Installation av nätaggregat

Medlem
Installation av nätaggregat

Fick nyss hem ett Corsair Gaming Series 800W 80+ och hade tänkt mig installera den direkt. Men hittar ingen 4pin på mitt nätagg vilket egentligen skulle kopplas till moderkortet.
Har alla kablar som visas här Installing your power supply 1:05 - 1:20.
Så kan jag fixa det här på något sätt eller är mitt moderkort för gammalt? Här är bilden på mitt moderkort http://imageshack.us/photo/my-images/215/moderkort.jpg/

Medlem

Du har väl en 20+4 ATX-kontakt på nätagget? bara att dela på den om de sitter ihop.

Iof så gammal burk kanske du inte har

Prova om det går att dela på 8-pinsen till en fyra?

[http://www.corsair.com/media/cms/psu_connector_pics/eps-atx12...]


signatur

no remorse

Medlem
Skrivet av zgz:

Du har väl en 20+4 ATX-kontakt på nätagget? bara att dela på den om de sitter ihop

Du menar att jag ska skära sönder det här [http://imageshack.us/photo/my-images/221/kabelv.jpg/] gummi grejset? Eftersom 20pin och 4pin ingången på moderkortet sitter ganska långt ifrån varandra.

Medlem

Dumt att skära sönder, jag har ett Corsair TX 650 där kan jag splitta EPS/ATX 12V 8-pin till 2st 4pinskontakter som jag nämde ovan.


signatur

no remorse

Medlem
Skrivet av zgz:

Du har väl en 20+4 ATX-kontakt på nätagget? bara att dela på den om de sitter ihop.

Iof så gammal burk kanske du inte har

Prova om det går att dela på 8-pinsen till en fyra?

[http://www.corsair.com/media/cms/psu_connector_pics/eps-atx12...]

Fyfan vad tacksam jag är. Trodde jag lärde vänta nu i ett par månader till tills jag får bra moderkort.

Medlem

Bra att det kunde vara till nån hjälp!


signatur

no remorse

Medlem
Skrivet av zgz:

Bra att det kunde vara till nån hjälp!

Du jag kopplade in allt som de ska sitta och när jag startade datorn så börja, antagligen, nätagget pippa. Jag väntade aldrig tills windows skulle starta upp så jag stängde av allt efter cirka 5 pipp ljud. Är detta normalt eller vad ska jag göra?

Medlem

Korta eller långa pip?

Kolla att alla kontakter från nätagg till moderkortet samt grafikkortet (om det behöver extra ström dvs.) sitter ordentligt!

Tog den här infon från HPs hemsida, listade ut att det var en sån du hade (?)

[info]Beep codes common to HP and Compaq Desktop PCs
The following beep codes are common to many HP and Compaq desktop computers. Use these codes first before referring to the other code lists.
OBS:Not all codes are shown.
Beeps Description
1 short beep and 1 long beep Memory problem
2 short beeps and 1 long beep (repeats 5 times) Unable to initialize video or video card required but not installed
3 short beeps and 1 long beep CPU configuration error or CPU type is not compatible
The following beep codes are common to many HP and Compaq desktop computers that can occur while restoring, flashing or updating the BIOS :
Beeps Description
1 short beep Legacy floppy drive or CD/DVD drive not detected
2 short beeps Floppy diskette or compact disc not detected
3 short beeps Unable to start flashing (such as when missing a utility or BIOS image)
4 short beeps Flashing failed (checksum error, corrupted image, etc.)
5 short beeps BIOS recovery successful[/info]


signatur

no remorse

Medlem
Skrivet av zgz:

Korta eller långa pip?

Kolla att alla kontakter från nätagg till moderkortet samt grafikkortet (om det behöver extra ström dvs.) sitter ordentligt!

Tog den här infon från HPs hemsida, listade ut att det var en sån du hade (?)

[info]Beep codes common to HP and Compaq Desktop PCs
The following beep codes are common to many HP and Compaq desktop computers. Use these codes first before referring to the other code lists.
OBS:Not all codes are shown.
Beeps Description
1 short beep and 1 long beep Memory problem
2 short beeps and 1 long beep (repeats 5 times) Unable to initialize video or video card required but not installed
3 short beeps and 1 long beep CPU configuration error or CPU type is not compatible
The following beep codes are common to many HP and Compaq desktop computers that can occur while restoring, flashing or updating the BIOS :
Beeps Description
1 short beep Legacy floppy drive or CD/DVD drive not detected
2 short beeps Floppy diskette or compact disc not detected
3 short beeps Unable to start flashing (such as when missing a utility or BIOS image)
4 short beeps Flashing failed (checksum error, corrupted image, etc.)
5 short beeps BIOS recovery successful[/info]

Det var ram~minne som satt löst. Nu funkar det perfekt tack för din hjälp.

1
Skriv svar