Osannolikt att Red Dead släpps till pc

Medlem

Ah trist för PC-spelare! Spelet e grymt bra....otrolig känsla att rida omkring...man får verkligen lite clintan känsla hela tiden ;D

Medlem

Red Dead är en milstolpe i spelhistorien. Så underbart bra.


signatur

Memento Mori

Medlem

Jaja, det blir till att köpa det begagnat till Xboxen då.

Inaktiv

är väl det snyggaste spelet till xbox360 också

Inaktiv

RDR är ju Rockstars bästa spel, så väldigt synd att det inte kommer till PC...

Medlem

klarade spelet på 2 dagar, la det i hyllan och där ligger det kvar än, var som att titta på en västen rulle ^^) grymt spel

Medlem

Detta suger elefant-p*nis!

Inaktiv

Av det jag sett, hört och provspelat så hade jag helt klart valt en pc-port av rdr framför lan. Trist crap-spel med Mad Mens tråkigaste skådis i huvudrollen = zzz

Medlem
Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:
Skrivet av Ankan:

Spelet blev alldeles för tjatigt efter ett tag och jag orkade aldrig spela ut det på Xboxen.

Samma här och tror det berodde mycket på att det kördes på konsol. Man skulle kunna ha mycket kul med o skjuta folk i benen eller så men det blev bara LT pang i magen LT pang i magen LT pang i magen (LT= auto aim)
Booooring

Man spelar ju inte på regular servers online kör med expert mode så har du ju ingen auto-aim, sen förstår jag inte varför folk klagar på RDR och L.A. Noire? Då jag tycker att L.A. Noire historien är ju grymt bra, och Rdr har man för att lattja runt i, Ungefär som det blir ibland i Battlefield med WTF!? moments.

Medlem

Sitter och spelar RDR just nu för första gången och spelet är underbart, historiskt. Tack vare all bra kritik och recensioner så kan jag ta god tid på mig i spelet och njuta av allt man kan göra. Ett mycket välgjort spel som förtjänar vartenda öre. Det är synd att det inte kommer till PC.

Medlem

"Allt vi kan säga är att så fort det är möjligt (tekniskt, utvecklarmässigt och affärsmässigt) för oss att släppa ett spel till pc "

Jag har svårt att se att hindret skulle vara tekniskt eller utvecklarmässigt då spel till konsol utvecklas på PC. Alltså är det "affärsmässigt" som är orsaken?


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Who's the retard now? Synd att ni hatear på konsol hela tiden när ni ständigt blir ägda.

Medlem
Skrivet av Icerock:
Skrivet av Kartraith:

Byter gärna ut LA Noirse mot Red Dead Redemption

Håller med totalt!

Vem fan bryr sig om L.A. Noire!.....

Och jag bryr mig inte om Red Dead Redemption heller. Ge oss ett GTA 5 på PC och helst inte ett nytt San Andreas som var bra på sin tid men det räcker också.


signatur

Det var detta...

Medlem

men shit , då får jag väl ta och köpa en xbox igen då , precis som för gta 4 , som inte kom till pc .

hehe , man ska aldrig säga aldrig,
samtidigt som det här faktiskt är lite annorlunda case jämfört med gta serien.

KoP
Medlem
Skrivet av Tvättbjörn:

Who's the retard now? Synd att ni hatear på konsol hela tiden när ni ständigt blir ägda.

Kom igen.. det där var väl lite onödigt sagt? Kasta bränsle på brasan i försök att elda upp. Visa lite ödmjukhet istället.

Medlem
Skrivet av KoP:
Skrivet av Tvättbjörn:

Who's the retard now? Synd att ni hatear på konsol hela tiden när ni ständigt blir ägda.

Kom igen.. det där var väl lite onödigt sagt? Kasta bränsle på brasan i försök att elda upp. Visa lite ödmjukhet istället.

Yeah right antingen är man pcgamer och är bäst eller också är man konsolspelare och får alla spel men man får ta så jävla mycket skit från de astuffa pc spelarna.

Medlem
Skrivet av bjosarn:
Skrivet av Blazing_Angel:
Skrivet av Dennardo77:

LA Noire suger! Tråkigaste spelet någonsin, Fan 600 kronor bluff åt LA noire!

Antar att du är en sån där person som aldrig läst en bok i hela ditt liv.

Det låter faktiskt som en logisk slutsats.

Får ju hoppa in och påstå att jag läser många böcker och att LA Noire fortfarande är det sämsta spelet 2011.

1. Det är ett sandboxspel där man inte får utnyttja hela idén med sandbox, utan det finns INGET att göra ute i "världen" förutom att transportera sig till nästa uppdrag, detta utan att skada några andra bilar etc.
2. Spelet blir så sjukt enformigt, för det är ju helt enkelt, leta ledtrådar, spendera 20min på transport om man inte teleporterar sig, förhöra folk, anklaga någon. Detta i 30timmar är inte direkt roligt, dessutom när man aldrig kan "misslyckas" förutom på första uppdraget(av nån anledning...).
3. Storyn kommer igång i dom sista uppdragen, innan dess vet man knappt något om sin karaktär förutom att han varit militär.
4. Inte konstigt att Team Bondi gick i konkurs efter släppt ett sånt här misslyckande.
5. PC-portningen kommer säkerligen vara 10x sämre än till konsol,så är det ju med alla Rockstar spel som finns på PC.

Inaktiv

[quote=Håkan][quote=bjosarn][quote=Blazing_Angel]

Skrivet av Dennardo77:

LA Noire suger!

1. Det är ett sandboxspel där man inte får utnyttja hela idén med sandbox, utan det finns INGET att göra ute i "världen" förutom att transportera sig till nästa uppdrag, detta utan att skada några andra bilar etc.

som mafia 2

Inaktiv

http://www.rockstargames.com/newswire/article/19081/asked-ans...

Så Rockstars anledning till varför de inte släppt Red Dead Redemption på PC är: Vi har ingen anledning och kan inte snacka ur skägget.

Medlem

Vill då fan inte har nåt LA Noire, det är RDR som gäller.


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem
Skrivet av Tybalt:

"Allt vi kan säga är att så fort det är möjligt (tekniskt, utvecklarmässigt och affärsmässigt) för oss att släppa ett spel till pc "

Jag har svårt att se att hindret skulle vara tekniskt eller utvecklarmässigt då spel till konsol utvecklas på PC. Alltså är det "affärsmässigt" som är orsaken?

Nej det är inte bara det, jag tror de har inte tid föratt de jobbar på andra spel. De sa de har ingen planer just nu för nytt GTA heller då de har inte tid. Andra orsaken för RDR är tekniska problem som uppstår i samband med pc portningen och RDR är anpassat för konsoler i första hand.
Kanske de kan göra de om några år då de har mer tid men är inte säkert.

12
Skriv svar