Bygga ihop dator

Tjena!

Har tänkt köpa en dator från Komplett.se nu och jag har lite dator delar som kanske är bra nog för Battlefield 3, men vet ej om det är något jag gjort dumt, så jag tänkte kanske att ni kunde förbättra paketet lite! Har även senare i framtiden tänkt kö i CrossFire/SLI, men jag har en budget på ungefär 7-9K. Delarna jag tänkt är:

Cooler Master HAF 912 Midi Tower (Svart)

Cooler Master GX 750W PSU

ASUS M5A99X EVO, Socket-AM3+

AMD Phenom II X4 965 Black Edition (3.4Ghz)

Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 8GB CL9

XFX Radeon HD 6770 1GB GDDR5

Seagate Barracuda® 7200.12 1TB

Cooler Master V8 CPU Kylare

Medlem

Ruggigt mkt bättre dator:
http://www.inet.se/kundvagn/visa/952158/battre

Samt att du kan köpa ett till GTX 560 Ti OC senare och köra SLi.
Vill du spara pengar och inte tänker överklocka så ta bort kylaren och SSD.

Om du har tid att vänta någon dag så ta detta moderkort istället: http://www.inet.se/artikel/1901989/asus-p8z68-v


signatur

Have a good time!

Vad är egentligen skillnaden mellan GTX 560 Ti och GTX 560?

Medlem
Skrivet av LoyalCrystalean:

Vad är egentligen skillnaden mellan GTX 560 Ti och GTX 560?

GTX 560 Ti presterar ungefär 10% bättre i spel.


signatur

Have a good time!

Ok! Men jag kan tänka mig 11K tror jag faktiskt... Kan man få en dator som kan maxa BF3 för runt 11K?

Medlem

Om spelet inte optimeras mer efter betan, så är det inte många system som kan max BF3, i alla fall inte i Full-HD. I dagsläget krävs det en uppsättning med antingen ett 6990, GTX580 i SLI eller 6970 i CF.
En dator för 11K, som innehåller GTX570, 6970 eller GTX580 kommer att kunna spela på bra nivåer i alla fall. Och sen kan du räkna med att AMD och Nvidia kommer att prestandaoptimera spelet i sina kommande drivrutiner också.

Skrivet av 73mpl4R:

Om spelet inte optimeras mer efter betan, så är det inte många system som kan max BF3, i alla fall inte i Full-HD. I dagsläget krävs det en uppsättning med antingen ett 6990, GTX580 i SLI eller 6970 i CF.
En dator för 11K, som innehåller GTX570, 6970 eller GTX580 kommer att kunna spela på bra nivåer i alla fall. Och sen kan du räkna med att AMD och Nvidia kommer att prestandaoptimera spelet i sina kommande drivrutiner också.

Ok, tack för infon!

1
Skriv svar