Id: Rage kommer att ändra uppfattningen om oss

Robot
Id: Rage kommer att ändra uppfattningen om oss

Tim Willits tror att fredagens släpp kommer att förändra synen på id Software.

#rage, #id-software


Medlem
Id: Rage kommer att ändra uppfattningen om oss

"Jag är stolt över faktumet att vi inte gör exakt samma spel varje gång."

Activision påhopp?

Medlem
Skrivet av Deragorn:

"Jag är stolt över faktumet att vi inte gör exakt samma spel varje gång."

Activision påhopp?

Fick en bild av dig som aftonbladet där.

Medlem

Väldigt annorlunda upplevelse-myass.

Vila i frid ID software.

Medlem
Skrivet av White Moose:
Skrivet av Deragorn:

"Jag är stolt över faktumet att vi inte gör exakt samma spel varje gång."

Activision påhopp?

Fick en bild av dig som aftonbladet där.

Medlem

Ändrat uppfattning om er? Ja! Till det sämre!


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

Kanske är ett kul spel på konsol, men på PC är det ju inte direkt spelbart (grafikfel etc), få inställningar osv, konsolport mao.


signatur

Meep!

Skrivet av Phobo:

Kanske är ett kul spel på konsol, men på PC är det ju inte direkt spelbart (grafikfel etc), få inställningar osv, konsolport mao.

Hur tusan vet du det då? Går ju inte att köpa än FFS


signatur
Inaktiv

Det kommer säkert sälja dåligt med.


signatur

[Core i7 920 4,2ghz] [Rampage 2 Extreme][Gtx 295] [3x2gb ddr3 1600mhz] [3 x 24tum e2400hd]
http://www.youtube.com/user/Robbaz

Medlem
Skrivet av dofilusåkaffe:
Skrivet av Phobo:

Kanske är ett kul spel på konsol, men på PC är det ju inte direkt spelbart (grafikfel etc), få inställningar osv, konsolport mao.

Hur tusan vet du det då? Går ju inte att köpa än FFS

För att pirater som vanligt redan har tillgång till det >.>

Medlem
Skrivet av xermalk:
Skrivet av dofilusåkaffe:
Skrivet av Phobo:

Kanske är ett kul spel på konsol, men på PC är det ju inte direkt spelbart (grafikfel etc), få inställningar osv, konsolport mao.

Hur tusan vet du det då? Går ju inte att köpa än FFS

För att pirater som vanligt redan har tillgång till det >.>

Eller kollar videorecensioner

Medlem

Finns skapligt många trådar på STEAM om hur illa PC versionen lirar, samt ett gäng recensioner som är baserade på PC versionen.


signatur

Meep!

Medlem

"– I slutändan spelar det ingen roll om du börjar prata om ett spel tidigt eller sent, bara att det är roligt att spela."

Ah jo, Duke Nukem Forever någon?

Medlem

spelet blir duktigt sågat på metacritic och överallt typ nu..

Medlem
Skrivet av Steffe@Swec:
Skrivet av xermalk:
Skrivet av dofilusåkaffe:
Skrivet av Phobo:

Kanske är ett kul spel på konsol, men på PC är det ju inte direkt spelbart (grafikfel etc), få inställningar osv, konsolport mao.

Hur tusan vet du det då? Går ju inte att köpa än FFS

För att pirater som vanligt redan har tillgång till det >.>

Eller kollar videorecensioner

Eller jobbar man på företag som har spel i någon mån, så kan man köpa dom tidigare än konsumenter.

Medlem
Skrivet av Phobo:

Finns skapligt många trådar på STEAM om hur illa PC versionen lirar, samt ett gäng recensioner som är baserade på PC versionen.

Japp, efter att läst och tittat runt lite ser det ganska illa ut. ID-software brukar jag förknippa med tekniskt polerade och buggfria spelmotorer, men Idtech5 verkar ju vara allt annat än det.

Men jag tycker spelet ser småkul ut i övrigt. Kommer väl patchar och prisänkningar som kanske leder till ett köp i framtiden.


signatur

"We think there is a fundamental misconception about piracy. Piracy is almost always a service problem and not a pricing problem" - Gabe Newell

Inaktiv

Såg att redan nu har en game addon till Rage släppts på xbox, wasteland sewer missions för 800 points, men spelet släpps väl inte förran om 2 dagar ?


signatur

Lagom är aldrig för mycket eller för litet.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av BeachBum4fun:

Såg att redan nu har en game addon till Rage släppts på xbox, wasteland sewer missions för 800 points, men spelet släpps väl inte förran om 2 dagar ?

Det är ett så kallat first buyer incentive, du får det gratis med nytt men begagnatköpare måste betala.


signatur
Medlem

Det är ID, köpt och klart.

Medlem

Spelet är till vissdel en Borderlands ripoff, och de som stör massor är att deras motor kör OpenGL och att texturernas laddning är helt efterbliven.

annars är de ett kul spel och alla uppgraderingarna är också roliga.
Dock skjuter sig Id i foten då spelet stinker consol port!!

Medlem
Skrivet av dofilusåkaffe:

Hur tusan vet du det då? Går ju inte att köpa än FFS

http://www.youtube.com/user/TotalHalibut#p/u/1/8IQ4FBXg8WY, konsolport skulle jag väl inte kalla det men utan tvekan så verkar de har dragit ner något enormt på inställningarna man kan göra, något som knappast brukar gälla för id´s spel. Får nog hålla med Cynical Brit, id verkar tro att deras spel bättre kan bedöma vilka inställningar som passar bäst på ens dator än en själv vilket det knappast kan. Må hända att det tilltalar de som spelar konsol men på pc är det skrattretande att inte ha möjlighet att själv välja.

OT:

Kommer inte köpa detta till fullpris utan det blir nog till att vänta tills det går ner i pris om det blir ett köp alls.

Medlem

Tyvärr är det en rak konsolport till PC, inte nog med detta så finns det i princip inga grafikinställningar och det känns som att man spelar i en extrem low-res värld. =/

Medlem

Ja tyvärr köps ju allt fler utvecklare upp av stora bolag och id är ju inte undtantag då de numera ägs av Bethesda Softworks ägare ZeniMax Media. Sedan kan dessa utvecklare säga vad de vill om att det är deras beslut och inte deras ägare, jag köper det inte.

Inaktiv

Tycker då allt man hört om detta verkar vara ett inte alltför bra spel. Kan ju dock vara intressant att köpa om det dyker upp billigt på en rea någon gång.

Medlem

Innan den riktiga versionen har släppts så är det nog ingen mening med att spekulera. Mycket kan fixas med rätt patch, vilket skulle kunna betyda att optimering och grafikinställningar blir bättre när vi väl får slutversionen. Har i alla fall beställt och kommer att spela det, även om jag kanske får vänta lite på att saker fixas till. Jag har ju väntat i mer än två veckor på att Red Orchestra ska fixas till, så det blir nog inga problem med Rage heller.

Inaktiv

Rage kanske man skaffar, fast skulle hellre vilja ha ett nytt Quake spel i stil med Q1 eller Q3, saknar ett spel som har ett så gött röj som dom hade, och har fortfarande visserligen.


signatur

Lagom är aldrig för mycket eller för litet.

Inaktiv

för en gång skull tänker jag ignorera alla recensioner, och bilda mig en egen uppfattning, bara för att det är id

Inaktiv
Skrivet av PcGamer:

Ja tyvärr köps ju allt fler utvecklare upp av stora bolag och id är ju inte undtantag då de numera ägs av Bethesda Softworks ägare ZeniMax Media. Sedan kan dessa utvecklare säga vad de vill om att det är deras beslut och inte deras ägare, jag köper det inte.

troligtvis va det zenimax som tvingade på dom en alltför kort deadline.

Medlem
Skrivet av cat_fish_1:

och de som stör massor är att deras motor kör OpenGL

Vad är det för fel på OpenGL?

Medlem
Skrivet av cat_fish_1:

Spelet är till vissdel en Borderlands ripoff, och de som stör massor är att deras motor kör OpenGL och att texturernas laddning är helt efterbliven.

annars är de ett kul spel och alla uppgraderingarna är också roliga.
Dock skjuter sig Id i foten då spelet stinker consol port!!

Spelet började utvecklas innan borderlands, så borderlands är väl rage ripoff om inte annat.

Id är väl dom ända som har vett nog att köra OpenGL. Tror ingen vill att microsoft ska få kontroll över spel marknaden med sitt DirectX. Om det skulle bli så att dom fick det så skulle det betyda att man bara skulle kunna lira spel på windows eller xbox, och om det skulle hända så skulle ju dom kunna sätta vilka skit regler som helst. Typ att dom sätter en live tjänst på windows som du måste betala för att kunna lira online, skulle inte bli förvånad direkt.

M$ only wants to get in too your pockets !

12
Skriv svar