L.A. Noire-studion stängs

Medlem

Om det nu sålt så bra som det låter ska man skita i spel utgivna av Rockstar Games då dom tydligen gett utvecklarna ett skitkontrakt för att gynna sin egen kassa utan att bry sig i den som gjort jobbet.

Medlem

Så går det då man har en smärre galning som chef, vilket av allt att döma var fallet hos Team Bondi. Hoppas de anställda hittar sig nya jobb, det kan inte vara ett kul läge.

Medlem

Rockstar lyckas i bästa Activision stil döda en bra spelutvecklare genom att vara för giriga, och kräva för mycket kontroll. Låter som EEA på 90-talet, eller som sagt Activision nu för tiden.
Hall of Shame för dem!

Medlem

Asså.....
(is speechless)

Btw, jag har ingen susning om vilken plattform jag ska skaffa L.A Noire till. Kommer pc versionen vara lite förbättrad mot konsolversionen? Typ inehålla all DLC eller ha lite finputsad prestanda och grafik?


signatur

Game long and prosper

Medlem
Skrivet av Jozher:

Om det nu sålt så bra som det låter ska man skita i spel utgivna av Rockstar Games då dom tydligen gett utvecklarna ett skitkontrakt för att gynna sin egen kassa utan att bry sig i den som gjort jobbet.

1. Det har nog inte sålts som förväntats
2. Vad är det som tyder på att Rockstar är skurken?
Uppenbara kräk i ledningen för utvecklingen har förmodligen gett stor personalomsättning och 7 års utvecklingstid.
3. Utvecklingsbolaget är ett eget företag rätt likt t.ex underleverantör till SAAB eller liknande.
Ska vi sluta köpa SAAB för att en underleverantör av plastdetaljer har kass ledning med ännu mer urusel personalpolitik?

Det är inte alltid dom med pengarna som är skurkarna.

Medlem

Har svårt att tycka synd om Team Bondi... eller well, jo, jag tycker väldigt synd om all den personal som fått avgå nu iom studion har lagts ner, men så som ledningen har betett sig mot sina egna anställda så har jag svårt att tycka det är synd om dem som styrde det. Känns som de förtjäna det nästan

Medlem

Inte förvånande med tanke på hur studion skötes.

Medlem
Skrivet av LordDaimos:
Skrivet av robbis:
Skrivet av MacNille:

Jag gråter en stilla tår för dessa utvecklare som vågade göra något nytt.

Nytt och nytt... Det är ju samma spel som rockstar gjort i ett årtionde! GTA i olika tappningar! Det enda som var nytt egentligen var sättet dom fångade motion capture för ansiktena. Dock är det ett jävligt bra spel, precis som GTA och RDR. Men dom borde verkligen försöka göra nåt mera med spelen. MP i RDR var ju ett steg i rätt riktning och jag tror GTA kommer få nåt liknande

Har du spelat L.A. Noire? Att jämföra det med GTA som är mer renodlad action och vårdslös körning blir väldigt fel även om vissa likheter så klart finns. Hela upplägget med att leta bevis och förhöra misstänkta m.m. är ju mer eller mindre nyskapande och har aldrig gjorts i en sån högprofil titel förut.

/ LordDaimos

Jo självklart har jag spelat L.A Noire, har tagit varenda achievement i det dessutom. Och det ÄR GTA, precis som alla andra Rockstar spel så fungerar dem på samma sätt fast i olika miljöer. Visst man letar ju inte direkt ledtrådar i GTA men det var inte det jag syftade på heller. Jag menade hur spelet fungerade generellt.

12
Skriv svar