Grupphantering till Battlefield 3-släppet

Medlem
Skrivet av MaXMC:

Det som suger mest med BF3 (samma sak med BFBC2) är att man inte kan Sluta spelet när man är emellan matcher, istället måste man vänta tills nästa match startar, vänta till man spawnar och då trycka ESC och få fram menyn och välja Quit.
Vad är det för en idiot som tänkt ut det systemet? I BFBC2 fick man ju minus på sin ranking om man lämnade i en pågående match, men det var helt omöjligt att lämna mellan matcher även där.
Lika så när man är mellan matcher går det inte att ändra på sina loadouts.

Tabba ur spelet och tryck på "Close game" i Battlelog.

Medlem
Skrivet av MaXMC:

Det som suger mest med BF3 (samma sak med BFBC2) är att man inte kan Sluta spelet när man är emellan matcher, istället måste man vänta tills nästa match startar, vänta till man spawnar och då trycka ESC och få fram menyn och välja Quit.
Vad är det för en idiot som tänkt ut det systemet? I BFBC2 fick man ju minus på sin ranking om man lämnade i en pågående match, men det var helt omöjligt att lämna mellan matcher även där.
Lika så när man är mellan matcher går det inte att ändra på sina loadouts.

Hört talas om Alt+F4?

Medlem
Skrivet av Yabba:
Skrivet av MaXMC:

Det som suger mest med BF3 (samma sak med BFBC2) är att man inte kan Sluta spelet när man är emellan matcher, istället måste man vänta tills nästa match startar, vänta till man spawnar och då trycka ESC och få fram menyn och välja Quit.
Vad är det för en idiot som tänkt ut det systemet? I BFBC2 fick man ju minus på sin ranking om man lämnade i en pågående match, men det var helt omöjligt att lämna mellan matcher även där.
Lika så när man är mellan matcher går det inte att ändra på sina loadouts.

Hört talas om Alt+F4?

Fast det är ändå en ganska korkad UI mellan matcherna.
Vore fint om man kunde ställa in customizations då t.ex, eller öht göra något

Inaktiv

det behövdes!

Medlem

Fan va skönt att de fixar det! Tackar

Medlem

Jag var aldrig orolig.

Medlem
Skrivet av Gagoff:
Skrivet av Yabba:
Skrivet av MaXMC:

Det som suger mest med BF3 (samma sak med BFBC2) är att man inte kan Sluta spelet när man är emellan matcher, istället måste man vänta tills nästa match startar, vänta till man spawnar och då trycka ESC och få fram menyn och välja Quit.
Vad är det för en idiot som tänkt ut det systemet? I BFBC2 fick man ju minus på sin ranking om man lämnade i en pågående match, men det var helt omöjligt att lämna mellan matcher även där.
Lika så när man är mellan matcher går det inte att ändra på sina loadouts.

Hört talas om Alt+F4?

Fast det är ändå en ganska korkad UI mellan matcherna.
Vore fint om man kunde ställa in customizations då t.ex, eller öht göra något

+1


signatur

AMD Phenom II 965BE, Corsair 8GB 1333mhz DDR3, Asus GeForce GTX280 OC,
Corsair 1000W Power Supply, Asus Crosshair IV Formula Motherboard.

Medlem
Skrivet av MaXMC:

Det som suger mest med BF3 (samma sak med BFBC2) är att man inte kan Sluta spelet när man är emellan matcher, istället måste man vänta tills nästa match startar, vänta till man spawnar och då trycka ESC och få fram menyn och välja Quit.
Vad är det för en idiot som tänkt ut det systemet? I BFBC2 fick man ju minus på sin ranking om man lämnade i en pågående match, men det var helt omöjligt att lämna mellan matcher även där.
Lika så när man är mellan matcher går det inte att ändra på sina loadouts.

Får väl inga minuspoäng för det (iaf inte på 360), annars hade man ju alltid fått minuspoäng eftersom man endast kan avbryta i just en pågående match.

Men visst hade det varit bra om man kunna avsluta mellan matcherna.

Medlem

Jobbigt att man måste nästan tvinga folk att göra saker


signatur

¯\_(ツ)_/¯

Inaktiv

Underbart! Då är det så gott som klart att Battlefield 3 blir det bästa FPSet någonsin om de fixar buggarna.
Skulle dock vara kul om du gjorde jetsen ännu snabbare!

Medlem

Goodie


signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Medlem

Trodde väl det,, även om jag var rädd för det motsatta

Medlem
Skrivet av donhenri:

Det var fan på tiden att man fick ett svar men vad sägs om att se öka till 6 man squads på conquest?

Kanske, när jag körde Caspian Border "tror" jag att jag va i en grupp med 5 spelare iallafall, men är inte säker, kan ha sett fel :S

Medlem
Skrivet av Zakkkke:
Skrivet av Eottt:
Skrivet av bent toe:

Någon som varit orolig för detta? Det tog jag som en självklarhet i fullspelet... en beta är alltid en beta. Man skall rapportera buggar etc.. inte gapa om olika features.

Grejen är att det inte är en självklarhet. Dice har gått och blivit helt hjärn-rapta.

Inte heller helt självklart vad ditt nya påhittade ord rapta betyder:)

Det var ju så att detta från början skulle skötas utifrån battlelog menyn. Alltså skulle du vart tvungen att tabba ut ur spelet för att skapa squads. Det var så det var innan communityn tjatade. Så ja, jag var orolig för att detta skulle skötas från battlelog.

Medlem
Skrivet av krad:
Skrivet av Zakkkke:
Skrivet av Eottt:
Skrivet av bent toe:

Någon som varit orolig för detta? Det tog jag som en självklarhet i fullspelet... en beta är alltid en beta. Man skall rapportera buggar etc.. inte gapa om olika features.

Grejen är att det inte är en självklarhet. Dice har gått och blivit helt hjärn-rapta.

Inte heller helt självklart vad ditt nya påhittade ord rapta betyder:)

Det var ju så att detta från början skulle skötas utifrån battlenet menyn. Alltså skulle du vart tvungen att tabba ut ur spelet för att skapa squads. Det var så det var innan communityn tjatade. Så ja, jag var orolig för att detta skulle skötas från battlenet.

Battlelog*


signatur

AMD Phenom II 965BE, Corsair 8GB 1333mhz DDR3, Asus GeForce GTX280 OC,
Corsair 1000W Power Supply, Asus Crosshair IV Formula Motherboard.

Medlem

"– Du kommer att kunna bläddra och gå med i grupper samt skapa privata, skriver Barrie "Bazajaytee" Tingle och sätter punkt för den diskussionen."

Roliga och nödvändiga funktioner för gruppsystemet i bf3, men sa han verkligen det alla tolkar det som? Att detta ska ske in game och inte genom battlelog? Han pratar om en squad browser, men menar han en squad browser i battlelog eller in game?

Medlem
Medlem

Om inte battlelogg va så segt Me grupper o squad join så bryr ja mig inte om man byter squad i eller utanför då spelet tabbar otroligt fort. Men optimalt skulle va ingame! Men de spelar mindre roll på public då alla kör runt n Gun ändå

Medlem

är det en uppdatering till betan?

Medlem

Alriiiiiight!

Nu återstår bara ett mysterium! Kommer det vara
A: Tråkiga Bad Company squads? Dvs man bara spawnar på dom, eller kommer de vara
B:BF2/2142 squads? Dvs gruppbefälet kan skrika ut order och styra gruppen?

...håller tummarna för det andra valet


signatur

Game long and prosper

Medlem
Skrivet av Javas:

Alriiiiiight!

Nu återstår bara ett mysterium! Kommer det vara
A: Tråkiga Bad Company squads? Dvs man bara spawnar på dom, eller kommer de vara
B:BF2/2142 squads? Dvs gruppbefälet kan skrika ut order och styra gruppen?

...håller tummarna för det andra valet

Det blir alternativ två, BF3 kommer ju ha det där ROSE systemet (eller vad det nu heter) som BF2 har där du kan ge order och liknande. Den finns inte med i betan men det kommer finnas när det släpps.

Medlem
Skrivet av jehuty:
Skrivet av Javas:

Alriiiiiight!

Nu återstår bara ett mysterium! Kommer det vara
A: Tråkiga Bad Company squads? Dvs man bara spawnar på dom, eller kommer de vara
B:BF2/2142 squads? Dvs gruppbefälet kan skrika ut order och styra gruppen?

...håller tummarna för det andra valet

Det blir alternativ två, BF3 kommer ju ha det där ROSE systemet (eller vad det nu heter) som BF2 har där du kan ge order och liknande. Den finns inte med i betan men det kommer finnas när det släpps.

Du har ingen aning om hur glad jag blev av ditt inlägg
Rosen är jätteskön, hoppas dom bara har ett spamfilter så folk inte håller på som i BF2, öronen börjar blöda varje gång som Mec -_-


signatur

Game long and prosper

Medlem
Medlem

Härligt att höra. Om de nu bara fixar till det väldigt konsollanpassade UI't i pc-versionen så blir det nog ett köp med tiden.

Medlem

Ja det var väl ingen större överraskning, men trevlig nyhet hur som helst.

12
Skriv svar