Är mikrotransaktioner framtid?

Medlem
Är mikrotransaktioner framtid?

Så vad tycker ni om mikrotransaktion-er i free 2 play spel? Det blir mer och mer populärt för företag att använda sig av denna affärsmodell så jag undrar vad ni tycker om det.Bra? Dåligt? Varför?

Kan du tänka dig betala för utrustning, vapen och annat innehåll i datorspel?

Om ni har tid svara gärna på min enkät som handlar om just detta, tar 1-2min: http://www.surveymonkey.com/s/D9KZ8SH

Medlem
Skrivet av Duki10:

Så vad tycker ni om mikrotransaktion-er i free 2 play spel? Det blir mer och mer populärt för företag att använda sig av denna affärsmodell så jag undrar vad ni tycker om det.Bra? Dåligt? Varför?

Kan du tänka dig betala för utrustning, vapen och annat innehåll i datorspel?

Om ni har tid svara gärna på min enkät som handlar om just detta, tar 1-2min: http://www.surveymonkey.com/s/D9KZ8SH

Jag skall svara på din survey. HATAR mikrotransaktioner, det förstör hela spel-scenen och borde förbjudas!

MFC
Medlem

Mikrotransaktioner i spel är #FAIL


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem

Min signatur indikerar min inställning till detta.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Personligen så slänger jag hellre ut en månadskostnad på 150 kronor för att alla ska ha samma förutsättningar. Däremot ser jag inga problem med modellen om man tittar utifrån EVE, där man kan köpa "Vanity items" som tex. den ökända monokeln. Det är när man kan köpa sig bra föremål som är exklusiva för mikromarknaden som saker går åt skogen.
Frågan är varför så många företag har börjat rikta sig åt detta hållet. Spenderar folk verkligen så mycket pengar på gröna hästar och annat trams?


signatur

Kvadratich, Praktich , Gut.

Medlem

"Pay to win" är förkastligt. Rent kosmetiska saker är inte hela världen. Snart får man väl betala om man vill ändra skärmupplösning?

Får en deja vu när det gäller diskussionen när DLC blev vanligt.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av Tybalt:

"Pay to win" är förkastligt. Rent kosmetiska saker är inte hela världen. Snart får man väl betala om man vill ändra skärmupplösning?

Får en deja vu när det gäller diskussionen när DLC blev vanligt.

DLC är det värsta jag vet, det sabbar så mycket för gaming-kulturen i längden. Kosmetiska prylar är mer acceptabla än andra men inte rättfärdigar det något, faktum är att har man en gång pröjsat för ett spel så skall allt ingå.

Satt och funderade på det ang. dlc's idag, vilka var det som började med denna pest?

Medlem

Tack för era svar, uppskattas verkligen! Tror ni att mikro-transaktioner kan hålla spelet fräscht och spelbart för längre tid? Varför skulle så många personer betala för det om det inte är så?

Här kan ni se framgången inom free to play och mikrotransaktioner: http://newsbytes.ph/2011/09/15/online-games-subscription-reve...

MFC
Medlem

Ska jag vara ärlig så tror jag människor kommer att ha viktigare saker att lägga pengarna på...


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem
Skrivet av MFC:

Ska jag vara ärlig så tror jag människor kommer att ha viktigare saker att lägga pengarna på...

Man skulle kunna tro det men om man kollar på studien som har gjorts så ser det inte ut så.

MFC
Medlem
Skrivet av Duki10:
Skrivet av MFC:

Ska jag vara ärlig så tror jag människor kommer att ha viktigare saker att lägga pengarna på...

Man skulle kunna tro det men om man kollar på studien som har gjorts så ser det inte ut så.

Jag vill betona: "kommer att ha"


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem
Skrivet av raefzm88:
Skrivet av Tybalt:

"Pay to win" är förkastligt. Rent kosmetiska saker är inte hela världen. Snart får man väl betala om man vill ändra skärmupplösning?

Får en deja vu när det gäller diskussionen när DLC blev vanligt.

DLC är det värsta jag vet, det sabbar så mycket för gaming-kulturen i längden. Kosmetiska prylar är mer acceptabla än andra men inte rättfärdigar det något, faktum är att har man en gång pröjsat för ett spel så skall allt ingå.

Satt och funderade på det ang. dlc's idag, vilka var det som började med denna pest?

Bra fråga! Jag vet att DLC diskuterades flitigt ett tag på FZ innan alla (förutom några med självdisciplin) resignerade och hostade upp kosing,

Vad satte igång DLC-eran?


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

1
Skriv svar