Prepare to die

Flakmonkey
Prepare to die

Fick idag ett telefonsamtal från FZ-Tompa som frågadeom jag kunde tänka mig att recensera #Dark Souls. Fantastiskt kul tänkte jag förstås först, men sen kom tvivlen kring om jag skulle hinna med det hel. Jag har ju trots allt ett jobbatt sköta och ett socialt liv att leva vilket kombinerat med spelets natur (det är ju förbannat svårt) gör det svårt att hinna med en alltför snäv deadline. Deadlinen är sattes dock som tur är till mitten av nästa vecka så nu sitter jag här och spelar From Softwares hypade uppföljare.

Jag nämnde svårighetsgraden lite smått och jag kan ju direkt säga att varningen "Prepare to die" som står på förpackningens baksida inte enbart är där för syns skull. Redan under tutorialen dog jag några gånger och nu ett par timmar in så har jag stupat fler gånger än vad jag brukar göra under ett helt "normalt" spel. Detta kan givetvis kännas frustrerande men som tur är så är spelet svårt på precis rätt sätt. När du dör är det nämligen ditt del och ingen/inget annans. Så känns det iaf nu, får se om det känns på samma sätt efter 10 timmar till och några hindra dödsfall

#blogg

Prepare to die

Lycko?


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem
Skrivet av Räven:

no pain, no gain

Vill ha!

Medlem

Se det såhär: Sitter du och spelar på helgen istället för att dricka maximerar du återhämtningen av din träning

Medlem

meeeeh ;/ mitten av nästa vecka? Spelet släpps ju imorgon ! Hade ju velat se en recenssion innan jag springer iväg och köper det..


signatur

SO SEXY YOU FUCK MY SHADOW

Flakmonkey

jo vet, fick exet sent av utgivaren... är ju lite för stort för att dra igenom på en kväll tyvärr

1
Skriv svar