Crossfire?

Tjena!

Jag har ett HD 5870, och undrar om jag kan köra crossfire med ett annat kort t.ex. ett 6950?, eller är det bara 2 av samma kort som funkar?

Varför jag skriver detta är för att jag har lite prestanda problem i BF3 och vill inte slänga bort det gamla grafikkortet heller

Medlem

någon får rätta mig om jag har fel, men jag tror att du måste ja likadana och båda lär ju givetvis ha crossfire möjligheter

Medlem

Om du köper ett bättre grafikkort så lär den sänka sin prestanda till samma nivå som din hd 5870, allstå vinner du inget på att köpa ett bättre kort. Annars kan du köpa ett likadant som du har nu eller kö 2 x 6950. Inte så insatt själv.


signatur

"De kallar sig Brown och menar det"

Medlem

För att svara på frågan:
Ja det måste vara "samma" kort.
dock vet ja inte om det måste vara samma märke


signatur

Rwa?

Medlem
Skrivet av Annanaz:

För att svara på frågan:
Ja det måste vara "samma" kort.
dock vet ja inte om det måste vara samma märke

Det behöver inte vara samma märke men det rekommenderas.
Vissa märken fungerar tydligen inte ihop medan andra gör det.


signatur

Have a good time!

Okej, tack för svaren

Medlem

Du kan dock köra typ alla kort från 5800 serien i CF. Tex 5850+5870 dock kommer du få samma prestanda som 5850CF. Ang märke spelar det ingen roll. Vill man kan man ju även flasha bios till samma om man nu känner för det. Körde Gigabyte och Sparkle 275sli ett tag i år och inge problem där, samma med mina 8800GTS kort olika märken. Mitt råd är att om du får tag på ett billigt 5870 typ 1k köp.

Så vad tycker ni? Ska jag köpa ett till 5870 eller ett helt nytt grafikkort, t.ex 6950?

1
Skriv svar