The Wire säsong 3

Flakmonkey
The Wire säsong 3

Så har man då tagit sig igenom säsong 3 av The Wire och den var ju också något utöver det vanliga. Jag var en aning skeptisk till en början då de första avsnitten lämnade mig förvånansvärt oengagerad, det kändes inte så intressant helt enkelt. Det tog sig dock allt mer och nu när jag kan sammanfatta hela säsongen så är det med en rakt igenom positiv känsla.

Den övergripande handlingen har fått sig en rejäl twist och det finns flera intressanta sidospår som jag verkligen ser fram emot att få följa. Mest nyfiken är man ju på den fantastiska Omar som nunmåste vara en av de tuffaste karaktärerna någonsin i en tv-serie. En homosexuell gangster med ett samvete som rånar knarklangare, så hårdoch så bra. Ska också bli kul att se vad som kommer hända med den fd gängmedlemen som nu startat ett boxningsgym för att hjäa unga grabbar.

Just såna saker är ju det som höjer serien över andra. Många serier har en intressant handling, men få har lika intressanta sidokaraktärer med egna historier som The Wire. I nuläget är jag nog faktiskt mer sugen på att veta mer om dem än huvudskurken Barksdale vilket säger en hel del eftersom Barksdale är en "skön" snubbe han också. Men men nog om detta nu, dags att börja på säsong 4, den näst sista

#blogg

The Wire säsong 3

Åh, den där scenen är så underbar. Omar är nog min absoluta favorit när det gäller filmkaraktärer, vilket säger en hel del med tanke på hur mycket film man sett. Om det var någon säsong jag tyckte var aningens svagare än de andra så var det nog hamnsäsongen (det var tvåan, va?), även fast också den tog sig med tiden.

Avundsjuk på dig att du har två säsonger kvar på tidernas bästa tv-serie!

Medlem

Vad roligt att du börjat följa The Wire! Världens bästa serie. Vill minnas att jag rekommenderade den här för säkert flera månader sedan när du frågade om tips på bra tv-serier här i bloggen.

Flakmonkey
Skrivet av asdfg:

Vad roligt att du börjat följa The Wire! Världens bästa serie. Vill minnas att jag rekommenderade den här för säkert flera månader sedan när du frågade om tips på bra tv-serier här i bloggen.

Jo men jag köpte den ju innan min operation för att se under tiden i sjuksängen, men blev inte att jag såg den då utan jag gör det nu istället på paddan på väg till och från jobbet... grymt bra

Medlem

Just det var då du behövde serietips!

Efter du är klar med The Wire kan jag rekommendera Breaking Bad. Det är drama på en minst lika hög nivå fast ändå väldigt annorlunda från The Wire men på ett bra sätt. Johan Renck "Stakka Bo" har bland annat regisserat två avsnitt i den serien vilket är lite roligt. Hade ingen aning om att han var en skicklig regissör innan jag såg hans avsnitt.

Huvudrollsinnehavaren i Breaking Bad har vunnit The Emmy Awards för bästa manliga skådespelare tre år i rad. Förra året fick hans sidekick Emmyn för bästa biroll så skådespelandet är något utöver det vanliga i den serien.

Medlem

Kan då bara på en gång rekommendera Deadwood som i dagsläget är min favorit tv-serie (snäppet bättre än Game of Thrones och Boardwalk empire, inte sett the wire ännu). Dock så är den tråkigt nog bara 3 säsonger lång, varav jag är inne på den tredje nu

Medlem

världens bästa serie! har kört igenom rubbet tre gånger!

1
Skriv svar