Dark souls, en dag före.

Medlem
Dark souls, en dag före.

Hejsan, märkte idag att mitt Dark souls är skickat, och förmodligen kmr imorn.
Alltså en dag före releasen.
Detta innebär att om jag nu får det imorn, så väntar en sjukt svår utmaning:
att som lvl 1/-9 försöka ta sig an lvl 145 BPs med alla attributes på max (99)

Som extrem Demon's souls nörd, väntar jag spänt på denna utmaning. (om det nu händer så att säga.)

Så jag har 2 helt skilda frågor.

1: har ngn info om detta är inlagt i själva spelet, och som patchas bort iom release.
Lr har det med att om man är online på PSN så händer detta. (och man kanske får denna "förbannelse" permanent, även efter release.)

Saken är den att jag vill verkligen testa detta.
Men om det är så att man får detta permanent. Så ja, då avstår jag.

2: Sett många filmer på tuben där folk filmat när dem spelat PS/Xbox.
undrar finns det ngt program man kan hämta som fungerar liknande fraps?
(till PS3)
Om inte. ngn som vet hur dem gör för att få det så perfekt?

Ex:

Perfekt:

Operfekt:


signatur

Rwa?

Medlem

Får nog också min kopia imorgon. Hoppas inte det är permanent annars får man vänta tills fre

Medlem

mm :/ hoppas bara det är som sagt i själva spelet o patchas bort iom release. annars äre bara köra offline kanske?


signatur

Rwa?

Medlem

Kan säga att för att få det "perfekt" så behöver du ett "capture card". Det finns många olika märken och modeller av det. Här nedan har du ett exempel på internt och externt "capture card" från Hauppauge:

Internt -> http://www.hauppauge.se/site/products/data_colossus.html

Externt -> http://www.hauppauge.se/site/products/data_hdpvr.html


signatur

i7 2600K(2011)/GTX 1080/ACER Predator Z35 | PS4 | PS3 | Wii | PS2 | SNES | GB | NES

Medlem

jag får me 90% sannolikhet min kopia imorgon. jag är fruktansvärt peppad. tyvärr så har jag väldigt lite tid att spela spelet de första dagarna de kommer då jag jobbar för mycket, men jag ska ta varenda liten minut till att spela.

för att svara på din fråga så är det nog bara att köra offline. om det nu skulle vara så att dom satts in på single-player delen så kommer dom som sagt vara tvungna att patcha bort dom vid release, och mest sannolikt är det att de inte kommer hända. men jag vet inte, kul utmaning är det iaf

kan inte så mycket om capture cards, så lyssna på kommentaren ovan!

Medlem

vore väl väldigt konstigt ifall det va nått som blev permanent, tror det är BS att dom har lagt in 145 BPs som patchas bort. spelet är släppt i Japan och USA, får jag det i posten idag så kommer jag spela hajjemän.


signatur
Medlem

Slutade 12 idag och har studie dag imorn. Kom precis hem, och spelet i brevlådan
Blir att slakta BPs Nudå :S


signatur

Rwa?

Medlem
Skrivet av Annanaz:

Slutade 12 idag och har studie dag imorn. Kom precis hem, och spelet i brevlådan
Blir att slakta BPs Nudå :S

Ah sådära, nu hade jag oxå fått mitt spel i brevlådan, ska bara övertala tjejen att sluta fixa trophys på bakugan lol :E


signatur
Medlem

hah lycka till, Tyvärr får vi i eu inte utmaningen, bara japaner tydligen


signatur

Rwa?

Medlem

...tur det inte är utmanande som det är hah


signatur
Medlem

hmm, hade gärna försökt.

Btw ngn som vet vrf man skulle vilja vara Human form?
I demon's souls, so hade man ju fullt hp, och man kunde summona.
Nu har man ju lika mkt hp som hollowed. med skillnad att man inte har lika mkt resistance.
Ser ingen riktig anledning att försöka invade ngn om allt man får är Resistance.


signatur

Rwa?

Medlem

så jag har spelat spelet i drygt två timmar nu och har inte kommit till första bossen ännu.

SPOILER! SPOILER! SPOILER!:

Har dödat alla dom dryga skelettena i början av den första "världen" man kommer till. Samt att jag har mött taurus demon som i sig inte var så svår men jag använde nog en feg taktik. sprang upp på taket på borgen och hoppstabbade honom fyra gånger sen var han död.

Dödat en till boss nu. Moonlight butterfly. Har aldrig blivit så rädd som när den där jävla fjäriljäveln kom och flög upp vid mig till den där musiken. Fyfan.. men satan så coolt.

Medlem

Fick min limited edition idag, men är otroligt besviken på innehållet.
Känner mig lite lurad, då jag läste att de bytt ut fysiska kopian av guiden mot en digital, det gjorde mig inte såå mycket men det är dessutom bara en miniguide (45 sidor). Jag ville verkligen ha den fysiska boken.

Men jaja, spelet är ju lika bra som väntat

Medlem

SPOILER!!

Okej som ni läste har jag har jag dödat Moonlight Butterfly. Tyckte låten var sjukt kung, men när jag drog hem soundtracket så fanns den inte med? Är det någon som vet om det är något annat namn på den eller om den inte ens finns med? Vore ju tragiskt om vissa låtar från bossarna inte finns med ens.

Medlem
Skrivet av IronCouncil:

Fick min limited edition idag, men är otroligt besviken på innehållet.
Känner mig lite lurad, då jag läste att de bytt ut fysiska kopian av guiden mot en digital, det gjorde mig inte såå mycket men det är dessutom bara en miniguide (45 sidor). Jag ville verkligen ha den fysiska boken.

Men jaja, spelet är ju lika bra som väntat

Blev själv besviken på att det inte var en fysisk bok
Dock är spelet i nästan alla aspekt grymt


signatur

Rwa?

Medlem

nästan så man skulle införskaffa denna nästa löning eller nått. > http://www.webhallen.com/spel/guider/137042-dark_souls-the_of...

orkar inte riktigt gå mellan dator och tvspel, men just nu så njuter jag av spelet utan guide, roligare så iaf till en början


signatur
Medlem
Skrivet av Annanaz:

hmm, hade gärna försökt.

Btw ngn som vet vrf man skulle vilja vara Human form?
I demon's souls, so hade man ju fullt hp, och man kunde summona.
Nu har man ju lika mkt hp som hollowed. med skillnad att man inte har lika mkt resistance.
Ser ingen riktig anledning att försöka invade ngn om allt man får är Resistance.

När man är i Human form verkar det dyka upp NPC Black Phantoms på förutbestämda ställen och de brukar ge en hel del souls + några trevliga föremål. Sen så kan NPC:er man pratar med reagera annorlunda också.

Medlem
Skrivet av Peppeoll:

SPOILER!!

Okej som ni läste har jag har jag dödat Moonlight Butterfly. Tyckte låten var sjukt kung, men när jag drog hem soundtracket så fanns den inte med? Är det någon som vet om det är något annat namn på den eller om den inte ens finns med? Vore ju tragiskt om vissa låtar från bossarna inte finns med ens.

Låten finns med på den fysiska skivan iaf låt nr 16

1
Skriv svar