följa vad dom säger.

Vill man skita i det så får man skylla sig själv imo.

Jo, jo men om man tar Quick Match då? Finns det inte en risk att man hamnar i en hackad server?

Medlem

Spelade en 128 spelares öppen caspian border innan, var ganska roligt.
Tror dem här varningarna är ren bluff.

Medlem

Det känns rätt att stänga av konton vid cheat. Jag är dock inte insatt i vad folk gör med betan.

Medlem

PFF, om det gäller lösenorden till Caspian Border så är det ju hur lätt som helst och komma in

Medlem

En sak är ju klar efter att

ha nyss installerat Origin
Installerat nåt plugin för webläsaren
Startat om skiten för att inget fungerade
Provade att försöka spela BF3 betan igen vilket inte gick alls
Försökt att köra via serverbrowsern i browsern och misslyckats

Det är ju att DICE inte skulle ha sålt sin digitala stjärt till EA för allt som EA gör (förutom NHL spelen) är lika med pest och kolera


signatur
Medlem
Skrivet av Zhin:
Skrivet av Blazing_Angel:

Tur att man inte sålt sin själ till djäveln (avstår från att köpa BF3)

Hu, märkligt att Lucifer inte vart och checkat ut min själ ännu(Har köpt BF3). Kanske har mycket att göra...

Klsrt hn har, plockar ju först in de som bokat/ska köpa CoD MW3 och sedan går han över på de som köper CoD light, Battlefail 3

Ytterligare ett lysande snedsteg i detta casual spel, jämfört med denna dynga känns till och med "Bad Company" spin-off serien mer Bf än BF3 ^^

Medlem

Varför gör dom inte något åt det istället för att hotas? Hade dom bannat mitt konto hade jag fan ta mig ringt och avbokat spelet på momangen! Visst BF3 är en stor titel.. Men det finns andra spel.

Inaktiv

Är det något som inte får ske med BF3 och MW3 är att inte kunna filtrera ut de hyrda servrar som folk har ändrat på inställningar och regler för autokick.

Tog ett svep igår i Black ops och fick beta av en mängd på #ranked med fjantiga regler.

-running is not allowed
-nova gas is not allowed
etc etc

Fruktansvärt irreterande och förstör lusten att spela.


signatur

Förövrigt anser jag att Red Dead Redemption skall släppas till PC.

Medlem

finns flera problem med detta som man bör tänka på innan man skriver att fuskare ska skylla sig själva
klistrar in mina inlägg från annan sida.

Hur vet gemene man om denne fuskar?
Kan ju hända att gemene man kopplar upp sig på en server som är hackad utan att denne vet om det
Eller att EA får för sig att man fuskar trots att gemene man inte gör det pga en bugg i origin eller spelklienten.

Låt oss säga att man kör ett antispywareprogram (ex. Microsoft Defender eller liknande som följer med alla datorer) som automatiskt blockerar vissa funktioner i origin då de kan sägas vara spyware/malware.
Origin rapporterar detta som eventuellt fusk.
Ditt konto stängs av.

Är det att fuska?
Är det rättvist?
Hur kan du som gemene man överhuvudtaget förstå vad som hänt och kunna försvara det?

Medlem
Skrivet av walter_iego:

Det är deras beslut om vad som är OK eller inte, det är bara att följa reglerna. Ska anarki få råda överallt i samhället är det inte lönt vi har regler och förordningar överhuvudtaget.

Nja... Att hela mitt EA account kan bli bannat pga att jag råkade komma in på en hackad server utan att veta om det känns inte bara lite, utan VÄLDIGT konstigt. Får dom ens göra så?? Om servrarna ligger uppe på battlelog är det nog inte specielt svårt att missa att denna servern visst hade 100 st slots.

Medlem

Har inte spelat BF 3 betan men som jag förstår det är denna varning för att få folk uppmärksammade om problemet, alltså de informerar härmed att de som i fortsätter gå in på dessa servarar kan komma att bannas. Det kan jag inte säga att jag ser något fel med, om de däremot menar att de som spelat på dessa servrar innan de gick ut med denna info riskerar att bannas då blir det inte alls lika glasklart.

"Since then, DICE has released a statement on Battlelog, informing users not to join any unofficial/hacked servers. Doing so can compromise your EA account and have it banned by EA (meaning you won’t have access to your other EA games, either)."

http://bf3blog.com/2011/10/battlefield-3-beta-hacked-to-suppo...

Medlem
Skrivet av PcGamer:

Har inte spelat BF 3 betan men som jag förstår det är denna varning för att få folk uppmärksammade om problemet, alltså de informerar härmed att de som i fortsätter gå in på dessa servarar kan komma att bannas. Det kan jag inte säga att jag ser något fel med, om de däremot menar att de som spelat på dessa servrar innan de gick ut med denna info riskerar att bannas då blir det inte alls lika glasklart.

och alla som spelar betan läser på forumet?

Medlem

Nu vet jag inte vilket avtal man har med EA/Dice men det står säkert någonstans vad som gäller där. Jag tror dock detta är ett sätt att få folk att sluta spela på dessa servrar mer än att de verkligen skulle banna folk. PÅ sikt förlorar EA mer på det än de vinner.

Jag förstår dock varför de agerar som de gör, hela vitsen med betan är att testa efter bestämda förutsättningar, om dessa ändras (som att en server har fler spelare) så stämmer inte längre den data de fått och testet är lika med noll. Samtidigt kan jag dock tycka att det är deras jobb att se till så att servrar är legitima men som sagt var känner jag inte till vilket avtal man har med dom när man signar sig till betan.

Men bara för att jag förstår varför de gör som de gör betyder inte det att jag anser det dom gör är rätt. Jag är grymt emot DRM och detta är en anledning till det, om du gör något som bryter mot deras "regler" riskerar du att förlora samtliga dina spel, har väldigt svår att se att den här typen av "hot" ens är lagliga. Det är ju inte direkt något olagligt som skett, de har ju inte direkt hackat EA´s servrar som jag förstått det utan skapat en egen.

Missförstå mig inte nu, jag ser inget fel i att uppmärksamma spelare på att de inte ska ansluta sig till dessa servrar, om de däremot tar till sådana metoder som att banna konton och liknande då ser jag inte på saken på samma sätt. Ja de har säkerligen full rätt att göra så enligt deras EAULA eller användaravtal men frågan är som sagt om inte det är olagligt.

Medlem

Om man blir bannad för att ha spelat på en server som fanns med i EA/DICE´s serverbrowser, och blir av med en massa spel som man betalat för, så borde man ju kunna stämma EA. Iaf i USA?

mg
Medlem

Hoppsan ... man kan ju tänka sig att det vore lätt för dom att filtrera bort alla resultat med settings utöver det som gäller..

Samtidigt kan jag tycka det är bra att inte låta folk börja tumma på reglerna, vore ju rent av skitkul om man slapp massa botters och folk som "råkat" få max level och alla unlocks etc.

Vad hände med alla fanbois btw, allt jag ser i trådarna nu är QQ QQ QQ =P

Medlem

Varför styr dom inte upp sådana saker i server-browsern då undrar vän av ordning?

Är det problem med PC-version bara , eller för konsoller också?

Medlem

ea i sitt esse. Blir knappast mer motiverad till att spela bf3 och köra med origin när man läser detta.

Inaktiv

Skönt att man har ett nytt konto bara just flr bf3 betan så man slipper bry sig.
Undrar om det finns nån trainer server där man kan få alla vapen?

Medlem

Antar att denna ger dig ban då med tyvärr. Det ligger uppe en Caspian Border server just nu dock inte ifrån EA.

http://battlelog.battlefield.com/bf3/servers/show/31740775-e6...

Medlem
Skrivet av meskalin:

Skönt att man har ett nytt konto bara just flr bf3 betan så man slipper bry sig.
Undrar om det finns nån trainer server där man kan få alla vapen?

Finns det en sådan och du joinar den så kan du räkna med ban.

Medlem

väääänta nu lite här...
dom går alltså ut och meddelar att det finns hackade servers ute i deras egna server browser.
Istället för att stänga ner dessa, eller alternativt ta bort dem från deras officiella server browser så hotar man folk att hamnar ni på en sån här server så ryker hela er spelsamling, så det så. Vad i helvete? Som att haffa alla som råkat få tillbaka falska sedlar i växel, så ska den personen straffas. Medan personen som pressade sedeln går fri och kan fortsätta. världen blir sjukare och sjukare för var dag.
och alla dessa indoktrinerade stackars satar som postar att man får skylla sig själv om man råkar hamna på en dålig server av misstag utan att veta om det. ALL HAIL THE CORPORATE MASTERS WHO CAN DO NO WRONG! ALL HAIL!

Medlem
Skrivet av Katana:

Löjligt. I en jävla beta dessutom!? Statsen nollställs väl sen ändå vid release. Och är väl bara bra för utvecklarnas del att de kan få bukt på grundproblemen (de servrar folk pillat på) istället för att gå lös på spelarna. Ta död på möjligheterna att fippla med statsen nu innan release, så kan de plocka eventuella stats-fjantar sen efter release om det fortf går att fula sig då..

Det är ju lite i samma stil som följande imo,
http://gamingbolt.com/ea-bans-player-from-playing-dragon-age-...

Lol, vadå betatest? Versionen du lirar är 6 månader gammal, infon dom får från den här testen är helt ointressant. BF3 "betan" är bara en prgrej, får att hålla spelare intresserade. Samma sak med Metrobanan, den är med för att lura till sig CODspelare.


signatur

---
Boo!

Medlem
Skrivet av Phosphor:

Lol, vadå betatest? Versionen du lirar är 6 månader gammal, infon dom får från den här testen är helt ointressant. BF3 "betan" är bara en prgrej, får att hålla spelare intresserade. Samma sak med Metrobanan, den är med för att lura till sig CODspelare.

Jag tror inte infon dom får är helt ointressant, ja det är en gammal version, det måste det vara med tanke på att spelet kommer inom en månad, men nej helt ointressant är det inte. Och ja Metro är utan tvekan för att få CoD fans att överväga BF 3, som jag skrivit innan tror jag detta kan ha kostat mer än det smakade och de ska nog bara vara glada för att folk känner till Caspian Border för annars tror jag många nog hade skippat att förbeställa spelet och istället väntat och sett.

Medlem

hmmm så dom kan stänga ner origin konton inklusive andra spel du äger där för att du spelar på en betaserver som finns pga en bugg i deras eget system? GO GO EA...
vägra EA spel,


signatur

spriten räddade mig från sporten

Medlem

Men om någon kör en icke tillåten server med rätt kriterier för att klassificeras som tillåten? Typ; 32 spelare, Metro-banan etc. Jäkligt trist om man tutar in på en "piratserver" som verkar vara legit, sedan ryker ens konto pga att man inte följt EULA avtalet...


signatur

Instant Gaming - Billigaste spelen på nätet

12
Skriv svar