Nya AMD-drivisar optimerar Rage för pc

Robot
Nya AMD-drivisar optimerar Rage för pc

Om din speldator är utrustad med AMD/ATI-kort så gör du bäst i att tanka hem de senaste drivrutinerna innan du börjar spela Rage!

#rage


Medlem
Nya AMD-drivisar optimerar Rage för pc

Bra för spelet hänger sig efter man kommer ut ur garderoben i början för mig...


signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Medlem

Du vet att det heter "drivrutin" och inte "drivis" va?

Skrivet av Archaik:

Du vet att det heter "drivrutin" och inte "drivis" va?

Öh, ja?

Medlem

Hoppas nvidia kan fixa sina tills imorgon med. (så att texturerna inte fuckar sig :-/)


signatur

Nämen!

Medlem
Skrivet av Sebastian Lind:
Skrivet av Archaik:

Du vet att det heter "drivrutin" och inte "drivis" va?

Öh, ja?

drivisar låter roligare! keep em!

Medlem

Saving..do not turn of your computer. Fail Fail Fail!

Medlem

Spelet har väl fortfarande grafikbuggar o skit, då spelar väl inte 10 fps mer nån roll.

Medlem

lol de dom som släpptes för 2 dagar sen och här hoppades jag att de var nya...

Medlem

Är dessa nya drivrutiner också beta? Jag installerade några som var just för Rage, och de drivrutinerna var värdelösa. Inte bara ger det mig spontana hängningar i Rage som varar i ett par sekunder, utan det pajar saker utanför spelet också. T.ex drivrutinerna för mitt Logitech-tangentbord (med tillhörande LCD-skärm) slutade funka efter jag bytte drivrutiner, funkar dock med de äldre jag lade tillbaka.

Texturlagget var betydligt bättre dock, men kvarstod ändå. Prestandan var betydligt bättre, men om det är på bekostnad av allt annat så tror jag att jag struntar i spelet och ser pengarna som en förlust. Är riktigt besviken på id och nu kanske folk slutar dyrka dem som om de visste vad de gjorde, för de vet de tydligen inte... Detta spelet skulle absolut inte släppts än utan det skulle ha betatestats ett par månader till så att man får bort sånt här.

Aldrig förr har jag varit tvungen att byta drivrutin för att spela ett spel. Aldrig förr har jag sett ett spel lika buggigt.

id, tack och hej men ni har tyvärr förlorat min respekt som kompetenta spelutvecklare. Det ni i alla fall kan göra nu är att försöka patcha upp spelet på ett vettigt sätt.

Medlem
Skrivet av MiLeS:

Bra för spelet hänger sig efter man kommer ut ur garderoben i början för mig...

Grattis, hur tog dina föräldrar detta? Nu blir det ju inga barnbarn


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Inte ids fel att ati slarvat med open gl stödet

Inaktiv

Komiskt hur man bör byta drivisar för varje spel som kommer nu.. borde väl gå att skapa profiler med en drivrutin som laddas istället. Skall testa Rage och se vad det går för bara för att det är Id Software.

Medlem

"Last Updated
10/4/2011"

FZ - Spel "nyheter" två dagar efter alla andra.

Medlem
Skrivet av PsyX:

"Last Updated
10/4/2011"

FZ - Spel "nyheter" två dagar efter alla andra.

Det har redan funnits en länk till dessa drivrutiner i en annan nyhet, men det är väl inte fel att lägga till den igen under en egen rubrik för att folk enklare skulle se att det finns.

Medlem
Skrivet av Ankh:
Skrivet av MiLeS:

Bra för spelet hänger sig efter man kommer ut ur garderoben i början för mig...

Grattis, hur tog dina föräldrar detta? Nu blir det ju inga barnbarn

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA

Medlem
Skrivet av mrpijey:

Är dessa nya drivrutiner också beta? Jag installerade några som var just för Rage, och de drivrutinerna var värdelösa. Inte bara ger det mig spontana hängningar i Rage som varar i ett par sekunder, utan det pajar saker utanför spelet också. T.ex drivrutinerna för mitt Logitech-tangentbord (med tillhörande LCD-skärm) slutade funka efter jag bytte drivrutiner, funkar dock med de äldre jag lade tillbaka.

Texturlagget var betydligt bättre dock, men kvarstod ändå. Prestandan var betydligt bättre, men om det är på bekostnad av allt annat så tror jag att jag struntar i spelet och ser pengarna som en förlust. Är riktigt besviken på id och nu kanske folk slutar dyrka dem som om de visste vad de gjorde, för de vet de tydligen inte... Detta spelet skulle absolut inte släppts än utan det skulle ha betatestats ett par månader till så att man får bort sånt här.

Aldrig förr har jag varit tvungen att byta drivrutin för att spela ett spel. Aldrig förr har jag sett ett spel lika buggigt.

id, tack och hej men ni har tyvärr förlorat min respekt som kompetenta spelutvecklare. Det ni i alla fall kan göra nu är att försöka patcha upp spelet på ett vettigt sätt.

Låter ju helt sanslöst, lider med dig.

Ytterligare ett skäl att vänta med detta spelet.


signatur

Don't argue with Idiots. They drag you down to their level and beat you with experience.

Helt jävla vansinnigt att man ska hålla på att optimera sina drivrutiner för enskilda spel IMO. Kan dom inte bara göra rätt med det som finns istället? Eller göra vettiga drivrutiner och API:er in the first place?
Att hålla på att optimera om sin dator mot ett enskilt spel på det här planet, det är verkligen inte rätt väg att gå! Bygg in skiten i spelet om det är nödvändigt att prata med hårdvaran på alternativa sätt.

Medlem
Medlem

Steam laddar spelet nu har 3dagar på mig att spela igenom sen blir det inge mer har inte spelat ett enda spel på 2år ska bli sjukt spännande kissar nästan på mig

Medlem

Alltså ingen prestandaboost överhuvudtaget om man kör med ett kort från 4000 serien?

Medlem

http://forums.steampowered.com/forums/forumdisplay.php?f=955 där finns det lite svar med work arrounds
men också på steam forumet i steam proggamet och zenimax forumet

Medlem
Medlem

mitt spel crashar vid start snacka om slösade pengar.

Medlem

Mitt RAGE funkar heller inte, fan va inte kul, sett fram emot detta spelet så länge också >,<

Medlem
Skrivet av marhed:

Mitt RAGE funkar heller inte, fan va inte kul, sett fram emot detta spelet så länge också >,<

jag har bara tills tisdag på mig sen måste jag vänta till mitten på nästa år innan jag kan spela

Medlem

Hur fungerar dessa drivrutiner ihop med BF3 betan? Nån som testat?


signatur

MVH Milky
i7 9700k AMD 7900XTX

Medlem

Spelet kraschar vid start oavsett inställningar, ska prova med gamla grafikdrivrutiner innan jag ger upp och lägger spelet i papperskorgen.

1
Skriv svar