Double Fine får karmabonus

Robot
Double Fine får karmabonus

Chris Machado och hans vän bjöd för flera år sedan Tim Schafer och gänget på kakor och fick besöka deras San Francisco-studio. När Chris insjuknade i en ovanlig hjärnsjukdom hörde Doublefine av sig igen.

#double-fine-productions, #psychonauts


Medlem
Double Fine får karmabonus

:heart: är allt jag kan säga


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

Jag tycker annars också om Blizzard när dom tog in (vet ej vad han heter nu eller vart jag hittade artikeln) en kille som fick hjälpa till och göra vapen och en quest i WoW. Någon kan ju länka om dom vet vilken jag pratar om

Medlem
Skrivet av Rhilfen:

Jag tycker annars också om Blizzard när dom tog in (vet ej vad han heter nu eller vart jag hittade artikeln) en kille som fick hjälpa till och göra vapen och en quest i WoW. Någon kan ju länka om dom vet vilken jag pratar om

Fanns ju någon kille som fick en egen (unik) karaktär som var maxlevlad med grymt bra stats och equipement i WoW, men det var ju mer i stil med "min stora dag" och bra publicitet.
Tycker Double Fines grej kom mer från hjärtat, och varade dessutom flera år frammåt (inte drop and forget PR-trick som blizzard)

Medlem
Skrivet av Rhilfen:

Jag tycker annars också om Blizzard när dom tog in (vet ej vad han heter nu eller vart jag hittade artikeln) en kille som fick hjälpa till och göra vapen och en quest i WoW. Någon kan ju länka om dom vet vilken jag pratar om

Du menar nog denna
http://wow.joystiq.com/2007/05/22/blizzard-and-make-a-wish-br...

Ja man blir varm i hjärtat då spelstudios gör sånt hära och det ger dem enorm kredit också.
Bugar djupt för Double Fine gänget..


signatur

"The reality is not limited to the perception that we have traditional used." //Paul Stamets

What you don't learn with wisdom, you learn with pain.

Inaktiv

Älskar att de kunde skicka sina lyckönskningar med en stor dos humor. Riktigt uppskattat vad de gjorde.

Medlem

Härliga killar där på Double Fine. Beställde soundtracket till Psychonauts för en massa år sen och på följesedeln stod det "Thanks :)" handskrivet med bläck

/ LordDaimos

1
Skriv svar