Rykte: Battlefield 3 kommer till Steam

Robot
Rykte: Battlefield 3 kommer till Steam

Anonym Valve-källa hävdar att företaget förhandlar med Electronic Arts om att släppa Battlefield 3 på Steam.

#electronic-arts, #battlefield-3


Medlem
Rykte: Battlefield 3 kommer till Steam

Hoppas verkligen de! Pallar fan inte köpa bf3 annars (lat)

Medlem

Låter inte troligt alls, EA är ju värre än Nord-Korea.

Medlem
Skrivet av Blazing_Angel:

Låter inte troligt alls, EA är ju värre än Nord-Korea.

True that!

Medlem

Håller tummarna!

Medlem

Hade varit fint.

Medlem

Men vafan. Lite väl sent nu, när man redan har förbokat på Origin-skiten.

Medlem

De som klagar över Origin borde klaga över Battlelog istället. Även om spelet, mot förmodan, skulle släppas genom steam är det genom Battlelog som man startar spelet. Det enda origin eller steam gör är att brumma i bakgrunden.

Trolls: "MEN JAG HAR JU ALLA FRIENDS PÅ STEAM!?!?!?"

Svar: Add non steam game.

Den enda interaktionen man kommer ha med själva origin är... inget alls, förutom inloggning när man startar spelet genom battlelog. Vilket man kommer logga in av sig själv när man väljer att spara lösenord.

Skrivet av Sayton:

Men vafan. Lite väl sent nu, när man redan har förbokat på Origin-skiten.

Man kommer självfallet kunna aktivera spelet på båda plattformerna med samma key.
Inte den skarpaste kniven i lådan ser jag.

Medlem

Hade ju varit guld!


signatur

Jag har ätit pannkaka!

Medlem

Och då måste man ha Steam och Origin igång o sedan starta spelet via BAttlelog Ungefär som när steam säljer spel som sedan kräver Games For WIndows Live

Medlem
Skrivet av White Moose:

De som klagar över Origin borde klaga över Battlelog istället. Även om spelet, mot förmodan, skulle släppas genom steam är det genom Battlelog som man startar spelet. Det enda origin eller steam gör är att brumma i bakgrunden.

Trolls: "MEN JAG HAR JU ALLA FRIENDS PÅ STEAM!?!?!?"

Svar: Add non steam game.

Den enda interaktionen man kommer ha med själva origin är... inget alls, förutom inloggning när man startar spelet genom battlelog. Vilket man kommer logga in av sig själv när man väljer att spara lösenord.

Skrivet av Sayton:

Men vafan. Lite väl sent nu, när man redan har förbokat på Origin-skiten.

Man kommer självfallet kunna aktivera spelet på båda plattformerna med samma key.
Inte den skarpaste kniven i lådan ser jag.

Hahahaha. Du har helt missat poängen med varför folk inte vill ha det på Origin. Geez.

Medlem

Origin fungerar utmärkt, krånglar inte mer än vad steam gör.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Hoppas retail versioner går att registrerar nu eftersom jag redan har bokat

Inaktiv
Skrivet av Blazing_Angel:

Låter inte troligt alls, EA är ju värre än Nord-Korea.

Du verkar inte ha fattat någonting. Hur många Valve-spel hittar du på Origin?

Medlem

Redan bokat på origin men går det inte att överföra på något sätt (om ryktet visar sig vara sant) så köper jag det hellre en gång till på steam än att stötta EA.

Medlem
Skrivet av White Moose:

Även om spelet, mot förmodan, skulle släppas genom steam är det genom Battlelog som man startar spelet.

I betan, ja - I fullversionen kommer det finnas en meny ingame.

Medlem

Håller alla tummar som går för att det släpps via Steam. Origin känns totalt meningslöst för mig då jag isåfall måste köra genom det för endast ett spel.

Medlem
Skrivet av jyggen:
Skrivet av White Moose:

Även om spelet, mot förmodan, skulle släppas genom steam är det genom Battlelog som man startar spelet.

I betan, ja - I fullversionen kommer det finnas en meny ingame.

Konsol versionerna ja men inte PC. Dice har varit ganska klara på den punkten...

Medlem

Kanon om det stämmer! Håller tummisch!

Inaktiv

Battlelog, Origin, Steam, Windows Live... blir många program för ett spel. Sen ska xfire var igång, skype och en webläsare som driver battlelog... blir fint ingame! vi ses och hörs alla!

Räcker förfan med Steam! inge annat skit..

Medlem

Skulle BF3 släppas på Steam skulle jag köpa det - om jag inte måste ha Origin installerat i bakgrunden ändå, alltså. Origin-installation = inget köp.

Medlem

Hoppas det! Annars blire inget BF3 för mig! VÄGRAR ORIGIN!

Medlem

@White Moose Fast Battlelog håller inte på att söker igenom våra datorer för att få reda på vad vi har så de kan skicka massa propaganda och reklam till oss... Plus att Battlelog har inte ett samarbete med Microsoft där de lovar att rapportera piratkopierade version av Windows till Microsoft (Ja Origin kollar sånt)

Medlem

Är det sant så blir det absolut ett köp via Steam.

Inaktiv

Nu har jag skaffat mig Origin, så nu får det fanken inte släppas till steam!

Medlem

Håller tummarna för att de släpper på steam. Spelet ser ut att vara kul.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Steam är inte intressant, det enda jag är intresserad av är att göra det självständigt så som BFBC2.

Medlem

ja, fan hoppas att detta stämmer, så som det är nu funkar ju bara inte. Det ska vara steam, enkelt att komma åt det mesta in-game och Battlelog skulle vara något man skulle kunna baka in i steam eller ngt liknande så att man slipper ha en webbläsare för att spela ett spel...

Medlem
Skrivet av showerguy:

Battlelog, Origin, Steam, Windows Live... blir många program för ett spel. Sen ska xfire var igång, skype och en webläsare som driver battlelog... blir fint ingame! vi ses och hörs alla!

Räcker förfan med Steam! inge annat skit..

Använder folk fortfarande Xfire?

Inaktiv

Får hoppas det stämmer, jag hoppas verkligen att Origin inte blir ett krav i fullversionen.

Skriv svar