Världens öde ligger i dina händer

Robot
Världens öde ligger i dina händer

I Fate of the World: Tipping Point ska du försöka lösa den kanske största frågan under vår livstid – den globala uppvärmningen.

#fate-of-the-world-tipping-point


Medlem
Världens öde ligger i dina händer

Fantasier!
Global uppvärmning kan inte stoppas, för sent!
Så detta är egentligen ett Sci-Fi spel eftersom det är fantasier!

Medlem

Antropogenisk Global Warming är en fullständigt ovetenskaplig lögn.

Koldioxid är irrelevant både för klimatet och människan.

Medlem

Grymt, vill ha!

Sedan är det intressant att två självutnämnda "forskare" kommenterat. De som är intresserade av fakta kan läsa senaste numret av The Economist:
http://www.economist.com/node/21530079
"The underlying cause is believed by all but a handful of climatologists to be global warming brought about by greenhouse-gas emissions."

Medlem

Spännande ''vill ha listad''

Medlem
Skrivet av gallff:

Grymt, vill ha!

Sedan är det intressant att två självutnämnda "forskare" kommenterat. De som är intresserade av fakta kan läsa senaste numret av The Economist:
http://www.economist.com/node/21530079
"The underlying cause is believed by all but a handful of climatologists to be global warming brought about by greenhouse-gas emissions."

Skönt auktoritetsargument.

Om du tagit dig tiden att kolla på BBC-dokumentären jag länkade så passar dom t.o.m. på att påpeka det uppenbara - att det naturligtvis är ren propaganda att säga att "alla håller med" om någonting. Men det fick man ju lära sig redan på Filosofi A.

Al Gore har inte direkt stenkoll på sina källor. Jag hoppas att du orkar researcha detta, och kolla igenom det jag länkar.

Eller så kan du bara skita i det, anse att du har finalsanningen och comfortably assert att isbjörnen är fux0red. För ett endaste vulkanutrbrott raderar som sagt ut 10,000 års "klimatkompenserande".

En obekväm sanning - fast på riktigt den här gången.

Medlem

Att alla/många håller med om något brukar vanligtvis inte betyda att de har fel, även om möjligheten alltid finns. Är sambandet rökning=cancer då också propaganda? Det finns forskare som bestämt hävdar att rökning inte orsakar cancer.

Jag orkar inte titta på ett program som är över en timme (BBC? Kunde inte se deras logga varken i början eller slutet?). Jag nöjer mig med att konstatera att en majoritet av forskarna är överens (och att man kan fundera på hur mycket övriga forskare blivit sponsrade av oljebolag). Givetvis finns det fel i Al Gores film, men klimatarbetet stöds knappast bara av en enda film.

Jag nöjer mig med att konstatera:
1. Temperaturen på jorden stiger
2. Det enda sambandet som en majoritet av forskarna kan enas om är att det orsakas av koldioxidutsläpp
3. Oljebranschen har ett intresse av att ifrågasätta och motarbeta teorierna
4. Oavsett vår personliga åsikt är det glädjande att stora företag, stater och privatpersoner arbetar med frågan

1
Skriv svar