Battlefield 3-drivare kan sänka Rage

Robot
Battlefield 3-drivare kan sänka Rage

Använder du de specialanpassade Battlefield 3-drivrutierna till dit Ati-grafikkort får du problem med Rage.

#battlefield-3, #nvidia, #ati, #dice, #rage, #bethesda


Medlem
Battlefield 3-drivare kan sänka Rage

Bara jag som reagerade på rubriken?

Medlem

Late night typo is late night typo.

Medlem

Battlefield 2 say what?

Medlem

Fail!


signatur

Jag har ätit pannkaka!

Medlem

Finns Rage ute på PC redan nu ? Har för mig att det kommer ut på Torsdag?

Skägg.
10 Chambers
Medlem

Rage är så grymt fail på PC.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av AblacK:

Finns Rage ute på PC redan nu ? Har för mig att det kommer ut på Torsdag?

I staterna.


signatur
Medlem

Tur att man har ett Geforce då

Medlem

Då får Rage vänta. Jag har redan installerat hundra olika drivrutiner, och nu pallar jag inte en till ändring förren de släppt hela "BF3 drivrutinen".

Inaktiv

Ultra Fail? Hårda ord från en FZ-redaktör.
Ska man tolka det som att du ställer dig kritisk till den tekniska sidan av Rage-släppet?

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av anon_98854:

Ultra Fail? Hårda ord från en FZ-redaktör.
Ska man tolka det som att du ställer dig kritisk till den tekniska sidan av Rage-släppet?

Haha, nej att skrev fel i rubriken


signatur
Medlem

Håller mig borta både från BF3 o RAGE för o slippa mentala åkommor.

Medlem

Det här är varför jag undviker beta mjukvara, har inte prövat många men alla har strulat till det för mig. BF3 rutinerna orsakade massivt lagg efter några minuter på Minecraft, så då avinstallerade jag dom på en gång


signatur

Game long and prosper

Medlem
Medlem

Lite DeJavu från 97-99 då Ati, nvidia och 3dfx slogs om bästa prestandan till Quake 3 med sina drivsar


signatur

“Too weird to live, too rare to die”

Medlem

Säkert EA som medvetet påverkat AMD för att öka försäljningen av Battlefial 3, skulel inte förvåna mig det minsta...

Medlem
Skrivet av Grumbledock:

Säkert EA som medvetet påverkat AMD för att öka försäljningen av Battlefial 3, skulel inte förvåna mig det minsta...

Du glömde att människan aldrig varit på månen!


signatur

Nämen!

Inaktiv
Skrivet av Struggle:

Du glömde att människan aldrig varit på månen!

Såklart att den inte har...

Medlem

Sänk that rage

Medlem

ATI Catalystcreator twittrade att nya 'rage drivisar' har inte bf3 optimiseringar, Rage har sin egen driver någonstans.

Han även hoppas på att få en unified driver i slutet av månaden med stöd för båda spel.

Medlem

Inget av spelen har ju släppts än, så något problem för oss svenskar är det ju inte (än). Tolkade först rubriken som att någon som försökte förespråka BF3 sänkte försäljningen av Rage. Hoppas problemet löses snart för ATI-folket, men själv sitter jag med ett kort från Nvidia och slipper förhoppningsvis alla problem.:-)

Ish
Medlem

Min åsikt utan motivation: ATI = Fail. Jag har ATI, och det är inte första kortet heller. Men det lär bli det sista. Jävla skräp är vad det är!


signatur

"If the road ahead is long, don't turn back"

Medlem
Medlem
Skrivet av Ish:

Min åsikt utan motivation: ATI = Fail. Jag har ATI, och det är inte första kortet heller. Men det lär bli det sista. Jävla skräp är vad det är!

Skit Bakom Tangentbordet, brukar det kallas


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av Ish:

Min åsikt utan motivation: ATI = Fail. Jag har ATI, och det är inte första kortet heller. Men det lär bli det sista. Jävla skräp är vad det är!

Håller med dig fullständigt... sista ATI kortet jag hade kostade som en halv dator.. förde ett satans liv och va struligt på alla plan.. sen brann skiten upp och jag köpte ett billigt Nvidia som sprang cirklar runt ATI skiten


signatur

spriten räddade mig från sporten

Medlem
Skrivet av shaitan:
Skrivet av Ish:

Min åsikt utan motivation: ATI = Fail. Jag har ATI, och det är inte första kortet heller. Men det lär bli det sista. Jävla skräp är vad det är!

Håller med dig fullständigt... sista ATI kortet jag hade kostade som en halv dator.. förde ett satans liv och va struligt på alla plan.. sen brann skiten upp och jag köpte ett billigt Nvidia som sprang cirklar runt ATI skiten

Ett billigt nVidia-kort springer inte cirklar runt ett dyrt ATI-kort....


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Man får vad man betalar för, och för övrigt; har ett GTX570 och är långtifrån imponerad - Fermi-arkitekturen är riktigt, riktigt taffligt gjord jämfört med AMDs (f.d. ATis) Evergreen/Northern Islands. (5XXX/6XXX)

Vad gäller drivrutiner får man väl vara glad om man får en betaversion sisådär varannan månad hos det gröna stallet, medan AMD har som vana att pumpa ut en ny version ungefär varje månad. Visst, AMDs drivrutiner tenderar att ha fler buggar - men de är bra mycket snabbare på att fixa sina än nVidia.

Vad gäller RAGE verkar både AMD- och nVidiaanvändare ha bra med problem med spelet, framförallt gällande texturer (laddning och/eller rendering av dessa).


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem

på tal om detta med drivisar. Installerade den nya patchen med drivisar, och efter detta så kraschar Fallout New Vegas och Windows Media Player (har även VLC, denna funkar). Någon som vet en bra åtgärd?


signatur

{15:3} Dominus quasi vir pugnator, omnipotens nomen eius.
The Lord is a Man of War.

12
Skriv svar