Ny Iphone lanserad

Robot
Ny Iphone lanserad

Apple Iphone 4S har sju gånger snabbare grafikprocessor mot föregångaren.

#apple, #infinity-blade, #nintendo, #sony


Medlem
Ny Iphone lanserad

Ingen iphone 5?


signatur

Jag har ätit pannkaka!

Medlem

Apple i ett nötskal.

Medlem

Blev som jag gissat, men givet byte för mig har ju en iphone 3gs

Med tanke på att efter iphone 3g så kom 3gs så detta var ju skrivet i molnet.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Älskar detta, så skönt att inte "de där" kommer vifta med en ny modell överallt på stan.
Nu kommer man märka desto mer de som har nya 4an som penisförlängare, för de måste tala om det.

Kommer själv köpa en givetvis, min 3GS är lite trött.


signatur

Pingvin, flagga eller äpple. Vem orkar bry sig, vi är alla samma 1or och 0or i slutändan.

Medlem

Som en del andra så har även jag en 3GS. Kommer dock inte att uppdatera till en 4S. Sjukt besviken på uppdateringen. Väntar hellre på 5:an (som förhoppningsvis kommer nästa år iaf) och binder då om abonnemanget.

Medlem

Eller så skaffar man sig en android "and get with the program"...

Kul! vad är en ipod toch?


signatur

Nothing is like caffein, Drink and get fast
Then your ustoppable

Medlem

Har en gammal 3G så det blir nog nog ett byte 4S. Designen gjorde mig besviken, men den fick ju i alla fall den hårdvaruuppgradering som alla rykten pekat på, A5 krets och 8MP kamera. Infinity Blade 2 såg riktigt nice ut, och med möjlighet att nu kunna koppla in telefonen i en HDTV med hjälp av AirPlay så kommer man förhoppningsvis få en hyfsad spelkonsol på köpet

Siri vet jag inte vad ja ska säga om. Ser inte ut att vara något jag kommer utnyttja, men coolt om det funkar så bra som Apple vill få oss att tro att det gör.

Medlem
Skrivet av nasum:

Eller så skaffar man sig en android "and get with the program"...

Förutsätter man giller kluddet

Men som sagt smaksak.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Så nu är iphone typ lika snabb som en Android...så får apple-fans vänta 1-2 år igen för nästa present, medan android kommer med 4 kärniga maskiner inom två månader och hd skärmar...(och nej det är inget överdrivet fanboy-snack, det är fakta...tegra 3 kommer q4 2011 tablets q1 2012 telefoner, qualcomm kommer med)

Medlem

BTW "Ipod Toch" ska nog vara Touch?

Medlem
Skrivet av MachOne:

Har en gammal 3G så det blir nog nog ett byte 4S. Designen gjorde mig besviken, men den fick ju i alla fall den hårdvaruuppgradering som alla rykten pekat på, A5 krets och 8MP kamera. Infinity Blade 2 såg riktigt nice ut, och med möjlighet att nu kunna koppla in telefonen i en HDTV med hjälp av AirPlay så kommer man förhoppningsvis få en hyfsad spelkonsol på köpet

Siri vet jag inte vad ja ska säga om. Ser inte ut att vara något jag kommer utnyttja, men coolt om det funkar så bra som Apple vill få oss att tro att det gör.

Bättre kamera var ju riktigt bra, tycker personligen att iphone redan hade en bra kamera, men bättre lowlight möjligheter gillas.

Samt bättre prestanda ,vilket jag gisssar lär behövas i ios 5


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem
Skrivet av Mortalis:

Så nu är iphone typ lika snabb som en Android...så får apple-fans vänta 1-2 år igen för nästa present, medan android kommer med 4 kärniga maskiner inom två månader och hd skärmar...(och nej det är inget överdrivet fanboy-snack, det är fakta...tegra 3 kommer q4 2011 tablets q1 2012 telefoner, qualcomm kommer med)

Skälet till att iphone har varit världsledande är inte att telefonen varit uber snabb utan ett interface som är enkelt och lätt att jobba med.

Jobbar mest med android på jobbet och jag är mäkta trött på skiten.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Mortalis:

Så nu är iphone typ lika snabb som en Android...så får apple-fans vänta 1-2 år igen för nästa present, medan android kommer med 4 kärniga maskiner inom två månader och hd skärmar...(och nej det är inget överdrivet fanboy-snack, det är fakta...tegra 3 kommer q4 2011 tablets q1 2012 telefoner, qualcomm kommer med)

Ju mer jag använt min jobb-Android desto mer saknar jag min Iphone. Struntar i kraft, vill bara att allt ska fungera utan felmeddelanden, meckande att det framförallt ska vara intuitivt!


signatur
Medlem

Besvikelse, svagt av Apple att inte vara i nivå eller mer med sina konkurrenter. Samsung börjar bli en allvarlig konkurrent vilket också börjar att märkas med tanke på stämningarna som kommer lite då och då. Apple har anledning att vara nervösa. Personligen föredrar jag Mac, är väldigt svag för just deras design så
Får väl vänta tills nästa år, då k a n s k e iPhone 5 kommer eller blir det en 4S++ istället ;p

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Mortalis:

Så nu är iphone typ lika snabb som en Android...så får apple-fans vänta 1-2 år igen för nästa present, medan android kommer med 4 kärniga maskiner inom två månader och hd skärmar...(och nej det är inget överdrivet fanboy-snack, det är fakta...tegra 3 kommer q4 2011 tablets q1 2012 telefoner, qualcomm kommer med)

Ju mer jag använt min jobb-Android desto mer saknar jag min Iphone. Struntar i kraft, vill bara att allt ska fungera utan felmeddelanden, meckande att det framförallt ska vara intuitivt!

Äsch, det vanliga Iphone-flosklerna Jag kan kontra med användarkontroll och innehållsstyrning...
Det är som sagt en smaksak, och ingen sida kommer kunna övertyga den andra.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av nasum:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Mortalis:

Så nu är iphone typ lika snabb som en Android...så får apple-fans vänta 1-2 år igen för nästa present, medan android kommer med 4 kärniga maskiner inom två månader och hd skärmar...(och nej det är inget överdrivet fanboy-snack, det är fakta...tegra 3 kommer q4 2011 tablets q1 2012 telefoner, qualcomm kommer med)

Ju mer jag använt min jobb-Android desto mer saknar jag min Iphone. Struntar i kraft, vill bara att allt ska fungera utan felmeddelanden, meckande att det framförallt ska vara intuitivt!

Äsch, det vanliga Iphone-flosklerna Jag kan kontra med användarkontroll och innehållsstyrning...
Det är som sagt en smaksak, och ingen sida kommer kunna övertyga den andra.

Nej, och så länge våra två telefoner kan ringa till varandra spelar det ingen roll


signatur
Medlem

Tänkte först gud va billigt bara 1400kr för billigaste modellen, sen förstod jag att den då var låst några månader, på ett abonemang och att utan abonemang kommer den att gå på en 6-8000 tusen kr.

En samsung s2 med samma prestanda kostar obunden ungefär 4700-4900 kr.

Sen borde de ha gjort skärmen lite större. Flera jag känner har skippat iphone 4 pga att skärmen var så liten motför nya telefoner.

Inaktiv

Och hur är detta en spelnyhet? Rapporterar ni om när samsung, lg, sony ericsson, Nokia eller HTC också gör en ny telefon???

Medlem

Fan asså man hoppas ju att Chair Entertainment gör ett spel till psv. Spel ska spelas med knappar för bästa spelupplevelse!!!

Medlem
Skrivet av Thunde:

Tänkte först gud va billigt bara 1400kr för billigaste modellen, sen förstod jag att den då var låst några månader, på ett abonemang och att utan abonemang kommer den att gå på en 6-8000 tusen kr.

En samsung s2 med samma prestanda kostar obunden ungefär 4700-4900 kr.

Sen borde de ha gjort skärmen lite större. Flera jag känner har skippat iphone 4 pga att skärmen var så liten motför nya telefoner.

Många, bland annat jag själv, väljer bort fläskiga telefoner som Galaxy S2 och LG Optimus pga storleken. Stor skärm i alla ära, men den ska inte gå över gränsen till att nästan vara en surfplatta.

Iphone 4 har en perfekt storlek enligt mig. Det enda jag inte är så förtjust i är att den känns lite för kantig och är inte lika skön att hålla i som en 3G/3GS, och det var mest därför jag ville ha en ny design. Men jag dras hellre med kantig design som man förmodligen vänjer sig vid än ett buggigt operativsystem som Android.

Medlem

Abbonnemanget till min 3GS löper ut i april, har jag inte hört nåt om iphone 5 tills dess så blir det nog till att uppgradera till en 4s, om de inte är så jäkla dyra bara. Tror inte det blir så mkt barnsjukdomar då det ändå är en iphone 4 fast med ökad prestanda.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av neonille:

Och hur är detta en spelnyhet? Rapporterar ni om när samsung, lg, sony ericsson, Nokia eller HTC också gör en ny telefon???

Mobiler tar marknadsandelar av bärbara konsoler, Apple gör väldigt populära mobiler. Vi har även skrivit om Android, och recenserat Xperia Play. Gott så?


signatur
Medlem

Jag håller nog kvar i min Ericsson T39 ett tag till. Mindre, smidigare, betydligt bättre batteritid och det går utmärkt att ringa och skicka sms med den.

Medlem

Rofl vad hände med alla "Här är iPhone5" artiklar, på mindre än en minut försvann dom mystiskt från webben...
Får samtidigt hälsa Apple välkommen till DualCore och 8 Mpix ligan, bättre sent än aldrig...


signatur

How can we win when fools can be kings?

Medlem

Väntar hellre på Nokias mobiler med WP7, snabbt och stabilt som Apple men med mer frihet och valmöjlighet som Android, samt grymt bra stöd för spel via xbox live.

Medlem
Skrivet av Grumbledock:

Väntar hellre på Nokias mobiler med WP7, snabbt och stabilt som Apple men med mer frihet och valmöjlighet som Android, samt grymt bra stöd för spel via xbox live.

Även om jag (tyvärr) kör iPhone så gillar jag inte Apple. Jag är heller ingen vän av Android tyvärr, även om idén är bra. Precis som du så hoppas jag nått enormt på Searay! (Nokias första WP7.5-drivna lur.)


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

Tryckfelsnisse har varit i farten: "spelade" bör nog vara spelande.


signatur

Jag hatar dina åsikter, och är beredd att döda för att slippa höra dem.

12
Skriv svar