Id: Rage kommer att ändra uppfattningen om oss

Medlem

Det är dåligt med inställningar, men det är snyggt som satan! De använder grafiken och tekniken på ett skönt sätt.
Kör i 1920x1200 med 16x AA. Inga problem alls med texturer eller nått.
Force vsync behövs inte heller, det är automatiskt syncat till 60 för mig, och det droppar aldrig under 60 heller.
(2600k@4,8 gtx570@900)

Om spelet är bra eller dåligt har jag inte hunnit uppfatta mig riktigt än om, men det är kul. Så sköna vyer så man stannar till då och då och njuter

Medlem
Skrivet av Efraim:

Det är dåligt med inställningar, men det är snyggt som satan! De använder grafiken och tekniken på ett skönt sätt.
Kör i 1920x1200 med 16x AA. Inga problem alls med texturer eller nått.
Force vsync behövs inte heller, det är automatiskt syncat till 60 för mig, och det droppar aldrig under 60 heller.
(2600k@4,8 gtx570@900)

Om spelet är bra eller dåligt har jag inte hunnit uppfatta mig riktigt än om, men det är kul. Så sköna vyer så man stannar till då och då och njuter

Skulle inte bli förvånad om dom som har problem med texturer lirar på xbox, där dom till och med har rekommenderat att man installerar spelet till hårddisken pga av att det tar längre tid att ladda från dvd skivorna.

Medlem

Så jävla irriterande, här har ni släppt en recension men inget står det i min RSS-feed, varför kan ni inte bara lägga ihop nyheter och artiklar? Är det inte en nyhet att ni släppt en recension?

Medlem
Skrivet av cat_fish_1:

Spelet är till vissdel en Borderlands ripoff, och de som stör massor är att deras motor kör OpenGL och att texturernas laddning är helt efterbliven.

annars är de ett kul spel och alla uppgraderingarna är också roliga.
Dock skjuter sig Id i foten då spelet stinker consol port!!

Orka kalla det en broderlands ripoff, det var både i produktion on annonserades innan BL.

Medlem

Rage kanske liknar Borderlands men det jag sett från båda spelen är att de är rätt så olika annars. Rage har varit under utveckling en väldigt lång tid och tidiga bilder har visat på ett Mad Max inspirerat spel där bilar varit i fokus. Nu har jag visserligen inte spelat Rage och bara sett lite kort från Borderlands men jag tror jag sett tillräckligt för att kunna bedöma hur lika dom är och som sagt var de verkar ganska olika varandra.

Inaktiv

Fyfan har massiva problem med popups och tearing.. Är sjukt många som delar mina problem efter att ha läst på steam/youtube/etc, men ID jobbar tydligen på att fixa problemen. MEn fortfarande sjukt dåligt ,,

update: Det finns en fix på steamforumen som har fixat problemen för mig. Men fortfarande är det så dåligt att det inte finns några inställningar förutom upplösningen i princip. ID har tydligen lagt ner mer tid på konsollversionerna.

Medlem
Skrivet av tuckdragon:
Skrivet av Efraim:

Det är dåligt med inställningar, men det är snyggt som satan! De använder grafiken och tekniken på ett skönt sätt.
Kör i 1920x1200 med 16x AA. Inga problem alls med texturer eller nått.
Force vsync behövs inte heller, det är automatiskt syncat till 60 för mig, och det droppar aldrig under 60 heller.
(2600k@4,8 gtx570@900)

Om spelet är bra eller dåligt har jag inte hunnit uppfatta mig riktigt än om, men det är kul. Så sköna vyer så man stannar till då och då och njuter

Skulle inte bli förvånad om dom som har problem med texturer lirar på xbox, där dom till och med har rekommenderat att man installerar spelet till hårddisken pga av att det tar längre tid att ladda från dvd skivorna.

Nah, det är PC-versionen som strular. Finns en hel del klipp uppe på youtube. Tydligen så är ATI-drivern för Battlefield 3 rätt förödande för Rage.

Medlem

Jag kör med nvidias senaste, 285.38 BF3 Beta driver. och det fungerar bra.

Inaktiv
Skrivet av Efraim:

Jag kör med nvidias senaste, 285.38 BF3 Beta driver. och det fungerar bra.

Det roliga är att de drivrutinerna jävlas med FIFA 12 (känt problem)så därför kör jag inte med dom.

LOL på hela skiten

Medlem

Nya ATI drivrutinerna verkar fixa till problemen: http://www.youtube.com/watch?v=WmdWNREEqno

Medlem

Åh nej piraterna utalar sig dåligt om Rage, ID blir säkert jätteledsna för det

Det verkar ligga på 83% nånting, och visst förväntade man sig kanske mer, men jag gillar ID och återkommer när jag själv spelat det.

Medlem

Suck, för det första så var inte Tim Willits med och grundade företaget, han började på id software 1995. För det andra så tar ni orden ur sitt sammanhang utan att ha med orden i texten och sedan gör ni om det till en rubrik i aftonbladet anda vilket är ganska lågt. Artikeln tycker jag är luddigt skriven.

Medlem

Trist för er med ATI-kort. Men det fixas nog snart förhoppningsvis.

För övrigt ett ganska så bra spel faktiskt.

Man kan ju undra vad ni som gnäller hade förväntat er egentligen? Har ni missat all info om spelet innan?

Medlem

Hm... verkar vara lite väl mycket... konsolanpassat... dock snygga animationer på fiender av vad jag sett.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

är det mest Ati som är drabbat hårdast eller gäller det geforce kort också. tänkte nämligen skaffa det till pc men vetifan nu alltså..

Inaktiv
Skrivet av tjonkie:

är det mest Ati som är drabbat hårdast eller gäller det geforce kort också. tänkte nämligen skaffa det till pc men vetifan nu alltså..

Har ett GTX 460 och det är tearing och popups som FAN. men har fixat med att tvinga igenom vsync i nvidiapanel sen har jag laddat ner en CFG som fixar popups till viss mån. Sen är dom på väg med en patch eller drivrutiner så ska nog vara lugnt..

Medlem

okej det var ju tråkigt. jag har också ett gtx 460 kort dessutom. okej men är det spelbart nu då eller är det fortfarande bedrövligt?

Inaktiv
Skrivet av tjonkie:

okej det var ju tråkigt. jag har också ett gtx 460 kort dessutom. okej men är det spelbart nu då eller är det fortfarande bedrövligt?

Det är spelbart med configen där och genom att fixa Vsync i nvidiapanelen

Så kör hårt!

Medlem
Skrivet av PcGamer:
Skrivet av dofilusåkaffe:

Hur tusan vet du det då? Går ju inte att köpa än FFS

http://www.youtube.com/user/TotalHalibut#p/u/1/8IQ4FBXg8WY, konsolport skulle jag väl inte kalla det men utan tvekan så verkar de har dragit ner något enormt på inställningarna man kan göra, något som knappast brukar gälla för id´s spel. Får nog hålla med Cynical Brit, id verkar tro att deras spel bättre kan bedöma vilka inställningar som passar bäst på ens dator än en själv vilket det knappast kan. Må hända att det tilltalar de som spelar konsol men på pc är det skrattretande att inte ha möjlighet att själv välja.

OT:

Kommer inte köpa detta till fullpris utan det blir nog till att vänta tills det går ner i pris om det blir ett köp alls.

Är inte förvånad över att grafikinställningarna är begränsade. En bit in i videon kommer "saving content. Please dont turn off your computer". Ska detta vara ett skämt? Sen när skulle man riskera att stänga av datorn när man sparar i ett spel på pc:n? Detta är ju bara nonsens och fullständigt absurt.

Ännu ett konsolifierat fps spel. Riktigt tråkigt.

Bortsett från det, har grafikmotorn stor potential. Förhoppningsvis blir doom 4 något i hästlängd vad gäller att visa hur ett fps ska vara.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem
Skrivet av Pettor:

Åh nej piraterna utalar sig dåligt om Rage, ID blir säkert jätteledsna för det

Det verkar ligga på 83% nånting, och visst förväntade man sig kanske mer, men jag gillar ID och återkommer när jag själv spelat det.

Du menar alltså att alla som är pc spelare är pirater? Har du några som helst belägg för detta för annars är du bara ytterligare en som tror på allt de läser på nätet.

Skrivet av magma:

Är inte förvånad över att grafikinställningarna är begränsade. En bit in i videon kommer "saving content. Please dont turn off your computer". Ska detta vara ett skämt? Sen när skulle man riskera att stänga av datorn när man sparar i ett spel på pc:n? Detta är ju bara nonsens och fullständigt absurt.

Ja lade också märke till det och reagerade precis som du, har nog aldrig sett det tidigare i ett pc spel och jag håller med det är rätt så tragiskt när man ser sådant här, stod iaf inte console om man nu ska se något positivt.

Medlem
Skrivet av PcGamer:

Du menar alltså att alla som är pc spelare är pirater? Har du några som helst belägg för detta för annars är du bara ytterligare en som tror på allt de läser på nätet.

Ehh, hur många tror du det är som _lagligt_ har kunnat få tillgång till spelet ett par dagar innan officiell release?
Kan nog inte vara sååå extremt många "recensenter"...

Skrivet av Phobo:

Finns skapligt många trådar på STEAM om hur illa PC versionen lirar, samt ett gäng recensioner som är baserade på PC versionen.

Haha, folk sitter alltså på officiella STEAM-forumen och whinear över ett spel som inte har release förens imorgon?

Kanske ska lägga till ett "SKIDROW" alternativ i pollen för denna nyhet
30k leechers på piratbukten, inte illa!

Medlem
Skrivet av whoo:
Skrivet av PcGamer:

Du menar alltså att alla som är pc spelare är pirater? Har du några som helst belägg för detta för annars är du bara ytterligare en som tror på allt de läser på nätet.

Ehh, hur många tror du det är som _lagligt_ har kunnat få tillgång till spelet ett par dagar innan officiell release?
Kan nog inte vara sååå extremt många "recensenter"...

Skrivet av Phobo:

Finns skapligt många trådar på STEAM om hur illa PC versionen lirar, samt ett gäng recensioner som är baserade på PC versionen.

Haha, folk sitter alltså på officiella STEAM-forumen och whinear över ett spel som inte har release förens imorgon?

Kanske ska lägga till ett "SKIDROW" alternativ i pollen för denna nyhet
30k leechers på piratbukten, inte illa!

Rage är släppt i vissa delar av världen. Det är nog många kommentarer och videos som är från betalande kunder mao.

Release date(s) iOS

NA November 18, 2010

Microsoft Windows, PlayStation 3, Xbox 360[2]

NA October 4, 2011

AUS October 6, 2011[3]

EU October 7, 2011

Jag piratar aldrig själv spel, men i detta fallet kan jag i viss mån förstå om folk vill "try before you buy", med tanke på dom buggar vissa har med titeln.


signatur

"We think there is a fundamental misconception about piracy. Piracy is almost always a service problem and not a pricing problem" - Gabe Newell

Medlem

Spelet släpptes den 4:e i USA

Medlem

Det kostar ju bara 279:- på dustin.. det tycker jag är helt ok.. så jag köper det iaf


signatur

I9 9900 - RTX 3080 - 32GB - 990 pro

Medlem

Saving...Do not turn of your computer säger det mesta!!!!!!! FAIL! FAIL FAIL!!!!!!!!!

Medlem

Ah, där fick man för förutfattade meningar om global release, sorry!

Btw, nån som vet hur "settings" fungerar? Det enda jag läst/sett är att det i stort sett är obefintliga grafiksettings....

Är det "samma för alla", och sen får man styra prestanda via upplösning?
Eller kör dom helt sonika vad andra spel kallar "auto", fast i bakgrunden, utan att låta spelaren köra customize?

12
Skriv svar